Κανείς δεν θα περίμενε ότι ένα βίντεο μόλις ενάμιση λεπτού θα εξελισσόταν σε έναν από τους πιο αναγνωρίσιμους ήχους του πλανήτη. Στο ξεκίνημά του, το Baby Shark δεν ήταν παρά ακόμη ένα παιδικό τραγούδι σε μια τεράστια βιβλιοθήκη περιεχομένου. Σήμερα όμως αποτελεί τη ραχοκοκαλιά μιας εταιρείας που έχει μετατραπεί σε παγκόσμιο brand με αξία εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων.
Όταν ο Κιμ Μιν-σεόκ έδωσε το πράσινο φως για να ανέβει το βίντεο τον Ιούνιο του 2016, δεν μπορούσε να φανταστεί το μέγεθος της επιτυχίας που ακολουθούσε. Το κλιπ ξεπέρασε τα 16 δισ. views, κατακτώντας την κορυφή του YouTube ως το πιο προβεβλημένο βίντεο όλων των εποχών — και μετατρέποντας την Pinkfong σε έναν από τους πιο ισχυρούς παίκτες της παιδικής ψηφιακής ψυχαγωγίας.
«Δεν πιστεύαμε ότι θα ξεχώριζε», λέει σήμερα ο CEO της Pinkfong στο BBC. «Αλλά έγινε το σημείο μηδέν της διεθνούς πορείας μας». Και αυτή η πορεία κορυφώθηκε στις 18 Νοεμβρίου, όταν η εταιρεία μπήκε στο χρηματιστήριο της Σεούλ, σημειώνοντας άνοδο άνω του 9% και ξεπερνώντας αποτίμηση 400 εκατ. δολαρίων.
Από μικρή startup στο παγκόσμιο προσκήνιο
Η Pinkfong ξεκίνησε το 2010 ως SmartStudy, μια μικρή ομάδα τριών ανθρώπων που δημιουργούσε περιεχόμενο για παιδιά μέχρι 12 ετών. Το γραφείο τους ήταν τόσο μικρό, όπως λέει ο Κιμ, που ούτε καν περίμεναν ότι θα πληρώνονται στην αρχή.
Η στροφή προς τα νήπια και το εκπαιδευτικό περιεχόμενο ήταν καθοριστική. Σε αυτή τη νέα εποχή εμφανίστηκε και το Baby Shark, το οποίο άλλαξε ριζικά την εξέλιξη της εταιρείας. Μέχρι το 2022, ο οργανισμός είχε αναγνωρίσει την εμπορική δυναμική του brand και μετονομάστηκε σε The Pinkfong Company. Σήμερα απασχολεί περίπου 340 εργαζομένους σε Σεούλ, Τόκιο, Σαγκάη και Λος Άντζελες.
Πώς το Baby Shark έγινε παγκόσμιο φαινόμενο
Το τραγούδι έχει ρίζες στις ΗΠΑ της δεκαετίας του ’70 και ακουγόταν σε παιδικές κατασκηνώσεις. Η επαναληπτική του δομή, το γρήγορο τέμπο και ο «K-pop χαρακτήρας» του το έκαναν ακαταμάχητο για τα παιδιά. Η πραγματική του έκρηξη όμως ήρθε όταν η χορογραφία του έγινε viral σε εκδηλώσεις της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Στα γραφεία της Pinkfong, οι εργαζόμενοι έβλεπαν σε πραγματικό χρόνο τις προβολές να απογειώνονται. Το Baby Shark έγινε το πιο προβεβλημένο βίντεο του YouTube τον Νοέμβριο του 2020 και για χρόνια αποτέλεσε τη «μηχανή» των εσόδων — σχεδόν το 50% στην πρώτη περίοδο της επιτυχίας.
Η νομική διαμάχη που δεν σταμάτησε την άνοδο
Το 2019 η Pinkfong κατηγορήθηκε για λογοκλοπή από Αμερικανό συνθέτη. Η υπόθεση έφτασε έως το Ανώτατο Δικαστήριο της Νότιας Κορέας, το οποίο τελικά απέρριψε την προσφυγή αναγνωρίζοντας ότι η εκδοχή της εταιρείας βασίζεται σε παραδοσιακό τραγούδι.
Η θετική αυτή εξέλιξη έδωσε νέα ώθηση στην εταιρεία, η οποία είχε ήδη καταθέσει αίτηση εισαγωγής στο χρηματιστήριο.
Η Pinkfong συγκέντρωσε σχεδόν 52 εκατ. δολάρια στην πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης και πλέον επενδύει σε νέο περιεχόμενο, χαρακτήρες και μεγαλύτερη τεχνολογική υποδομή. Με δεδομένα, analytics και μοτίβα θέασης θέλει να μετατραπεί σε πλήρως «tech-driven» εταιρεία media.
Παρότι το Baby Shark συνεχίζει να παίζει καθοριστικό ρόλο, ο Κιμ δηλώνει ότι το μεγάλο στοίχημα είναι να αποδείξει η Pinkfong ότι δεν είναι μια επιτυχία της στιγμής, αλλά μια εταιρεία που μπορεί να δημιουργεί συνεχώς νέα παγκόσμια φαινόμενα.
Διαβάστε ακόμη
Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Τι πρέπει να κλείσει μέχρι τέλος 2025 για να μην έρθει καπέλο φόρου
Αγρότες: Συνεχίζεται και σήμερα το άνοιγμα διοδίων – Παραμένουν στα μπλόκα τα τρακτέρ (vid)
Teiichi Goto (Fujifilm Holdings Corporation): «Πιστεύω ότι η Ελλάδα έχει ένα πολύ λαμπρό μέλλον»
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
