Η φετινή Black Friday στις ΗΠΑ έγραψε ιστορία στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία της Adobe Analytics, οι Αμερικανοί καταναλωτές δαπάνησαν 11,8 δισ. δολάρια σε online αγορές, αύξηση 9,1% σε σύγκριση με την περσινή χρονιά.
Η Adobe, η οποία παρακολουθεί πάνω από 1 τρισ. επισκέψεις σε αμερικανικά retail sites, εκτιμά όπως μεταδίδει το reuters ότι το Σάββατο οι ηλεκτρονικές αγορές θα φτάσουν τα 5,5 δισ. δολάρια και την Κυριακή τα 5,9 δισ., παρουσιάζοντας άνοδο 3,8% και 5,4% αντίστοιχα σε σχέση με το 2024.
Την ίδια στιγμή, η Salesforce υπολόγισε τις συνολικές αγορές της Black Friday στα 18 δισ. δολάρια, αυξημένες κατά 3% σε ετήσια βάση — με την πολυτελή ένδυση και τα αξεσουάρ να αναδεικνύονται στις κορυφαίες προτιμήσεις των καταναλωτών.
Ωστόσο, παρά το αυξημένο ποσό δαπανών, η Salesforce σημειώνει ότι οι καταναλωτές έβαλαν λιγότερα προϊόντα στο καλάθι σε σχέση με πέρυσι, καθώς οι αυξημένες τιμές επιβράδυναν τον ρυθμό των online παραγγελιών.
Στα φυσικά καταστήματα, η κίνηση το πρωινό μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών ήταν πιο συγκρατημένη απ’ ό,τι αναμενόταν. Πολλοί καταναλωτές δήλωσαν πως ανησυχούν για υπερβολικές δαπάνες, με την επίμονη πληθωριστική πίεση, την αβεβαιότητα που προκύπτει από την εμπορική πολιτική και μια υποτονική αγορά εργασίας να λειτουργούν ανασταλτικά.
Οι προβλέψεις για την Cyber Monday, που παραδοσιακά αποτελεί την κορυφαία μέρα για ηλεκτρονικές προσφορές – δείχνουν νέα άνοδο: η Adobe εκτιμά ότι θα φτάσει στα 14,2 δισ. δολάρια, δηλαδή 6,3% περισσότερα από την περσινή χρονιά, επιβεβαιώνοντας ότι το ψηφιακό κανάλι παραμένει ο μεγάλος πρωταγωνιστής της εορταστικής περιόδου.
Διαβάστε ακόμη
Η χρυσή λίρα βαδίζει προς τα 1.000 ευρώ
ΥΠΕΘΟΟ – ΑΑΔΕ: Παρατείνεται η προθεσμία πληρωμής οφειλών Νοεμβρίου
