search icon

business stories

Η Cartier νιώθει την κινεζική απειλή από τη Laopu Gold

Η Laopu Gold διεκδικεί ρόλο παγκόσμιου παίκτη στα κοσμήματα πολυτελείας, εντυπωσιάζει με εκτόξευση πωλήσεων και χρηματιστηριακή έκρηξη, ενώ επεκτείνεται στρατηγικά εκτός Κίνας

Η κινεζική Laopu Gold, με φρέσκια αισθητική και παραδοσιακή τεχνογνωσία, άνοιξε το πρώτο της κατάστημα εκτός Κίνας στις 21 Ιουνίου, στο πολυτελές Marina Bay Sands της Σιγκαπούρης. Η τοποθεσία δεν επιλέχθηκε τυχαία: πρόκειται για έναν από τους πιο ακριβούς και εμπορικούς κόμβους της Ασίας. Η ανταπόκριση ήταν άμεση και εντυπωσιακή – τις πρώτες μέρες, οι καταναλωτές περίμεναν έως και δύο ώρες για να εισέλθουν.

Η βιτρίνα του καταστήματος, εμπνευσμένη από τα αρχαία αυτοκρατορικά κοσμήματα της Κίνας, φιλοξενεί έργα τέχνης όπως ένα περίτεχνο χρυσό ελάφι και μια Σούτρα του Λωτού (μία από τις πιο σημαντικές και επιδραστικές σούτρες (σανσκρ. sūtra, ιερή γραφή) του Βουδισμού). Τα αντικείμενα θυμίζουν περισσότερο μουσείο παρά λιανικό κατάστημα.

Η μάρκα εφαρμόζει τεχνικές παραδοσιακής κινεζικής χρυσοχοΐας, γεγονός που της προσδίδει μοναδικότητα. Η Jessie Lim, πελάτισσα από τη Σιγκαπούρη, ξόδεψε 4.000 δολάρια σε βραχιόλια και κολιέ για την οικογένειά της. «Τα φτερά της πεταλούδας έχουν διπλή στρώση. Είναι αριστοτεχνικά φτιαγμένα», δήλωσε εντυπωσιασμένη.

Η παγκόσμια προβολή ενισχύθηκε όταν ο σταρ του NBA, Βίκτορ Ουεμπανιαμά, εμφανίστηκε με το εμβληματικό χρυσό μενταγιόν της εταιρείας σε δημόσιες εκδηλώσεις, μετά την αγορά του σε ταξίδι στο Πεκίνο.

Επενδυτικό θαύμα με έδρα το Χονγκ Κονγκ

Η Laopu κατέγραψε το 2024 πωλήσεις 1,37 δισ. δολαρίων, αυξημένες κατά 166%. Οι μετοχές της, εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ, σημείωσαν άνοδο άνω του 2.000% από την τιμή εισαγωγής των 40,50 HK$, υποδηλώνοντας επενδυτική φρενίτιδα.

Αντίθετα, ευρωπαϊκοί οίκοι πολυτελείας, όπως η Richemont (Cartier), βλέπουν τις πωλήσεις τους στην Κίνα να μειώνονται. Η Richemont παραδέχθηκε πρόσφατα ότι η Laopu την πιέζει να επανεφεύρει τη δημιουργικότητά της.

Στη Σιγκαπούρη, η Laopu λάνσαρε αποκλειστικά σχέδια όπως έναν σταυρός με διαμάντια για την τοπική αγορά. Τα κομμάτια της, όπως το μενταγιόν hulu, αντλούν έμπνευση από την κινεζική λαϊκή κουλτούρα.

Η σπανιότητα και η επενδυτική αξία του χρυσού ενισχύουν την απήχηση. Η εταιρεία δεν προσφέρει εκπτώσεις, ενώ προχωρά σε ανατιμήσεις δύο φορές το χρόνο, σύμφωνα με ανάλυση της Nomura.

Η επιτυχία, πάντως, δεν ήρθε αβίαστα. Ο καθηγητής Li Jie υπενθυμίζει ότι η Laopu χρειάστηκε 16 χρόνια για να χτίσει τη θέση της. Η είσοδος στη Σιγκαπούρη θεωρείται ασφαλές πρώτο βήμα διεθνοποίησης, λόγω κινεζικής διασποράς και πολιτικής visa-free.

Η επόμενη αγορά είναι η Ιαπωνία. Η Laopu φιλοδοξεί να κάνει τον χρυσό ελκυστικό για τους millennials και τις μεσαίες τάξεις της Ανατολικής Ασίας.

Η στρατηγική λιγοστών καταστημάτων της Laopu αποδίδει: ενώ η Chow Tai Fook έχει 6.500 σημεία πώλησης, η Laopu έχει λιγότερα από 50 αλλά μικτό περιθώριο 41,2%, έναντι 29,5% της παραδοσιακής κοσμηματοποιίας.

Ο καθηγητής Li επιβεβαιώνει ότι η Laopu κατέκτησε το premium τμήμα της αγοράς, το οποίο απέτυχαν να καλύψουν οι ανταγωνιστές της λόγω αδράνειας και αλλαγών στη διοίκηση.

Το πραγματικό turnaround ήρθε στα τέλη του 2016, όταν ο ιδρυτής Xu Gaoming ανέλαβε άμεσα το R&D. Το τμήμα ανάπτυξης προϊόντων απασχολεί πλέον 20 ειδικούς, ενώ ο Xu είναι πρόεδρος από το 2023.

Η σύμβουλος Ashley Dudarenok παρατηρεί ότι η γενιά των νέων προτιμά «αυθεντικότητα και πολιτισμική συνέχεια» αντί του δυτικού κύρους. Η Laopu ενσωματώνει αυτά τα στοιχεία σε σχέδιο, branding και storytelling, δημιουργώντας ένα νέο αφήγημα για την κινεζική πολυτέλεια.

Μια κινεζική απάντηση στους ευρωπαϊκούς οίκους

Η Laopu μπορεί να εξελιχθεί σε αντίπαλο δέος των παραδοσιακών πολυτελών brands, αν διατηρήσει τη σπανιότητα, τον πολιτισμικό της χαρακτήρα και την ποιότητα. Η τοποθέτησή της στο Marina Bay Sands ήταν στρατηγική: ανάμεσα σε 170 luxury μάρκες, γίνεται μέρος της παγκόσμιας σκηνής.

Η αντιπρόεδρος της Marina Bay, Hazel Chan, δήλωσε: «Η παρουσία της Laopu ενισχύει περαιτέρω την κατηγορία πολυτελών ρολογιών και κοσμημάτων μας».

Η αγορά υψηλής πολυτέλειας ανοίγει τις πόρτες της στις κινεζικές εταιρείες, αλλά το μονοπάτι προς την παγκόσμια καταξίωση είναι γεμάτο προκλήσεις. Όπως παρατηρεί ο Chen Luo από τη BofA Global Research, κάθε μεγάλη επιτυχία συνοδεύεται συχνά από πολλαπλές αποτυχίες.

Ωστόσο, η Laopu αποδεικνύει ότι ο συνδυασμός παράδοσης, επενδυτικής αξίας και στρατηγικής διαχείρισης μπορεί να φέρει μια νέα εποχή για την κινεζική πολυτέλεια.

Διαβάστε ακόμη

Νίκος Λαβίδας (ΑΒ Βασιλόπουλος): «Θέλουμε να είμαστε παντού σε κάθε περιοχή και γειτονιά της Ελλάδας»

Δασμοί Τραμπ: Από τις 200 συμφωνίες, στις… 3+1

Fieratex: Μετά την πτώχευση έρχεται το σφυρί για τη μονάδα στο Κιλκίς (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version