Τι θέλεις να γίνεις όταν μεγαλώσεις; Influencer. Σύμφωνα με έρευνες νέοι, ιδίως της γενιάς Ζ, δείχνουν ενδιαφέρον για το «σύμπαν» των influencers, με περίπου το 57% όσων γεννήθηκαν μετά το 2020 στις ΗΠΑ να φιλοδοξεί να… επηρεάσει το κοινό. Συνολικά, σε ποσοστό 54% Αμερικανοί ηλικίας 18-60 ετών θα ήταν πρόθυμοι να παραιτηθούν από την εργασία τους με την προϋπόθεση ότι θα διασφάλιζαν τα προς το ζην ως δημιουργοί περιεχομένου πλήρους απασχόλησης.
Ευελιξία, δημιουργική έκφραση, ανάπτυξη διαδικτυακής κοινότητας, οικονομικές απολαβές, δημοφιλία συγκαταλέγονται ανάμεσα στα θετικά στοιχεία που προσελκύουν ολοένα περισσότερους ανθρώπους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το σταδιακό χτίσιμο ενός προφίλ με επαγγελματικό προσανατολισμό. Ο κλάδος αυτός του μάρκετινγκ γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη με την αξία του να αποτιμάται στα 24 δισ. δολάρια το 2024 και προβλέπεται να αυξηθεί από 32,55 έως 33 δισ. δολάρια το 2025.
Η Goldman Sachs εκτιμά ότι το περασμένο έτος υπήρχαν πάνω από 50 εκατ. influencers παγκοσμίως, με τον αριθμό τους να αυξάνεται. Ομοίως, άνοδο σημειώνει το ποσοστό των χρηστών ηλικίας 18-29 ετών που επηρεάζεται από τους influencers όταν πρόκειται για αγορές και υπολογίζεται στο 54%.
Δεν είναι τυχαίο ότι θεωρούνται η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία ελεύθερων επαγγελματιών, με την τάση να αναμένεται ότι θα διατηρηθεί στο μέλλον.
Στην κορυφή των κατηγοριών με τη μεγαλύτερη επιρροή βρίσκονται η ομορφιά, η μόδα, η τεχνολογία, η υγεία και ευεξία, τα ταξίδια η γονεϊκότητα.
Θα μπορούσαν, όμως, οι influencers μικρότερης και μεγαλύτερης κλίμακας να επηρεάσουν θετικά τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων σχετικά με περιβαλλοντικά ζητήματα;
Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Πεν, ναι. Πώς; Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Sustainable Tourism εκτιμά ότι οι δημιουργοί περιεχομένου θα μπορούσαν να συμβάλλουν ώστε να περιοριστεί η ρύπανση και τα απόβλητα και να βελτιωθεί η συμπεριφορά των πολιτών απέναντι στο περιβάλλον.
Η ερευνητική ομάδα μελέτησε δεδομένα από 322 συμμετέχοντες που κλήθηκαν να διαβάσουν αναρτήσεις σχετικά με έναν εικονικό καθαρισμό παραλίας. Μισές εξ αυτών συνοδεύονταν από πλούσιο λεξιλόγιο και μετέφεραν συναισθήματα που σχετίζονταν με το πάθος, ενώ οι υπόλοιπες κατέγραφαν την πρωτοβουλία με απλοϊκό τρόπο, χωρίς ορολογία ή συναίσθημα. Στη συνέχεια, οι ερωτηθέντες κλήθηκαν να σχολιάσουν κατά πόσο ήταν επιδραστικές οι πρώτες αναρτήσεις σε σύγκριση με τις δεύτερες και αν θα άλλαζαν τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται στη φύση.
Διαπίστωσαν ότι το πάθος με το οποίο ο εκάστοτε influencer μετέδιδε την είδηση, ήταν μεταδοτικό και μπορούσε να αποδειχθεί αποτελεσματικό σχετικά με «πράσινα» ζητήματα.
Αναλυτικότερα, όπως ανέφερε η επικεφαλής της μελέτης, καθηγήτρια Διαχείρισης Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων, Άννι Ντινγκ. «το πάθος μπορεί να μεταδοθεί στους ακολούθους του influencer μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης» και πρόσθεσε ότι «το πάθος μπορεί να είναι μεταδοτικό και η δέσμευση των influencers σε μια πράσινη πρωτοβουλία μπορεί να επιδράσει θετικά στους ακολούθους τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
Την ίδια ώρα, η επιρροή σχετικά με την προσπάθεια περιορισμού απορριμμάτων και διατήρησης της άγριας ζωής παρατηρήθηκε σε μεγαλύτερο ποσοστό όταν το περιεχόμενο είχε λιγότερο πάθος και αποτύπωνε συγκεκριμένους τρόπους για την επίτευξη του στόχου.
Η Ντινγκ τόνισε ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις και οι ξενοδοχειακές μονάδες θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τους «πράσινους» influencers, όχι όμως λαμβάνοντας υπόψη μόνο τον αριθμό των ακολούθων τους, αλλά εντοπίζοντας και το αντικείμενο για το οποίο πραγματικά ενδιαφέρονται.
«Αυτό μπορεί τελικά να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να ευθυγραμμίσουν τους στόχους τους με τους influencers που μπορούν να επικοινωνήσουν καλύτερα τα βασικά σημεία του μηνύματος», συμπλήρωσε η ειδικός.
Όπως είπε, η συνεργασία με λάθος influencer μπορεί να κοστίσει ακριβά στις εταιρίες, επειδή η δαπάνη δε θα φέρει αποτέλεσμα αν το προφίλ του δεν είναι ευθυγραμμισμένο με τους στόχους της επιχείρησης.
Το ιδανικότερο, επισημαίνει η Ντινγκ, είναι να βρεθεί ο δημιουργός περιεχομένου που βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος με την επιχείρηση και εκφράζει γνήσιο ενδιαφέρον για τη βιωσιμότητα.
Με ποιον τρόπο, όμως, είναι πιθανή η θετική επιρροή; Οι influencers με εικόνες, βίντεο και μηνύματα μπορούν να ενθαρρύνουν τους ακολούθους τους να υιοθετήσουν πιο βιώσιμη συμπεριφορά. Επιπλέον, προωθώντας πρωτοβουλίες για τη μείωση των αποβλήτων, την εφαρμογή καινοτόμων στρατηγικών για τη σωστή διαχείριση απορριμμάτων, καθώς και την προβολή μελετών ή επιτυχημένων μέτρων, κατευθύνουν το κοινό προς τη βιωσιμότητα.
Την ίδια ώρα, οι χρήστες κοινωνικών δικτύων είναι πιθανό να «εκπαιδευτούν» σωστά γύρω από τους τρόπους ανακύκλωσης, για παράδειγμα, ή να συμμετάσχουν σε καμπάνιες για τον καθαρισμό ακτών ή δασικών εκτάσεων. Οι influencers θα μπορούσαν να συνεργαστούν με εταιρίες και οργανώσεις για να προωθήσουν προϊόντα από ανακυκλωμένα υλικά, παρακινώντας το κοινό να ακολουθήσει πιο φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές.
Διαβάστε ακόμη
ΗΠΑ – Κίεβο: Συμφώνησαν κατάπαυση πυρός στην Ουκρανία για 30 ημέρες
Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ: Φεύγει από το Ολντ Τράφορντ έπειτα από 115 χρόνια (vid)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
