search icon

business stories

Adidas: Οι δύο κύριοι λόγοι που έπεσαν οι πωλήσεις στις ΗΠΑ

Η Adidas κατέγραψε αύξηση εσόδων 3% παγκοσμίως, όμως οι πωλήσεις στις ΗΠΑ μειώθηκαν 5% λόγω των δασμών του Τραμπ και της λήξης της σειράς Yeezy, προκαλώντας νέα πίεση στα κέρδη

CHRISTOF STACHE / AFP

Η Adidas ανακοίνωσε αύξηση εσόδων κατά 3% σε παγκόσμιο επίπεδο, φτάνοντας τα 6,63 δισ. ευρώ (7,73 δισ. δολάρια), ωστόσο οι πωλήσεις της στη Βόρεια Αμερική υποχώρησαν κατά 5% το τρίτο τρίμηνο του έτους.

Η πτώση αυτή αποδίδεται στο ασταθές οικονομικό περιβάλλον που προκάλεσαν οι δασμοί των Ηνωμένων Πολιτειών υπό τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, αλλά και στη λήξη της συνεργασίας Yeezy, της πιο επιτυχημένης σειράς παπουτσιών της εταιρείας. Η Adidas προσπαθεί να αποστασιοποιηθεί από το brand από τότε που τερμάτισε τη συνεργασία με τον Ye (πρώην Κάνιε Γουέστ), ύστερα από τις αντισημιτικές δηλώσεις του.

Η απώλεια της Yeezy είχε σοβαρές επιπτώσεις στα έσοδα, οδηγώντας την εταιρεία σε ζημιά για το 2023. Το τελευταίο ζευγάρι της σειράς πωλήθηκε στα τέλη του 2024, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής.

Εξαιρουμένων των προϊόντων Yeezy, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8% στο τρίτο τρίμηνο, αν και με πιο αργό ρυθμό στις ΗΠΑ σε σχέση με Ευρώπη και Ασία, γεγονός που δείχνει εξασθένηση της καταναλωτικής ζήτησης στην αμερικανική αγορά. Συνολικά, οι πωλήσεις χωρίς τη Yeezy ενισχύθηκαν 12% σε ουδέτερη νομισματική βάση.

Η εταιρεία αναθεώρησε ανοδικά τις προβλέψεις για τα ετήσια κέρδη, καθώς κατάφερε να αντισταθμίσει μέρος του κόστους που προκαλούν οι νέοι δασμοί στις ΗΠΑ. Υπό την καθοδήγηση του Bjorn Gulden, η ανάκαμψη της Adidas μετά τη Yeezy στηρίζεται κυρίως στη νέα δημοφιλία των μοντέλων “terrace”, όπως τα Samba και Gazelle, που επανέφεραν τη μάρκα στο προσκήνιο της μόδας. Ωστόσο, η επιτυχία αυτή δείχνει να φτάνει στα όριά της, με την εταιρεία να αναζητά νέες πηγές ανάπτυξης.

Την ίδια στιγμή, οι εταιρείες αθλητικών ειδών που προμηθεύονται από εργοστάσια στην Ασία, μεταβάλλουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους και προχωρούν σε αυξήσεις τιμών, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος των δασμών.

Η αβεβαιότητα γύρω από το εμπόριο και τις τιμολογιακές πολιτικές των ΗΠΑ έχει επηρεάσει και τις αγορές: από την αρχή του 2025, η μετοχή της Adidas έχει υποχωρήσει κατά 22%, ενώ η Nike καταγράφει πτώση 11%, αντικατοπτρίζοντας το κλίμα επιφυλακτικότητας στον κλάδο.

Διαβάστε ακόμη 

BofA: Η Ελλάδα στην ελίτ των επενδυτικών επιλογών – Στις πρώτες θέσεις η ΔΕΗ

Νέοι επιχειρηματίες ετών 75: Καριέρα ξανά από την αρχή

Νέο μουσείο τέχνης του Ντουμπάι – Ενα αριστούργημα του μεγάλου Tadao Ando

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version