search icon

business stories

Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες: Ο κλάδος ανησυχεί ότι «το πάρτι τελείωσε»

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει μεγάλη κρίση: μείωση κερδών στην Κίνα, χαμηλή ζήτηση στην Ευρώπη και πίεση για ηλεκτρικά οχήματα ως το 2035, εντείνοντας τον ανταγωνισμό με Κινέζους κατασκευαστές

123rf

Μετά την ολοκλήρωση της μεγάλης ευρωπαϊκής έκθεσης αυτοκινήτου, η αίσθηση στον κλάδο είναι πως «το πάρτι τελείωσε», με τις προοπτικές να γίνονται ολοένα πιο αβέβαιες.

Σύμφωνα με το Reuters, τα κέρδη στην Κίνα μειώνονται, η ζήτηση στην Ευρώπη είναι χαμηλή και οι αμερικανικοί δασμοί αυξάνουν την αβεβαιότητα, οδηγώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε στρατηγική μείωσης κόστους.

«Το πάρτι για την αυτοκινητοβιομηχανία – όπως το ξέραμε – έχει τελειώσει», δήλωσε ο Oliver Blume, CEO της Volkswagen, προσθέτοντας πως ήρθε η ώρα για αλλαγή προσανατολισμού.

Η βιομηχανία αντιμετωπίζει κρίσιμη συγκυρία, με την υποχρεωτική μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα έως το 2035 να φαντάζει δύσκολη, ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές αποκτούν συνεχώς πλεονέκτημα με φθηνότερα μοντέλα.

Έτσι, Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW, Porsche και Renault κινούνται πλέον αμυντικά. Στην IAA Mobility στο Μόναχο, παρουσίασαν από προσιτά ηλεκτρικά μέχρι πολυτελή SUV, αναδεικνύοντας το εύρος των προσπαθειών τους.

Η McKinsey προβλέπει ότι μέχρι το 2032 θα λανσαριστούν 350 νέα ηλεκτρικά μοντέλα από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές, ενόψει της απαγόρευσης των θερμικών κινητήρων το 2035, κάτι που βρίσκει αντίθετη τη γερμανική πλευρά.

«Τα επόμενα χρόνια η πραγματικότητα θα είναι γυμνή», τόνισε ο Patrick Schaufuss της McKinsey, σημειώνοντας πως οι Ευρωπαίοι πρέπει να αναπτύσσουν προϊόντα γρηγορότερα και φθηνότερα για να ανταγωνιστούν την κινεζική ευελιξία.

Η Porsche είχε πτώση 27,9% στις πωλήσεις της στην Κίνα και αναπροσαρμόζει το δίκτυο αντιπροσώπων, με τον Blume να παγώνει τον στόχο για 20% περιθώριο κέρδους.

«Η κινεζική αγορά πολυτελείας δεν υπάρχει πια», τόνισε, υπογραμμίζοντας τη σημασία των επενδύσεων στις ΗΠΑ που συνοδεύονται από φορολογικά κίνητρα.

Η BMW εστιάζει στο νέο μοντέλο iX3 για να ανακάμψει στην Κίνα, ενώ παρακολουθεί στενά τον σκληρό πόλεμο τιμών πριν από το λανσάρισμα το 2026.

Η Mercedes-Benz, με 40 νέα μοντέλα έως το 2027, βασίζεται στο ηλεκτρικό GLC αλλά ταυτόχρονα προχωρά σε δραστικές περικοπές δαπανών, καθώς η πίεση από τον κινεζικό ανταγωνισμό εντείνεται.

Η Renault, έχοντας αποχωρήσει από την κινεζική αγορά, στρέφεται σε πιο φθηνές μπαταρίες και συντόμευση χρόνων ανάπτυξης για να ανταγωνιστεί τους Κινέζους, που θέτει ως σημείο αναφοράς ο CEO Francois Provost.

Διαβάστε ακόμη 

Ο οδικός χάρτης για το πακέτο της ΔΕΘ: Ερχονται παροχές €4 δισ. σε 18 μήνες

Η σύναξη των 20 τρισ. για τα μεγάλα έργα

Ενα ρολόι-θρύλος γεννιέται σε 50 κομμάτια με 715.000 ευρώ έκαστο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version