search icon

Ελλάδα

Γεραπετρίτης: Τα μέτρα για τα τρένα – Στις 22 Mαρτίου η επανεκκίνηση – Από 1η Απριλίου το «Αθήνα – Θεσσαλονίκη»

Σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε πέντε φάσεις - Ανάμεσα στα μέτρα που εφαρμόζονται άμεσα: Δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια, μείωση ταχύτητας όπου δεν υπάρχει σηματοδότηση, δύο μηχανοδηγοί ακόμα και στον προαστιακό - Μητσοτάκης: Προσωπικό μου στοίχημα η ανάταξη των σιδηροδρόμων

Έπειτα από την ευρεία σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη την Τρίτη 14/3 στο Μέγαρο Μαξίμου αλλά και τις διαδοχικές συναντήσεις της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών τις προηγούμενες ημέρες με τις διοικήσεις και τους εργαζόμενους των ΟΣΕ και Hellenic Train ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ανακοίνωσε τα μέτρα για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου.

Όπως είπε, μετά από περίοδο παύσης των δρομολογίων θα χρειαστεί μία μεταβατική περίοδος για να διασφαλιστεί η ασφάλεια στο δίκτυο και εν συνεχεία συγκεκριμένα δρομολόγια ανά τη χώρα θα επανεκκινούν με την αρχή να γίνεται στις 22 Μαρτίου. Την 1η Απριλίου ξεκινά ξανά το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Δείτε τις ανακοινώσεις του Γιώργου Γεραπετρίτη:

«Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού. Επιπλέον, η καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας, έστω και με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους κλοπών ή/και δολιοφθορών. Τέλος, υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα στις εμπορευματικές μεταφορές προς τα γειτονικά κράτη.

Η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: επιθεώρηση υποδομών και έναρξη δρομολογίων».

Α. Επιθεώρηση υποδομών

Όταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, εμφανίζονται προβλήματα στις υποδομές. Ειδικότερα, η σιδηροτροχιά οξειδώνεται και καλύπτεται από σκουριά με αποτέλεσμα να χάνεται η συνεχής επαφή της γραμμής με τους τροχούς των τρένων. Έτσι, δεν ανιχνεύεται η θέση του τρένου από τον σηματοδότη. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να κινηθεί δοκιμαστικά ένα τρένο για να απομακρύνει τη σκουριά. Επιπλέον, στην επιφάνεια των γραμμών μπορεί να υφίστανται εμπόδια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας, όπως θραύση σιδηροτροχιάς, πέτρες, λάστιχα και φερτά από καθιζήσεις. Οπτικός έλεγχος και ειδικές δρεζίνες θα πρέπει να διατρέξουν το δίκτυο, ώστε να αρθεί κάθε εμπόδιο.

Η επιθεώρηση όλου του δικτύου υπολογίζεται να διαρκέσει περί τις 4 ημέρες.

B. Έναρξη δρομολογίων

Όταν έχει γίνει καθολική διακοπή δρομολογίων σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για ικανό χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο των 3 ημερών, η επανεκκίνηση γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου μερικών εβδομάδων. Κριτήρια για τον καθορισμό των φάσεων της σταδιακής επανεκκίνησης είναι: κοινωνικές ανάγκες, κυρίως σε δρομολόγια προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα που χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους· διεθνείς υποχρεώσεις για λειτουργία εμπορευματικών γραμμών · ανάγκες που συνδέονται με τον τουρισμό και συναφείς δραστηριότητες (πχ δρομολόγια οδοντωτού).

Υπό το φως των ανωτέρω, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023:

Συγκεκριμένα:

22.03.2023. Επανεκκίνηση:

Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη

• 27.03.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)

06.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

• 11.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

◦ Λοιπά δρομολόγια

Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα:

α. Άμεση ενίσχυση ασφάλειας

β. Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων

γ. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

δ. Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών

ε. Ρυθμιστικές παρεμβάσεις

Διαβάστε ακόμη:

Κομισιόν: Αυτές είναι οι προτάσεις για τον επανασχεδιασμό στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας

Πήτερ Τιλ: Πώς κέρδισε δισεκατομμύρια προκαλώντας bank run στην SVB

Ράλι ανακούφισης στη Wall Street μετά το σοκ της SVB – «Τέλος» στο πτωτικό σερί (upd)

Exit mobile version