search icon

Διεθνή

Metaverse: Άπιαστο όνειρο αλλά ο Ζούκεμπεργκ δεν τα παρατάει

Παρότι όπως είχε δηλώσει ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ αναφερόμενος στο Metaverse «αυτά τα πράγματα δεν γίνονται σε δύο με τρία χρόνια», ένα χρόνο μετά τις αναγγελίες το φιλόδοξο project έχει αναδειχθεί σε «μηχανή κατανάλωσης χρημάτων»  

Συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τότε που ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ανακοίνωσε τη μετονομασία της μητρικής εταιρείας από Facebook σε Meta αλλά κυρίως -και πιο σημαντικό- ένα καινούργιο project που θα υπόσχεται να αλλάξει την εμπειρία μας στο διαδίκτυο, καθώς θα διαθέτουμε ένα ψηφιακό avatar.

«Είμαστε πεπεισμένοι ότι το Metaverse θα είναι ο διάδοχος του διαδικτύου, σαν να βρισκόμαστε στον ίδιο χώρο με τους ανθρώπους ανεξάρτητα από το πόσο μακριά είμαστε στην πραγματικότητα» υπογράμμιζε τότε ο ίδιος.

Οι βαρύγδουπες δηλώσεις του ένα χρόνο πριν για το εικονικό μέλλον που έρχεται, ελάχιστα αντικατοπτρίζουν τη σημερινή πραγματικότητα. Η Meta, μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, εξακολουθεί να βασίζεται στα διαφημιστικά έσοδα μέσω αυτών των πλατφορμών. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ τόνισε πως η αλλαγή θα πάρει χρόνο. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο τεχνολογικό ιστότοπο «The Verge», δήλωσε πως: «Δεν σημαίνει πως αυτά τα πράγματα είναι έτοιμα σε δύο με τρία χρόνια». Ωστόσο ο όμιλος είναι αποφασισμένος να προχωρήσει αυτό το εγχείρημα παίρνοντας όσο χρόνο χρειαστεί.

Μηχανή «κατανάλωσης» χρημάτων το Metaverse

Το εγχείρημα ωστόσο φαίνεται πως μέχρι στιγμής είναι μια μηχανή που «τρώει» χρήματα. Μόνο το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, το Reality Labs – το τμήμα που αφορά το Metaverse και τη δημιουργία γυαλιών εικονικής πραγματικότητας – σημείωσε απώλειες ύψους 5,77 δισ. δολάρια. Συνολικά όμως τα κέρδη της Meta μειώνονται αισθητά καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι meta-πλατφόρμες σημείωσαν κέρδη ύψους 22,65 δισ. δολαρίων έναντι 28 δισ. του προηγούμενου έτους.

Οι δυσκολίες είναι ποικίλες. Από τη μία πλευρά οι διαφημιζόμενες εταιρείες μειώνουν τα έξοδα μάρκετινγκ λόγω του υψηλού πληθωρισμού και της επισφαλούς οικονομικής συγκυρίας. Από την άλλη πλευρά τα μέτρα προστασίας προσωπικών δεδομένων της Apple κοστίζουν στην Meta δισεκατομμύρια. Οι πάροχοι εφαρμογών όπως το Facebook πρέπει πλέον να ζητούν άδεια από τους χρήστες iPhone, εάν θέλουν να ιχνηλατούν τη συμπεριφορά τους μέσω διαφορετικών υπηρεσιών και εφαρμογών. Ως εκ τούτου πολλοί το απέρριψαν και με αυτόν τον τρόπο επιχειρηματικά μοντέλα διαδικτυακής διαφήμισης, που βασίζονταν σε αυτή την «παρακολούθηση», ναυάγησαν.

Ο ιδρυτής του Facebook πάντως διαβεβαίωσε πως δεν θα υπάρξουν περικοπές στις επενδύσεις του Metaverse. Αντίθετα λαμβάνονται μέτρα εξοικονόμησης σε άλλους τομείς. Η Meta ελπίζει τώρα πως θα μπορέσει να καταφέρει να ενθουσιάσει τις εταιρείες μέσω του μοντέλου εικονικής πραγματικότητας, όπου οι εταιρείες θα έχουν την δυνατότητα να στεγάσουν τις επιχειρήσεις τους. Ο ίδιος επισήμανε πως οι 200 εκατ. υπολογιστές που αγοράζονται ετησίως κάποια στιγμή θα μπορούσαν να αντικατασταθούν με τα εξελιγμένα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας. Όλα αυτά όμως μελλοντικά…

Διαβάστε τη συνέχεια στην Deutsche Welle

Exit mobile version