Η συνεργασία της Ferrari με τον σχεδιαστικό οίκο Pininfarina ξεκίνησε το 1952 και διήρκεσε πάνω από έξι δεκαετίες, δημιουργώντας μερικά από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της ιστορίας του αυτοκινήτου. Ακόμη και μετά τον θάνατο του ιδρυτή της Ferrari, Έντσο Φεράρι, το 1989, η συνεργασία συνεχίστηκε αδιάλειπτα έως το 2013, οπότε και οι δρόμοι των δύο εταιρειών χώρισαν επίσημα — μια απόφαση που προκάλεσε έκπληξη στον κόσμο της αυτοκίνησης.
Η LaFerrari και το νέο κεφάλαιο
Ο Φλάβιο Μαντζόνι, που ανέλαβε επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari το 2010, μίλησε πρόσφατα για το παρασκήνιο αυτής της απόφασης. Όπως εξήγησε, η διοίκηση της εταιρείας ανέθεσε τόσο στην ομάδα του όσο και στην Pininfarina να σχεδιάσουν το νέο υπεραυτοκίνητο που θα διαδεχόταν την Enzo. Το σχέδιο που τελικά επιλέχθηκε ήταν εκείνο του εσωτερικού τμήματος σχεδιασμού, σηματοδοτώντας την αρχή του τέλους για τη συνεργασία με τον ιστορικό οίκο.
Το μοντέλο που προέκυψε από αυτή τη διαδικασία ήταν η LaFerrari, η οποία παρουσιάστηκε το 2013. Το τελευταίο μοντέλο που είχε φέρει την υπογραφή της Pininfarina ήταν η F12berlinetta, που αποκαλύφθηκε το 2012 και παρέμεινε στην παραγωγή έως το 2017.
Γιατί η Ferrari ήθελε δικό της σχεδιαστικό τμήμα
Ο Μαντζόνι παραδέχθηκε ότι η απόφαση αυτή ήταν δύσκολη για τους ανθρώπους της Pininfarina, αλλά αναγκαία για τη Ferrari. Όπως εξήγησε, «ήμασταν ο μόνος κατασκευαστής χωρίς δικό του σχεδιαστικό τμήμα, κάτι που ήταν και παράδοξο και επικίνδυνο».
Η επιλογή δημιουργίας του Centro Stile εντός των εγκαταστάσεων στο Maranello δεν έγινε μόνο για λόγους αισθητικής. Αντιθέτως, αντανακλούσε τις αυξανόμενες απαιτήσεις σε τεχνική συνεργασία και την ανάγκη για καθημερινή, στενή αλληλεπίδραση μεταξύ σχεδιαστών, μηχανικών και στελεχών, ώστε να επιτυγχάνονται οι αυστηροί στόχοι επιδόσεων και καινοτομίας της Ferrari.
Καινοτομία και τεχνολογία στη νέα εποχή
Ο Μαντζόνι δεν έκρυψε πως η αρχική περίοδος μετά τη ρήξη με την Pininfarina ήταν δύσκολη και φορτισμένη, καθώς αισθανόταν έντονα την ευθύνη. Ωστόσο, όπως τόνισε, κάθε νέο έργο που περιλαμβάνει τεχνολογικές καινοτομίες, όπως οι υβριδικές ή ηλεκτρικές διατάξεις, αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία δημιουργίας.
Αν και δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Ferrari, επιβεβαίωσε τον ενθουσιασμό του για το μέλλον: «Η αλλαγή στην αρχιτεκτονική των αυτοκινήτων μάς δίνει νέες ελευθερίες. Πάντα υπάρχει περιθώριο για πρόοδο».
Η απόφαση για ανεξαρτησία στο σχεδιασμό έφερε τη Ferrari στο προσκήνιο μιας νέας εποχής, συνδέοντας πιο στενά από ποτέ την αισθητική με τη μηχανική και επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της εταιρείας για καινοτομία και τεχνολογική υπεροχή.
Διαβάστε ακόμη
Τα λιγότερο πολυσύχναστα νησιά της Ευρώπης – Πώς η Χίος μπήκε στη λίστα (πίνακες)
Dark ocean: Γιατί σκοτεινιάζουν οι ωκεανοί
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
