search icon

Bloomberg

Xiaomi: Μπαίνει στο «κλαμπ» των κερδοφόρων EV, αλλά προειδοποιεί για δύσκολη χρονιά – Σε χαμηλό 6μήνου η μετοχή

Η Xiaomi προειδοποιεί για άνοδο κόστους chips και χαμηλότερα περιθώρια EV λόγω μειωμένων φοροαπαλλαγών, ενώ παρά την πρώτη κερδοφορία της μονάδας EV, η μετοχή πιέζεται από ανταγωνισμό και καθυστερήσεις

Η μετοχή της Xiaomi Corp. υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο εξαμήνου, αφού η εταιρεία προειδοποίησε ότι η αύξηση του κόστους των chips και η μείωση των φορολογικών κινήτρων για τα ηλεκτρικά οχήματα θα πιέσουν τα περιθώρια κέρδους της επόμενης χρονιάς.

Η εταιρεία με έδρα το Πεκίνο δήλωσε την Τρίτη ότι αναμένει έλλειψη σε memory chips, η οποία θα αυξήσει τις τιμές των κινητών συσκευών το 2026, προσθέτοντας το όνομά της στη λίστα των εταιρειών που προειδοποιούν για πιθανή έλλειψη αυτού του κρίσιμου εξαρτήματος. Ο πρόεδρος της Xiaomi, Λου Γουεϊμπίνγκ, ανέφερε επίσης σε τηλεδιάσκεψη ότι αναμένει μείωση στο μικτό περιθώριο κέρδους της δραστηριότητας EV, λόγω των περιορισμένων κινεζικών φοροαπαλλαγών για αγορές αυτοκινήτων και του οξύτατου ανταγωνισμού. Οι μετοχές έπεσαν έως και 6,3% στο Χονγκ Κονγκ την Τετάρτη, στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο.

Οι προειδοποιήσεις επισκίασαν ένα σημαντικό ορόσημο για τη ραγδαία αναπτυσσόμενη μονάδα EV της Xiaomi, η οποία κατέγραψε κερδοφορία για πρώτη φορά στο τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο. Τα αποτελέσματα της Τρίτης έδειξαν ότι ο κλάδος EV σημείωσε κέρδη 700 εκατ. γουάν (98 εκατ. δολάρια), ανατρέποντας ζημιά 300 εκατ. γουάν του προηγούμενου τριμήνου και συμβάλλοντας στον υπερδιπλασιασμό των καθαρών κερδών της εταιρείας.

Αυτό κατατάσσει τη Xiaomi σε ένα μικρό «κλαμπ» κινεζικών κατασκευαστών EV που εμφανίζουν πραγματικά κέρδη. Με στόχο να γίνει μία από τις πέντε μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, η εταιρεία αυξάνει την παραγωγή της για να ανταγωνιστεί τις Tesla Inc. και BYD Co. στην Κίνα και αργότερα στο εξωτερικό. Σχεδιάζει να ξεκινήσει πωλήσεις EV στην Ευρώπη το 2027.

Αν και ακόμη σε πρώιμο στάδιο, το αποτέλεσμα αποτελεί μια δικαίωση για τον συνιδρυτή Λέι Τζουν, ο οποίος είχε προαναγγείλει τη στροφή προς την κερδοφορία νωρίτερα μέσα στη χρονιά. Ο δισεκατομμυριούχος βλέπει ισχυρή ζήτηση για το πρώτο SUV της Xiaomi, το οποίο έχει συγκεντρώσει σημαντικό αριθμό παραγγελιών. Την Τρίτη, στελέχη της εταιρείας δήλωσαν ότι θα πετύχουν τον στόχο των 350.000 παραδόσεων EV για το 2025 μέσα στην εβδομάδα — περισσότερο από έναν μήνα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα. Πλέον επιταχύνουν τις προσπάθειες για αύξηση των παραδόσεων και μείωση των χρόνων αναμονής.

Ωστόσο, ορισμένοι επενδυτές εκφράζουν επιφυλάξεις για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της εταιρείας, επικαλούμενοι έντονο ανταγωνισμό, ζητήματα ασφάλειας και συνεχιζόμενες καθυστερήσεις εργοστασίων.

Η εκρηκτική ζήτηση και η πίεση στην παραγωγή έχουν οδηγήσει σε χρόνους αναμονής έως και εννέα μήνες για ορισμένα μοντέλα. Τον Οκτώβριο, η εταιρεία ανακοίνωσε πάνω από 40.000 παραδόσεις EV, ίδιο επίπεδο με τον προηγούμενο μήνα.

Διαβάστε ακόμη

Η Ελευσίνα αλλάζει τον χάρτη: Το νέο λιμάνι – αντίβαρο στον Πειραιά και το αμερικανικό αποτύπωμα

Επιθεώρηση Εργασίας: Τεχνητή νοημοσύνη και drones στη μάχη με την αδήλωτη εργασία

Θύμα απάτης 1 στους 10 καταναλωτές από διαδικτυακές αγορές – Η Visa επενδύει $12 δισ. σε μηχανισμούς αποτροπής

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version