Η Κιμ Καρντάσιαν μπήκε νωρίτερα αυτόν τον μήνα στο TikTok και έκανε κάτι διαφορετικό: προσπάθησε να πουλήσει πιτζάμες, παντόφλες και σετ φόρμες, σαν παρουσιάστρια παλαιού τύπου τηλεοπτικής τηλεπώλησης.
«Αυτός είναι ο λόγος που είμαστε εδώ: οι προσφορές, τα πακέτα, οι εκπτώσεις», είπε, ντυμένη στα λευκά με γούνινες λεπτομέρειες.
Το livestream —το πρώτο live shopping event της Καρντάσιαν στο TikTok για τη Skims, την αυτοκρατορία loungewear αξίας 5 δισ. δολαρίων— έμοιαζε με υβρίδιο infomercial πρωινής τηλεοπτικής εκπομπής. Σε σκηνικό χειμωνιάτικου παραμυθιού, με απρόσμενους διάσημους καλεσμένους και έναν «καυτό Άγιο Βασίλη» που προέτρεπε το κοινό να συνεχίσει τις αγορές, το live συγκέντρωσε έως και 30.000 θεατές, με ειδοποιήσεις παραγγελιών να αναβοσβήνουν στην οθόνη.
Το TikTok αλλάζει το παιχνίδι του live shopping στις ΗΠΑ
Το live shopping —αγορές σε πραγματικό χρόνο μέσα από ζωντανές διαδικτυακές μεταδόσεις— αποτελεί εδώ και χρόνια θεμέλιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα. Στις ΗΠΑ, ωστόσο, παρά τις προσπάθειες κολοσσών όπως η Amazon, το YouTube της Alphabet και το Facebook και Instagram της Meta, το μοντέλο δεν είχε απογειωθεί.
Η TikTok, που ανήκει στη ByteDance, επιχειρεί να αλλάξει τα δεδομένα, μεταφέροντας στις ΗΠΑ το επιτυχημένο μοντέλο της Douyin. Όλο και περισσότερες μικρές επιχειρήσεις ενσωματώνουν το TikTok Live στην εμπορική τους στρατηγική, από ζαχαροπλαστεία μέχρι είδη σπιτιού. Κάποιες προσλαμβάνουν μάλιστα full-time παρουσιαστές livestream, συνεργάζονται με κινεζικά agencies και επενδύουν σε επαγγελματικές παραγωγές για να ξεχωρίσουν.
Η TikTok δεν δημοσιοποιεί στοιχεία πωλήσεων, ωστόσο αναμένεται να αποφέρει 77 δισ. δολάρια παγκοσμίως από το TikTok Live έως το 2027. Κατά τη Black Friday και το Cyber Monday, οι μάρκες που έκαναν livestreams κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων 84% σε ετήσια βάση.
@kimkardashian Kimsmas LIVE! Was definitely live and chaotic. Watch this moment when #KathyHilton showed up late…🤣 @SKIMS ♬ original sound – Kim Kardashian
Το μοντέλο δεν είναι χωρίς ρίσκο. Οι παρορμητικές αγορές live αποκλίνουν από πλεονεκτήματα του online shopping, όπως οι κριτικές και η σύγκριση τιμών. Οι μεταδόσεις λειτουργούν καλύτερα για προϊόντα επιθυμίας παρά ανάγκης και απαιτούν έντονο στοιχείο ψυχαγωγίας για να κρατήσουν το ενδιαφέρον.
Η Χέιλι Γουόλς της Digital Brand Architects τονίζει ότι το live shopping βρίσκεται ακόμη στην αρχή του. Η δυνατότητα tutorials και άμεσων ερωτήσεων δημιουργεί «διαφορετικό επίπεδο σύνδεσης» με το κοινό.
Στρατηγικό στοίχημα για έσοδα
Με τη μισή χώρα να χρησιμοποιεί TikTok, η επιτυχία στο shopping θα άνοιγε μια δεύτερη, ισχυρή ροή εσόδων πέρα από τη διαφήμιση. Το TikTok Shop λανσαρίστηκε στις ΗΠΑ το 2023 και, παρά τις ανησυχίες περί εθνικής ασφάλειας, η εταιρεία διπλασίασε τις προσπάθειές της στην αμερικανική αγορά, μεταφέροντας στελέχη στο Σιάτλ για ταχύτερη ανάπτυξη.
Στην Κίνα, το social commerce μέσω livestreams έφτασε τα 540 δισ. δολάρια το 2025 και αναμένεται να αγγίξει τα 700 δισ. έως το 2027. Στις ΗΠΑ, ο ανταγωνισμός εντείνεται από Amazon, eBay και τη Whatnot, που αναπτύσσεται δυναμικά στον χώρο των πολυτελών ειδών.
«Κάν’ το σόου»
Η επιτυχία δεν απαιτεί απαραίτητα celebrities. Το Taylor Chip Cookie αντλεί περίπου 80% των εσόδων του στο TikTok από livestreams, ενώ η 17th Street πούλησε τσάντα Hermès Birkin αξίας 20.000 δολαρίων μέσω TikTok Live. Η Mavwicks Fragrances εκτινάχθηκε από 400.000 σε 32 εκατ. δολάρια ετήσιες πωλήσεις μέσα σε έναν χρόνο, αξιοποιώντας «αγοραστικά» livestreams με έντονο στοιχείο θεάματος.
Ακόμη και η QVC, πρωτοπόρος της τηλεοπτικής τηλεπώλησης, ξεκίνησε 24ωρα live streams στο TikTok. Παράλληλα, αναπτύσσεται ένα νέο οικοσύστημα agencies και στούντιο, συχνά με τεχνογνωσία από την Κίνα. Όπως λένε οι ειδικοί, στο live commerce «δεν αρκεί να ανοίξεις την κάμερα».
Διαβάστε ακόμη
€810 έκτακτη ενίσχυση: Ποιοι άνεργοι είναι στο επίκεντρο του νέου μέτρου
TotalEnergies–Google: 21ετές deal για πράσινη ενέργεια στα data centers
Εξάρχου: Πάμε σε νέο αναπτυξιακό γύρο με έμφαση στην ενέργεια
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
