search icon

Διεθνή

Τιμ Κλαρκ (Emirates): «Αχαρτογράφητα νερά» οι δασμοί για την αεροπορική βιομηχανία

Οι ανταποδοτικοί δασμοί της Κίνας σε αμερικανικούς κολοσσούς της αεροδιαστημικής, όπως η Boeing και η GE Aerospace, απειλούν να ασκήσουν έμμεσες πιέσεις καθώς το κόστος αυξάνεται σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού αεροσκαφών και εξαρτημάτων.

Ο πρόεδρος της Emirates, Τιμ Κλαρκ, προειδοποίησε ότι η αεροπορική βιομηχανία βρίσκεται σε «αχαρτογράφητο έδαφος», καθώς οι σαρωτικοί δασμοί και ο εμπορικός πόλεμος του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, επιβαρύνουν την παγκόσμια ανάπτυξη και απειλούν να αυξήσουν το κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως.

Ο Κλαρκ, ο οποίος ηγείται της Emirates για περισσότερες από δύο δεκαετίες, βοήθησε στην εξέλιξη της αεροπορικής με έδρα το Ντουμπάι στη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων στον κόσμο, καθοδηγώντας την κατά τη διάρκεια της ύφεσης μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001, της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2008 και της κατάρρευσης της ταξιδιωτικής ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

«Είναι νωρίς για να δούμε τι επίδραση θα έχει ο εμπορικός πόλεμος στην παγκόσμια οικονομία και άρα στη διακριτική ζήτηση για ταξίδια αναψυχής», δήλωσε, προσθέτοντας ότι, παρά τους δασμούς που ταράζουν τις παγκόσμιες αγορές, τόσο η Emirates όσο και ο κλάδος μπορούν να αντέξουν την καταιγίδα.

«Επιχειρηματικά μοντέλα όπως η Emirates, δεδομένης της διεθνούς εμβέλειας αυτού που κάνει, της δύναμης αυτού που κάνει, θα μπορέσουν να ξεπεράσουν αυτό το συγκεκριμένο πρόβλημα», είπε.

Ο επικεφαλής της Emirates προσέφερε άποψη για τα κίνητρα της κυβέρνησης Τραμπ, παρουσιάζοντας την εμπορική κλιμάκωση ως μια σκόπιμη «εμπορική επανεκκίνηση» με στόχο την αναδιαμόρφωση του παγκόσμιου εμπορίου – αν και προειδοποίησε ότι θα μπορούσε να προκαλέσει «ταραγμένα νερά» στο μεσοδιάστημα.

Οι ανταποδοτικοί δασμοί της Κίνας σε αμερικανικούς κολοσσούς της αεροδιαστημικής, όπως η Boeing και η GE Aerospace, απειλούν να ασκήσουν έμμεσες πιέσεις στην Emirates, καθώς το κόστος αυξάνεται σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού αεροσκαφών και εξαρτημάτων. Η Emirates διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους αεροσκαφών ευρείας ατράκτου στον κόσμο και είναι σημαντικός πελάτης της Boeing και της Airbus.

Παρ’ όλα αυτά, ο Κλαρκ δήλωσε ότι είναι συγκρατημένα αισιόδοξος για την μελλοντική ζήτηση. Τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, τόνισε, παραμένουν «πολύ ισχυρά», με τις μελλοντικές κρατήσεις να είναι σταθερές μέχρι το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους και μέχρι τις αρχές του 2026.

Μία ημέρα πριν από την αποκάλυψη των εμπορικών δασμών, ο επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών Γουίλι Γουόλς δήλωσε ότι οι εισφορές που επέβαλε η Ουάσινγκτον είναι απίθανο να ανακόψουν την ανάκαμψη της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια μετά την πανδημία.

Άλλα στελέχη της αεροπορικής βιομηχανίας ήταν πιο απαισιόδοξα από τον Γουόλς μετά την επιβολή των τελευταίων αμερικανικών δασμών, ιδίως όταν εξετάζεται ο αντίκτυπος στο κόστος κατασκευής και ανακατασκευής αεροσκαφών.

Το νέο δασμολογικό καθεστώς «σίγουρα κάνει τα πράγματα πιο ακριβά για τη βιομηχανία», δήλωσε στο CNBC ο Ντακ Χάρντουικ, της Ένωσης Αεροδιαστημικών Βιομηχανιών. Η AIA εκπροσωπεί την Boeing, την GE Aerospace, την Airbus και δεκάδες άλλες αεροδιαστημικές και αμυντικές εταιρείες.

Οι μετοχές των αεροπορικών εταιρειών σημειώνουν διψήφια πτώση από την ανακοίνωση του Λευκού Οίκου στις 2 Απριλίου, καθώς οι νέοι εμπορικοί δασμοί που επέβαλε ο Τραμπ σημαίνουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα πληρώνουν πολύ περισσότερα για τα αεροσκάφη και τον εξοπλισμό που είναι ζωτικής σημασίας για τις δραστηριότητές τους.

Διαβάστε ακόμη 

Εύσημα Ντίμον για Μητσοτάκη – Προειδοποίηση για δασμούς Τραμπ

UBS: Ο Τραμπ «έκανε πίσω» στους δασμούς υπό την πίεση των αγορών

Wall Street και TruthSocial στο μικροσκόπιο: Ο Τραμπ κατηγορείται για πιθανό insider trading

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version