search icon

business stories

Από το αποτυχημένο rebranding στο επικοινωνιακό χάος – Το λάθος της Jaguar (vids)

Ο Αμερικανός πρόεδρος επιτέθηκε στην Jaguar χαρακτηρίζοντας την περσινή διαφημιστική καμπάνια της «ηλίθια» και «εξαιρετικά woke» - Η περίπτωση μιας premium μάρκας που έμεινε χωρίς προϊόν

Jaguar

Πριν από σχεδόν έναν χρόνο, η Jaguar παρουσίασε μια ανανεωμένη εταιρική ταυτότητα, η οποία υποτίθεται ότι θα σηματοδοτούσε το μέλλον της. Μέχρι στιγμής, όμως, το μόνο που έχει προκαλέσει είναι πονοκέφαλος.

Ο κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων, που κάποτε συναγωνιζόταν τη Mercedes-Benz και τη BMW, αντιμετώπιζε ήδη προβλήματα πριν καν ξεκινήσει η διαφημιστική καμπάνια, όπως αλλαγές στην ηγεσία, πτώση πωλήσεων λόγω παρωχημένης γκάμας και σκληρό ανταγωνισμό τόσο από τις γερμανικές μάρκες όσο και από νεοεισερχόμενους όπως η Tesla.

Τώρα προστίθενται ακόμη δύο προβλήματα: παραπλανητικοί τίτλοι για τις πωλήσεις της και οργή από τη δεξιά πτέρυγα της πολιτικής σκηνής — με πιο ηχηρή τη φωνή του Προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.

Τη Δευτέρα, ο Τραμπ επιτέθηκε στην Jaguar χαρακτηρίζοντας την περσινή διαφημιστική καμπάνια της «ηλίθια» και «εξαιρετικά woke». Η καμπάνια περιλάμβανε ένα avant-garde σποτ με συνθήματα όπως «live vivid» και εμφανίσεις gender-fluid μοντέλων, αλλά καμία εικόνα από αυτοκίνητα — ούτε καν από concept.

«Ποιος θέλει να αγοράσει Jaguar μετά από αυτή τη ντροπιαστική διαφήμιση;» έγραψε ο Τραμπ στο Truth Social. «Η καταστροφή της χρηματιστηριακής αξίας είναι πρωτοφανής. Δισεκατομμύρια δολάρια χάθηκαν με απίστευτα ανόητο τρόπο.»

Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι διαφορετική.

Η Jaguar Land Rover ανήκει από το 2008 στην Tata Motors, η οποία την εξαγόρασε από τη Ford. Αυτό σημαίνει πως η Jaguar δεν έχει δική της χρηματιστηριακή αξία. Η ίδια η Tata είναι σταθερή, ως πολυεθνικός κολοσσός αξίας περίπου 28 δισ. δολαρίων.

Τα προβλήματα της Jaguar είναι βαθύτερα. Ενώ άλλοι παραδοσιακοί κατασκευαστές προσπαθούν να μεταβούν ομαλά στην ηλεκτροκίνηση, η Jaguar απλώς διέκοψε την παραγωγή της εντελώς το 2024, αποσύροντας όλα τα μοντέλα από την αγορά για να επανεφεύρει τον εαυτό της ως ηλεκτρική μάρκα.

Παρόλα αυτά, ορισμένα δημοσιεύματα διαμόρφωσαν ήδη αρνητική εικόνα. Τον περασμένο μήνα, τίτλοι ανέφεραν ότι οι πωλήσεις της Jaguar στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 97,5% τον Απρίλιο, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων — μια μείωση που οφείλεται απλώς στο γεγονός ότι η εταιρεία σταμάτησε να κατασκευάζει αυτοκίνητα. Ωστόσο, το νούμερο αυτό πυροδότησε οργισμένες αντιδράσεις από Τραμπ και συντηρητικούς σχολιαστές.

Λίγο μετά την επίμαχη διαφήμιση, η Jaguar παρουσίασε το concept Type 00 στην Miami Art Week — και όχι σε παραδοσιακή έκθεση αυτοκινήτου. Αν και δεν προορίζεται για παραγωγή, το πρωτότυπο αυτό δίνει μια εικόνα για τη σχεδιαστική κατεύθυνση της εταιρείας στο μέλλον.

Η Jaguar δεν απάντησε σε ερώτηση του CNN σχετικά με το πότε θα ξαναρχίσει την παραγωγή.

Την περασμένη εβδομάδα, ο CEO της Jaguar Land Rover, Adrian Mardell, ανακοίνωσε την αποχώρησή του έπειτα από 35 χρόνια στην εταιρεία. Η θητεία του θεωρείται επιτυχημένη, καθώς βοήθησε στην απομείωση δισεκατομμυρίων δολαρίων χρέους και κατέγραψε 9 συνεχόμενα τρίμηνα κερδοφορίας, κυρίως χάρη στις ισχυρές πωλήσεις SUV.

Η Tata Motors ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι ο P.B. Balaji, σημερινός οικονομικός διευθυντής, αναλαμβάνει νέος CEO της Jaguar Land Rover από τον Νοέμβριο.

Διαβάστε ακόμη

Η μάχη των έξυπνων γυαλιών: Η Alibaba απαντά σε Meta και Xiaomi με τα Quark AI Glasses

«Ομιλος Ολύμπιον»: Στο δρόμο για το σφυρί και το Ολύμπιον Θεσσαλίας (pics)

Alterric GmbH: Γερμανική «απόβαση» με αιολικά πάρκα 189 MW στην Πάργα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version