search icon

Ελλάδα

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Μηδενική ανοχή σε παραβάσεις και αυστηρότερα πρόστιμα

Για πρώτη φορά εισάγεται η έννοια της υποτροπής, με προοδευτικά αυξανόμενες κυρώσεις

123RF

Με αυστηροποίηση των ποινών για επικίνδυνες συμπεριφορές, νέο πλαίσιο τεχνολογικής επιτήρησης και κλιμακωτές κυρώσεις με βάση την υποτροπή, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας φιλοδοξεί να περιορίσει τα τροχαία. Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ένα από τα βασικά νέα μέτρα είναι η προτεραιότητα στα λεωφορεία στις ειδικές λωρίδες. Από τον Σεπτέμβριο ενεργοποιείται το νέο σύστημα καμερών τόσο στους δρόμους όσο και στο εμπρόσθιο μέρος των λεωφορείων, επιτρέποντας την ψηφιακή καταγραφή παραβάσεων και την ηλεκτρονική έκδοση προστίμων μέσω gov.gr, χωρίς εμπλοκή της Τροχαίας στον δρόμο.

Η επιβίβαση και αποβίβαση επιτρέπει στα ταξί να χρησιμοποιούν τη δεξιά λωρίδα, με την προϋπόθεση ότι βρίσκονται πίσω από λεωφορείο. Εξαιρέσεις δίνονται για ΑμεΑ και οχήματα μηδενικών ρύπων. «Πολιτική επιλογή της κυβέρνησης είναι να στηρίξουμε εκείνους που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ από ανάγκη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Για πρώτη φορά εισάγεται η έννοια της υποτροπής, με προοδευτικά αυξανόμενες κυρώσεις. Ενδεικτικά:

Χρήση κινητού χωρίς ατύχημα:

Ως προς τις ταχύτητες και τα όρια στα κοντέρ, ο κ. Κυρανάκης έκανε λόγο για περιορισμούς εντός πόλης/αστικού ιστού, αλλά για αύξηση στους αυτοκινητόδρομους. Συγκεκριμένα:

Αυστηρό πλαίσιο για «κόκκινη ζώνη» και αντικοινωνικές συμπεριφορές

Ως «κόκκινη ζώνη» χαρακτηρίζονται πλέον τα βράδια των Σαββατοκύριακων, οπότε καταγράφεται και η μεγαλύτερη συχνότητα θανατηφόρων τροχαίων, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών. Ο νέος ΚΟΚ έρχεται να βάλει τέλος σε φαινόμενα αντικοινωνικής οδηγικής συμπεριφοράς, με κυρώσεις που αυστηροποιούνται δραστικά.

Ιδιαίτερα αυστηρό είναι το νέο πλαίσιο για τις παράνομες «κόντρες» και τις υπερβολικές ταχύτητες άνω των 200 χλμ/ώρα. Η κλιμάκωση των ποινών είναι ως εξής:

Στον ίδιο άξονα αυστηροποίησης εντάσσονται και μια σειρά ακόμη παρεμβάσεις:

Τα στοιχεία που παρέθεσε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης είναι αποκαλυπτικά: το 50% των νεκρών σε τροχαία ατυχήματα προέρχεται από δίκυκλα, ενώ στους πεζούς θύματα, η πλειονότητα είναι ηλικιωμένοι. Από το σύνολο των τροχαίων, μόλις 18% εμπλέκει γυναίκες, και μόνο 6% προκαλείται από γυναίκες οδηγούς, αναδεικνύοντας με σαφήνεια τα προφίλ υψηλού και χαμηλού ρίσκου στην οδήγηση.

Στο πλαίσιο της συνολικής αναμόρφωσης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε και στο ευαίσθητο θέμα των ηλικιωμένων οδηγών. Όπως είπε, η ανάγκη διατήρησης της οδηγικής ικανότητας σε προχωρημένες ηλικίες πρέπει να οδηγήσει σε νέα μέτρα τακτικής επανεξέτασης, καθώς πρόκειται για ένα ζήτημα, η συζήτηση του οποίου πρέπει να ανοίξει.

Μέχρι στιγμής:

Ο νέος ΚΟΚ, όπως τόνισε ο κ. Κυρανάκης, δεν έχει ως στόχο την τιμωρία, αλλά την καλλιέργεια μιας νέας κουλτούρας στην οδική συμπεριφορά – με έμφαση στη δικαιοσύνη, τη συνέπεια και την αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων, ώστε οι δρόμοι να γίνουν πραγματικά πιο ασφαλείς για όλους.

Διαβάστε ακόμη

Στουρνάρας στο Blοomberg TV: Τι «βλέπει» για τα επιτόκια – Το deal Alpha -Unicredit δείχνει ότι η Ελλάδα επέστρεψε

Ερευνα RE/MAX: Τι ακίνητα επέλεξαν οι αγοραστές το 2024 (γραφήματα)

Τέλος εποχής για τον Μαρκ Τάκερ στην ηγεσία της HSBC μετά από 8 χρόνια θητείας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

 

Exit mobile version