search icon

Bloomberg

Google: Aποσύρει τη λειτουργία «recipe quick view» – Ανακούφιση για τους food bloggers

H δοκιμή της λειτουργίας «recipe quick view» από τη Google προκάλεσε αντιδράσεις στην κοινότητα των food bloggers, που φοβήθηκαν για μείωση της επισκεψιμότητας και των εσόδων τους

unsplash

Η Google αποφάσισε να διακόψει τις δοκιμές μιας νέας λειτουργίας που επέτρεπε στους χρήστες να βλέπουν άμεσα και χωρίς να επισκέπτονται ιστοσελίδες, μία συνταγή μαγειρικής, μέσα από τα αποτελέσματα της αναζήτησης, μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη για τους δημιουργούς και τους food bloggers, που ανησυχούσαν για τη μείωση της επισκεψιμότητας στους ιστότοπούς τους.

Τους τελευταίους μήνες, η Google, που ανήκει στην Alphabet Inc., είχε προχωρήσει σε δοκιμές του «recipe quick view», μιας λειτουργίας που εμφάνιζε απευθείας περιεχόμενο ορισμένων food bloggers μέσα στη σελίδα αναζήτησης. Η εταιρεία παρουσίασε τη λειτουργία ως έναν τρόπο να βοηθά τους χρήστες να διαπιστώνουν αν τους ενδιαφέρει μια συνταγή προτού επισκεφθούν μια ιστοσελίδα. Ωστόσο, αρκετοί δημιουργοί περιεχομένου υποστήριξαν πως κάτι τέτοιο θα απέτρεπε τους χρήστες από το να κάνουν κλικ στις ιστοσελίδες τους, πλήττοντας την επισκεψιμότητα και τα έσοδά τους από διαφημίσεις.

Η Google επιβεβαίωσε την Τρίτη, ότι αποφάσισε να προχωρήσει στη διακοπή αυτής της δοκιμής. «Πειραματιζόμαστε συνεχώς με τρόπους που διευκολύνουν τους χρήστες να βρίσκουν χρήσιμες πληροφορίες μέσω της αναζήτησης», ανέφερε εκπρόσωπος της Google σε σχετική δήλωση σύμφωνα με το Bloomberg. «Τα όσα μαθαίνουμε από αυτά τα πειράματα συμβάλλουν στον σχεδιασμό και την εξέλιξη των μελλοντικών λειτουργιών».

Η απόφαση της Google να κάνει πίσω έρχεται σε μια περίοδο έντονης συζήτησης σχετικά με το αν θα πρέπει να επαναδιαπραγματευθούν οι όροι «συμβίωσης» ανάμεσα στις μεγάλες πλατφόρμες αναζήτησης και τους εκδότες, καθώς η γενετική τεχνητή νοημοσύνη μετασχηματίζει το διαδίκτυο. Δημιουργοί που εξαρτώνται από την επισκεψιμότητα μέσω Google ή άλλων τεχνολογικών κολοσσών έχουν εκφράσει ανοιχτά την ανησυχία τους για τον καταστροφικό αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις τους, και ζητούν μεγαλύτερο έλεγχο στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται το περιεχόμενό τους για την εκπαίδευση αυτών των τεχνολογιών.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Cloudflare Inc., εταιρεία υποδομής και ασφάλειας στο διαδίκτυο, ανακοίνωσε την Τρίτη ένα πρόγραμμα «πληρωμής ανά ανίχνευση» που επιτρέπει στους δημιουργούς να χρεώνουν τις υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης για την πρόσβαση στο περιεχόμενό τους.

«Έχουμε αυτή τη συνεχή συζήτηση για τα πρότυπα σχετικά με το πώς μπορεί ένας ιστότοπος να πει: Θέλω να εμφανίζομαι στα αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά όχι να χρησιμοποιούμαι για εκπαίδευση τεχνητής νοημοσύνης», δήλωσε ο Ντέρεκ Σλάτερ, συνιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας πολιτικής τεχνολογίας Proteus Strategies. «Αυτά είναι κινούμενα τεχνολογικά και προσανατολισμένα στην αγορά κομμάτια που δεν έχουν ακόμη διευθετηθεί».

Οι δημιουργοί που συμμετείχαν στο πιλοτικό πρόγραμμα της Google λάμβαναν κάποια αποζημίωση, αλλά όχι αρκετή ώστε να καλύψουν τις απώλειες από τη μείωση των εσόδων τους από διαφημίσεις, όπως δήλωσε ο Μαρκ ΜακΚόλουμ, Chief Growth Officer της Raptive. Η Raptive, εταιρεία που εκπροσωπεί δημιουργούς, είχε εκτιμήσει πως η επισκεψιμότητα στα food blogs θα μειωνόταν κατά το ήμισυ αν η λειτουργία εφαρμοζόταν πλήρως.

Αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση του προγράμματος δοκιμής, δημιουργοί περιεχομένου άρχισαν να εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους, δήλωσε η Τόμικο Χάρβεϊ, travel & food blogger στο Passports and Grub, η οποία παρευρέθηκε στη σύνοδο δημιουργών της Google τον Μάιο. «Αισθάνομαι πραγματικά αισιόδοξη μετά από αυτή την απόφαση της Google», έγραψε η Χάρβει σε e-mail. «Η ακύρωση της λειτουργίας «recipe quick view» μοιάζει με μια σπάνια αλλά ευπρόσδεκτη αναγνώριση ότι η φωνή των δημιουργών έχει σημασία».

Αν και η απόφαση της Google προσέφερε ανακούφιση στους δημιουργούς, είναι μάλλον απίθανο να σηματοδοτεί το τέλος των πειραμάτων της εταιρείας σε αυτόν τον ιδιαίτερα ζωντανό και ανταγωνιστικό τομέα του διαδικτύου. Τα τελευταία χρόνια, πολλοί food bloggers προσθέτουν στις συνταγές τους μακροσκελείς προλόγους προκειμένου να βελτιώσουν τη θέση τους στα αποτελέσματα της Google, προκαλώντας συχνά τη δυσαρέσκεια των αναγνωστών.

Καθώς η Google «σκανάρει» το διαδίκτυο, μπορεί να αποκομίσει πληροφορίες για τις βασικές αρχές των συνταγών, όπως για παράδειγμα, για τις αναλογίες ζωμού και κρέατος σε μια κοτόσουπα, και να τις χρησιμοποιήσει για να συνθέσει δικές της απαντήσεις, σημείωσε ο Σλάτερ.

«Οι συνταγές είναι, εξ ορισμού, γεγονότα, και τα γεγονότα δεν καλύπτονται από πνευματικά δικαιώματα», πρόσθεσε. Για τη Google, «θα υπάρχει πάντα η ένταση ανάμεσα στο να προσφέρει στον χρήστη ακριβώς αυτό που ψάχνει και στο να τον κατευθύνει προς μια άλλη ιστοσελίδα».

Διαβάστε ακόμη 

Nvidia στην κορυφή του κόσμου: Η πρώτη εταιρεία που ξεπέρασε το όριο των 4 τρισ. δολαρίων (tweet + πίνακας)

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Οι πέντε παρεμβάσεις για την αγορά πετρελαιοειδών

Jumbo: Με ρυθμό +8% συνεχίζουν να «τρέχουν» οι πωλήσεις

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version