Οι καταναλωτές στις Ηνωμένες Πολιτείες αναμένεται να ξοδέψουν 14,2 δισ. δολάρια την Cyber Monday, σύμφωνα με την Adobe Analytics, μετά από ένα ισχυρό Σαββατοκύριακο που ξεκίνησε με τις εκπτώσεις του Black Friday.
Συγκεκριμένα, οι Αμερικανοί αναμένεται να δαπανήσουν διαδικτυακά 6,3% περισσότερο σε σχέση με την περσινή Cyber Monday, την παραδοσιακά μεγαλύτερη ημέρα online αγορών στις ΗΠΑ και το αποκορύφωμα της τετραήμερης καταναλωτικής περιόδου που ξεκίνησε την περασμένη Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών.
Επίσης, πάνω από το 50% της online δαπάνης της Cyber Monday αναμένεται να προέλθει από τρεις κατηγορίες: ηλεκτρονικά, ένδυση και έπιπλα.
Οι διαδικτυακές αγορές της Black Friday έφτασαν τα 11,8 δισ. δολάρια, σε επίπεδα ρεκόρ, ενώ συνολικά για το Σαββατοκύριακο οι online δαπάνες έφτασαν τα 23,6 δισ. δολάρια, αυξημένες κατά περίπου 9% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με την Adobe, η οποία παρακολουθεί 1 τρισ. επισκέψεις χρηστών σε ηλεκτρονικά καταστήματα.
Αντίθετα, οι αγορές στα φυσικά καταστήματα υποχώρησαν 5,3% το ίδιο διάστημα, με βάση τα στοιχεία της RetailNext.
Πάντως, πίσω από τα συνολικά νούμερα, τα πρώτα δεδομένα δείχνουν μια έντονη απόκλιση: οι καταναλωτές υψηλών εισοδημάτων επιδόθηκαν σε εκτεταμένες αγορές, ενώ τα χαμηλότερα εισοδήματα περιορίστηκαν σε φθηνότερα προϊόντα ή μικρότερο αριθμό αγορών.
Οι συνολικές αυξήσεις στις online δαπάνες έχουν επιβραδυνθεί μετά την πανδημία, με την Adobe να καταγράφει μονοψήφιους ρυθμούς αύξησης τα τελευταία πέντε έτη — σε αντίθεση με τα διψήφια ποσοστά της περιόδου 2015-2020. Οι χαμηλόμισθοι, που κατά την πανδημία είχαν επωφεληθεί από τα κρατικά επιδόματα, είναι πλέον πιο προσεκτικοί στις δαπάνες τους.
Παρά το πρόσφατο shutdown της αμερικανικής κυβέρνησης και το χαμηλό καταναλωτικό κλίμα σε περιβάλλον υψηλών δασμών, η ανάπτυξη στις πωλήσεις θεωρείται αξιοσημείωτη. Αυτό αντανακλά τη δυναμική δεικτών, όπως η πραγματική αύξηση μισθών και η άνοδος του διαθέσιμου εισοδήματος.
Σε κάθε περίπτωση οι εταιρείες λιανικής ήταν φέτος πιο προνοητικές με τις προσφορές τους, λανσάροντας νωρίτερα τις προωθητικές ενέργειες για να εξασφαλίσουν μερίδιο από τις καταναλωτικές δαπάνες. Ενδεικτικά, οι προσφορές της Walmart ξεκίνησαν στις 14 Νοεμβρίου και θα ολοκληρωθούν την 1η Δεκεμβρίου, με τα μέλη Walmart+ να έχουν πρόωρη πρόσβαση στις εκπτώσεις.
Έτερο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της φετινής χρονιάς είναι ότι οι καταναλωτές αξιοποίησαν εκτενώς τα chatbots και τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να συγκρίνουν τιμές και να εντοπίσουν καλύτερες εκπτώσεις. Ενδεικτικά, ο κλάδος λιανικής αναμένει ότι η κυκλοφορία που παράγεται από AI θα αυξηθεί κατά 670% σε σχέση με πέρυσι.
Διαβάστε ακόμη
Λειψυδρία: Η σοβαρότερη κρίση της 30ετίας για την Αθήνα – Με έργα 2,5 δισ. η αντιμετώπιση
Γιατί οι ευρωπαϊκές αγορές καταγράφουν ράλι κάθε Δεκέμβριο – Θα συμβεί και το 2025; (γράφημα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
