search icon

Bloomberg

Salomon και Arc’teryx απογειώνουν την Amer Sports στην παγκόσμια αγορά πολυτελείας

Η Salomon και η Arc’teryx οδηγούν την εντυπωσιακή άνοδο της Amer Sports, συνδυάζοντας μόδα, καινοτομία και υπαίθριες επιδόσεις σε μια στρατηγική πολυτελούς ανάπτυξης με παγκόσμιες φιλοδοξίες και εμπορική δυναμική

Wang Gang / CFoto / CFOTO via AFP

Το 2020, ο Κάρλο Αραγόν δημιούργησε τον λογαριασμό Salomonology στο Instagram για να αποφασίσει αν άξιζε να επενδύσει 150 δολάρια σε ένα ζευγάρι Salomon XT-6. Τελικά τα αγόρασε, ενθουσιασμένος από τη διαφορετική τους αισθητική. Όπως και πολλοί άλλοι: σήμερα ο λογαριασμός μετρά σχεδόν 150.000 ακόλουθους, ενδιαφερόμενους για το πώς τα παπούτσια πεζοπορίας «κουμπώνουν» με το streetwear.

Αυτή η επιρροή στο Instagram αποτυπώνει και τη θεαματική αναρρίχηση της Amer Sports Inc., της εταιρείας που βρίσκεται πίσω από τις μάρκες Salomon, Arc’teryx και Wilson. Από την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Φεβρουάριο 2024, η εταιρεία με έδρα το Ελσίνκι σχεδόν τριπλασίασε την αποτίμησή της στα 21 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας ανταγωνιστές όπως οι On Holding AG, Deckers Outdoor Corp. και Anta Sports Products Ltd., η τελευταία με μερίδιο 42% στην Amer.

Η Salomon ξεπερνά τις προσδοκίες και γίνεται σύμβολο στυλ και τεχνολογίας

Η επιτυχία της Amer Sports βασίστηκε στην έξυπνη αξιοποίηση της παγκόσμιας στροφής προς την ύπαιθρο, εν μέσω κόπωσης της κατανάλωσης. Με μάρκες μεσαίας πολυτέλειας, η εταιρεία προσφέρει ποιοτικά προϊόντα χωρίς εξωφρενικές τιμές. Η ώθηση ήρθε ιδιαίτερα μετά τα εξαιρετικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, με την εταιρεία να αναθεωρεί ανοδικά τις προβλέψεις της, σε αντίθεση με άλλες του κλάδου.

Οι τομείς Technical Apparel (Arc’teryx) και Outdoor Performance (Salomon) πρωταγωνίστησαν στην επιτυχία, όπως τόνισε ο CEO Τζέιμς Ζενγκ, υπογραμμίζοντας το εμπορικό δυναμικό των brands. Οι πωλήσεις των παπουτσιών Salomon ξεπέρασαν το 1 δισ. δολάρια το 2024, αν και παραμένουν μικρό μέρος της αγοράς αθλητικών υποδημάτων των 180 δισ. Η Arc’teryx παραμένει ακόμη υποεκμεταλλευόμενη παγκοσμίως, όπως παραδέχεται η διοίκηση.

Η Salomon και η Arc’teryx πρωταγωνιστούν σε μια αναδυόμενη αγορά με σαφή προσανατολισμό. Στην Κίνα, η Amer σημείωσε τριμηνιαίες υπερβάσεις στόχων, παρότι οι μετοχές ήταν αρχικά διστακτικές λόγω χρέους και περιορισμένης ρευστότητας. Όμως η έκδοση νέων μετοχών τον Δεκέμβριο βελτίωσε τη θέση της.

Η Κίνα καλύπτει περίπου το 30% των εσόδων της εταιρείας και αποτελεί μία από τις πιο δυναμικές καταναλωτικές αγορές, με έμφαση στα αθλήματα, τη μόδα και τις εμπειρίες. Νέοι και γυναίκες καταναλωτές οδηγούν την τάση, ενισχυμένοι από κουλτούρες όπως το glamping και το gorpcore. Η αισθητική της «ήσυχης πολυτέλειας» και τα high-end καταστήματα δημιουργούν εμπειρία που ξεπερνά το προϊόν.

Στις ΗΠΑ, τα παπούτσια Salomon φοριούνται από διασημότητες όπως ο Τιμοτέ Σαλαμέ και η Μπέλα Χαντίντ. Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξάνονται σταθερά από το 2020, αν και η περιοχή της Κίνας φαίνεται πως σύντομα θα ξεπεράσει την Ευρώπη και τη Μ. Ανατολή ως η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας.

Οι καταναλωτές φαίνεται να δίνουν αξία στο τεχνικά προηγμένο design. Η Γκαμπριέλα Γκονζάλες, 29χρονη στιλίστρια στη Νέα Υόρκη, εξήρε τα αδιάβροχα και κομψά ροζ-μαύρα XT-6 της, ενώ ο πελάτης Κρις Ρόχες στο κατάστημα της Arc’teryx δήλωσε πρόθυμος να πληρώσει περισσότερα για την αίσθηση μοναδικότητας που προσφέρουν.

Η Arc’teryx διαφοροποιείται από μάρκες όπως η Patagonia και η North Face, χάρη στην υψηλότερη αίσθηση πολυτέλειας, σύμφωνα με τον αναλυτή της TD Cowen Τζον Κέρναν. Η επιτυχία της βασίζεται στην «κορυφαία καινοτομία», η οποία συνεχίζει να προσελκύει απαιτητικούς πελάτες, παρά τις υψηλές τιμές.

Μπορεί η Amer να γίνει πραγματικά παγκόσμια;

Αναλυτές συμφωνούν πως, για να διατηρήσει αυτή την πορεία, η Amer Sports πρέπει να εδραιώσει παγκόσμια παρουσία. Ωστόσο, προειδοποιούν ότι η αποστολή δεν είναι απλή. Ο αναλυτής της HSBC Ακσέι Γκούπτα σημειώνει πως οι τιμές της Arc’teryx και ο σκληρός ανταγωνισμός σε ΗΠΑ και Ευρώπη καθιστούν την εξάπλωση δύσκολη.

Ο αναλυτής της Morningstar Ίβαν Σου εκτιμά πως η εταιρεία χρειάζεται ετήσια ανάπτυξη 20% για πέντε χρόνια για να στηρίξει την τρέχουσα αποτίμηση. Αυτό, λέει, απαιτεί «σχεδόν τέλεια εκτέλεση» σε όλες τις αγορές.

Η Salomon και η Arc’teryx ίσως έχουν βρει το μονοπάτι για τη νέα πολυτέλεια: εκεί που η τεχνολογία, η αισθητική και η φύση συναντούν την επιθυμία για εμπειρία και ταυτότητα.

Διαβάστε ακόμη

Η Ελληνίδα που διαχειρίζεται τα πιο iconic διαμερίσματα στη Ρώμη (pics+vid)

Hydra Rock: Κινητικότητα για το 5στερο project των 475 εκατ. του Γιάννη Βαρδινογιάννη

Ελληνική Οικονομία: Ζητείται νέο παραγωγικό μοντέλο – Να μη στηρίζεται η ανταγωνιστικότητα σε χαμηλούς μισθούς

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version