search icon

Bloomberg

Facebook: Πώς θα προειδοποιεί τους χρήστες για παραπλανητικές αναρτήσεις για τον Covid-19

Οι χρήστες που σχολίασαν, αντέδρασαν ή απλώς έκαναν like σε παραπλανητικές αναρτήσεις θα ενημερώνονται με μηνύματα που θα τους παραπέμπουν σε έγκυρες πληροφορίες για τον Covid-19

Προειδοποιήσεις σε 40 εκατ. παραπλανητικές αναρτήσεις για τον κορωνοϊό πρόσθεσε η Facebook τον Μάρτιο σε μια προσπάθεια να σταματήσει η διάδοση της παραπληροφόρησης.

Εκατοντάδες χιλιάδες αναρτήσεις που το Facebook έκρινε ως επιβλαβείς διαγράφηκαν, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εταιρείας Γκάι  Ρόζεν. Τις επόμενες εβδομάδες σε χρήστες που σχολίασαν, αντέδρασαν ή απλώς έκαναν like σε παραπλανητικές αναρτήσεις που στη συνέχεια καταργήθηκαν, θα εμφανιστούν μηνύματα που θα τους παραπέμπουν σε πραγματικές και έγκυρες  πληροφορίες για τον Covid-19, ανέφερε η εταιρεία.

Τον Μάρτιο, ο Διευθύνων Σύμβουλος Μαρκ Ζουκερμπεργκ είχε θέσει ως πρώτη προτεραιότητα τη διακοπή της εξάπλωσης επικίνδυνων ισχυρισμών, όπως το ότι η κατανάλωση χλωρίνης θα μπορούσε να θεραπεύσει τον κορωνοϊό, παρά το γεγονός ότι χιλιάδες από τους συντονιστές περιεχομένου της εταιρείας δεν μπορούν να εργαστούν εξ αποστάσεως από το σπίτι.

Το Facebook επισύναψε τις προειδοποιητικές ετικέτες σε αναρτήσεις μετά τον έλεγχο από τρίτους 4.000 ειδήσεων. Η εταιρεία πρόσθεσε οκτώ νέους επιθεωρητές ειδήσεων ως συνεργάτες από τον Μάρτιο, συμπεριλαμβανομένου του Reuters στο Ηνωμένο Βασίλειο και του MyGoPen στην Ταϊβάν.

Το Facebook έχει επικριθεί στο παρελθόν για το γεγονός ότι δεν δημοσιοποιεί λεπτομερή στοιχεία σχετικά με τη λειτουργία ελέγχου που εφαρμόζει παρότι τα στατιστικά στοιχεία παρέχουν μια εικόνα για το έργο. Ωστόσο δεν είναι σαφές το μέγεθος της επίδρασης μέτρου – καθώς οι χρήστες του δικτύου δημοσιεύουν 100 δισεκατομμύρια αναρτήσεις την ημέρα, συμπεριλαμβανομένων των Instagram και WhatsApp. Το Facebook από μόνο του έχει 2,5 δισεκατομμύρια χρήστες τον μήνα.

Σύμφωνα με τον Ρόζεν ο εντοπισμός από το Facebook αναρτήσεων παραπληροφόρησης έχει αποτέλεσμα καθώς όπως είπε όταν οι χρήστες είδαν τις ετικέτες προειδοποίησης της εταιρείας, το 95% επέλεξε να μην «ανοίξει» τη συγκεκριμένη ανάρτηση για να την δει.

Exit mobile version