search icon

business stories

Ψώνια και μέσω ChatGPT: Ποια εταιρεία φέρνει την επανάσταση στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Η Walmart και η OpenAI συνεργάζονται για να επιτρέψουν στους χρήστες του ChatGPT να κάνουν άμεσα αγορές μέσα στην εφαρμογή, μεταμορφώνοντας τον τρόπο αγοράς προϊόντων σε τεχνολογικά ομαλό περιβάλλον

ChatGPT

Μια νέα εποχή στο ηλεκτρονικό εμπόριο ξημερώνει: σύντομα, μέσω του ChatGPT οι χρήστες στις ΗΠΑ θα μπορούν να πραγματοποιούν αγορές προϊόντων της Walmart απευθείας, χωρίς να αλλάζουν εφαρμογή — μια εξέλιξη που φέρνει την τεχνητή νοημοσύνη στο κέντρο του ραφιού. Η συνεργασία αυτή μετατρέπει το chatbot από εργαλείο αναζήτησης σε κανάλι ολοκλήρωσης αγοράς (instant checkout), δημιουργώντας νέο μοντέλο AI-commerce.

Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την πρόθεση της Walmart να ορίσει κανόνες παιχνιδιού στο εμπόριο μέσω AI, ανοίγοντας το δρόμο σε αγορές προϊόντων, εκτός των φρέσκων ειδών. Στο πρώτο στάδιο, κάθε συναλλαγή θα αφορά ένα προϊόν — ωστόσο το πλάνο προβλέπει επέκταση σε πολλαπλά είδη και ολοκληρωμένα καλάθια.

Το νέο οικοσύστημα αγορών

Η συνεργασία Walmart–OpenAI ενσωματώνει την πλατφόρμα Instant Checkout στο ChatGPT, δίνοντας στον χρήστη τη δυνατότητα να πει «πάρε μου αυτό το προϊόν» και να ολοκληρώσει την αγορά στιγμιαία. Η Walmart διαφυλάσσει τα οφέλη των συνδρομητών της (π.χ. δωρεάν αποστολή) και μέσα από το AI.
Παράλληλα, η προσέγγιση αυτή αποδίδει στη Walmart τη δυνατότητα πρόσβασης σε πολύτιμα δεδομένα αγορών — στοιχεία που παραδοσιακά κρατούσε «in-house». Η γνώση αυτή θα ενισχύσει τη βελτιστοποίηση αποθεμάτων, την προσωποποίηση προϊόντων και την επικοινωνία.

Οι αντιδράσεις και οι προκλήσεις

Οι επενδυτές έδειξαν ενθουσιασμό: η μετοχή της Walmart ενισχύθηκε σχεδόν κατά 5%, αντανακλώντας την πεποίθηση ότι τα AI κανάλια θα ανοίξουν νέες ροές πωλήσεων.

Όμως οι προκλήσεις είναι πολλές: η ενσωμάτωση ψυχρών ειδών (φρούτα, νωπά τρόφιμα), η διαχείριση logistics, η συνοχή του αποθέματος, η ασφάλεια των συναλλαγών και η διασφάλιση προστασίας προσωπικών δεδομένων — όλα πρέπει να λυθούν για να μην μετατραπεί η καινοτομία σε τεχνολογική φούσκα.

Ο πρόεδρος της Walmart, Νταγκ ΜακΜίλον, σημείωσε ότι η αγορά μέσω chatbots αλλάζει τα δεδομένα: από λίστες προϊόντων σε διαλόγους — και από εκεί σε άμεσες συναλλαγές. Με αυτήν την κίνηση, η Walmart θέλει να προηγηθεί της αγοράς, δημιουργώντας πλαίσιο AI-commerce που πολλές εταιρείες θα επιχειρήσουν να αντιγράψουν.

Διαβάστε ακόμη

Χρέη στην Eφορία: 111,62 δισ. τα ληξιπρόθεσμα – Μία λάθος δήλωση «εκτόξευσε» τις οφειλές τον Ιούλιο (upd)

UBS: «Καύσιμο» για νέα άνοδο στη Wall Street τα εταιρικά κέρδη, η Fed και οι επενδύσεις σε AI

Louis Vuitton Neverfull: Η τσάντα που δεν γεμίζει ποτέ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version