search icon

business stories

Travelgems: «Μυστικές» συμβουλές για ένα αξέχαστο ταξίδι

Μία διαδικτυακή πλατφόρμα, η πρώτη επιχείρηση στο χώρο του digital travel industry, που λειτουργεί ως virtual concierge προτείνοντας και υλοποιώντας ταξιδιωτικές εμπειρίες ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε ταξιδιώτη.

της Όλγας Μπαλαφούτη

Δεκάδες τουριστικοί οδηγοί, ηλεκτρονικές σελίδες και φωτογραφίες μπορούν να εμφανιστούν στην οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού, βάζοντας απλά έναν ταξιδιωτικό προορισμό. Ο χαοτικός κόσμος του διαδικτύου κάνει δύσκολο ακόμα και το να σχεδιάσεις ένα ταξίδι.

Πλέον, μια από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες τάσεις ειδικά στον τουρισμό, είναι οι εξατομικευμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες, με το 80% των τουριστών να ζητούν πρωτογενές πληροφοριακό υλικό με προτάσεις και λύσεις αποκλειστικά εστιασμένες σε εκείνους.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη ήρθε να καλύψει το travelgems. Μία διαδικτυακή πλατφόρμα, η πρώτη επιχείρηση στο χώρο του digital travel industry, που λειτουργεί ως virtual concierge προτείνοντας και υλοποιώντας ταξιδιωτικές εμπειρίες ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε ταξιδιώτη.

Πίσω από το travelgems βρίσκονται δύο αδερφές. Η Νίκη και η Ευγενία Σμυρνή. Η Νίκη, λατρεύει τα ταξίδια και ξέρει να ψάχνει τα “hidden travel gems” καθώς έχει ταξιδέψει σε 52 χώρες. Η ίδια είναι στέλεχος του στρατηγικού marketing με πάνω από 20 χρόνια διεθνή εμπειρία σε βιομηχανίες υπηρεσιών και καταναλωτικών προϊόντων.

Η Νίκη ειχε την ιδέα καθώς το πάθος της για τα ταξίδια και η όρεξη της για κάτι καινοτόμο, κόντρα στο γκρίζο της κρίσης που βιώνει η Ελλάδα, την οδήγησαν στη δημιουργία της travelgems. Η Ευγενία μόνιμος κάτοικος Αμερικής ηγήθηκε της ομάδας που δημιούργησε τον αλγόριθμο. Είναι Sidney P. Chοckley Professor of Computer Science στο πανεπιστήμιο του William and Mary στο Williamsburg της Βιρτζίνια. Τιμήθηκε το 2002 από το ACM με τη διάκριση του Διακεκριμένου Επιστήμονα. Οι δύο τους μάλιστα προσπαθούν να πατεντάρουν τον αλγόριθμο στην Αμερική, με στόχο να γίνει η επιχειρηματική ιδέα που ξεκίνησε από την Ελλάδα για να κατακτήσει τον κόσμο.

H Ευγενία Σμυρνή

“Κάθε τόπος χαρακτηρίζεται από τα δικά χρώματα, αρώματα, ήχους, γεύσεις που χρήζουν εξερεύνησης. H υπηρεσία απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε όσους αγαπούν τα ταξίδια και δεν θέλουν να χάνουν ούτε λεπτό από τον πολύτιμο χρόνο των διακοπών τους” εξηγεί στο newmoney.gr η Νίκη.

Η διαδικασία απλή. Επιλέγεις προορισμό. Απαντάς σε ένα γρήγορο και κατανοητό ερωτηματολόγιο και ο αλγόριθμος ενώνει τις ανάγκες σου με όλες τις προτάσεις – πληροφορίες που έχουν δώσει οι κάτοικοι της κάθε περιοχής.

Έτσι, μέσω μίας τεράστιας βάσης δεδομένων προσφέρει ένα καθημερινό πρόγραμμα διακοπών. Η πλατφόρμα περιλαμβάνει μέχρι στιγμής 52 προορισμούς για την Ελλάδα, 1.650 εστιατόρια, 1.010 beach bars & cafes, 900 παραλίες, 400 bars και 360 δραστηριότητες. Από τον Απρίλιο θα προσφέρονται αντίστοιχες ταξιδιωτικές προτάσεις για την Κύπρο και την Κροατία, ενώ σύντομα θα λανσαριστεί και το σχετικό mobile app.

Η αρχή

Το travelgems.com ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2016 με αρχικό κεφάλαιο 350 χιλιάδες ευρώ. Για το λανσάρισμα εργάστηκαν επτά άτομα άμεσα και 31 άτομα έμμεσα. Κατά τους πρώτους τρεις μήνες λειτουργίας η σελίδα μετρούσε 11.500 sessions και 1.800 μέλη από 64 χώρες!

Βραβεύσεις

Σε λιγότερο από ένα χρόνο λειτουργίας το Travelgems, απέσπασε ήδη ένα χρυσό και ένα ασημένιο βραβείο για την καινοτομία και το concept του στα Tourism Awards 2017, έναν θεσμό που αναδεικνύει και επιβραβεύει τις καινοτόμες πρακτικές και πρωτοβουλίες από επιχειρήσεις και φορείς του ελληνικού Τουρισμού.

Συγκρεμένα, απέσπασε GOLD Βραβείο στην κατηγορία 1.5 Καινοτόμο concept, προϊόν, μοντέλο λειτουργίας ή παροχής υπηρεσίας / Start-up και SILVER Βραβείο στην κατηγορία 9.8 Digital destination guides.

Exit mobile version