Τα αρώματα εξελίσσονται σε βασικό προϊόν για τους καταναλωτές της Gen Z, τη δημογραφική ομάδα με τη μεγαλύτερη αύξηση αγοραστικής δύναμης παγκοσμίως. Αυτό που κάποτε θεωρούνταν πολυτέλεια, σήμερα λειτουργεί ως μέσο προσωπικής έκφρασης και ψυχολογικής τόνωσης, σε μια εποχή οικονομικής αβεβαιότητας. Αναλυτές μιλούν πλέον για το «νέο lipstick effect», σύμφωνα με το οποίο οι καταναλωτές στρέφονται σε μικρότερες, προσιτές πολυτέλειες αντί για ακριβότερα αγαθά, όταν υπάρχει οικονομική πίεση.
Μεγάλοι όμιλοι καλλυντικών, όπως οι Estée Lauder, L’Oréal και Coty, ωφελούνται από την τάση, καθώς διαθέτουν ισχυρά χαρτοφυλάκια αρωμάτων: από τα Le Labo και Tom Ford, έως Valentino, Yves Saint Laurent, Emporio Armani και Ambre Antique. Οι εταιρείες, στις πρόσφατες τηλεδιασκέψεις οικονομικών αποτελεσμάτων, τόνισαν ότι αυξάνουν τις επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα, ο οποίος αποτελεί πλέον βασικό μοχλό ανάπτυξης.
Η Coty ανακοίνωσε αισιόδοξες προβλέψεις για το τρίμηνο, ποντάροντας στην αυξημένη ζήτηση για τα αρώματα Calvin Klein και Hugo Boss. Ο οικονομικός διευθυντής Λοράν Μερσιέ δήλωσε ότι η κατηγορία λειτουργεί ως ιδανική «είσοδος» για τους νέους καταναλωτές. «Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για τη Gen Z να γνωρίσει το προϊόν. Ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες της», είπε στο Reuters.
Σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων Circana, το 38% της συνολικής δαπάνης για αρώματα από την αρχή του έτους έως τον Ιούλιο προήλθε από νοικοκυριά με μέλη της Gen Z.
Η Estée Lauder, ιδιοκτήτρια της Jo Malone, κατέγραψε άνοδο 14% στις πωλήσεις αρωμάτων το τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο, αντισταθμίζοντας τις πιο υποτονικές επιδόσεις στο μακιγιάζ. Αντίθετα, η Elf Beauty, η οποία δεν δραστηριοποιείται στα αρώματα, ανακοίνωσε απογοητευτικά αποτελέσματα, αποδίδοντας την πτώση σε δασμούς και επιφυλακτικότητα καταναλωτών.
Οι μεγάλοι όμιλοι ενισχύουν τις δραστηριότητές τους είτε μέσω εξαγορών είτε μέσω αποεπενδύσεων ώστε να απελευθερώσουν ρευστότητα και να στραφούν δυναμικά στα αρώματα. Τον Οκτώβριο, η L’Oréal συμφώνησε στην εξαγορά προϊόντων ομορφιάς και αρωμάτων της Kering, αποκτώντας μακροχρόνιες άδειες, μεταξύ αυτών και της Gucci. Από την άλλη, η Coty εξετάζει την πώληση brands όπως CoverGirl και Rimmel, προκειμένου να επικεντρωθεί σε έναν τομέα που πλέον αντιστοιχεί στα τρία τέταρτα των συνολικών της πωλήσεων.
Τα αρώματα είναι τώρα μέρος της κουλτούρας της Gen Z, αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος της Estée Lauder. Η άνοδος των διαθέσιμων εισοδημάτων και η ενίσχυση της μεσαίας τάξης σε Κίνα, Ινδία και Μέση Ανατολή δίνουν πρόσθετη ώθηση. Η εταιρεία άνοιξε περίπου 40 νέα αυτόνομα καταστήματα αρωμάτων παγκοσμίως και δημιούργησε στο Παρίσι ένα νέο Fragrance Atelier. Παράλληλα αναπτύσσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που μεταφράζουν το πώς οι καταναλωτές περιγράφουν αισθήσεις και διαθέσεις σε συγκεκριμένες οικογένειες αρωμάτων, ενώ παράγει περιεχόμενο στο TikTok προσαρμοσμένο στη γλώσσα της Gen Z.
Σύμφωνα με την Circana, η παγκόσμια αγορά αρωμάτων αναπτύχθηκε ταχύτερα από το μακιγιάζ και την περιποίηση δέρματος μέσα στο τελευταίο έτος. Οι πωλήσεις αρωμάτων πολυτελείας αυξήθηκαν κατά 6% στο πρώτο εξάμηνο του 2025, ενώ τα προϊόντα μακιγιάζ ενισχύθηκαν μόλις κατά 1% και αυτά της περιποίησης δέρματος σημείωσαν πτώση 1%.
Διαβάστε ακόμη
Τι κρύβει η Ανταρκτική κάτω από τα χιλιόμετρα πάγου (vid)
Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Γιατί εκτοξεύτηκαν οι δηλωμένες υπερωρίες
Από την Ελλάδα μέχρι την Πορτογαλία, ο ευρωπαϊκός Νότος στηρίζει τη μεσαία τάξη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
