search icon

Επενδύσεις

Αktor: Στο top 5 των κατασκευών της Ρουμανίας διεκδικώντας έργα 4 δισ. ευρώ (pics)

Παραδίδεται ο περιφερειακός αυτοκινητόδρομος Α0 στο Βουκουρέστι - Με προσωπικό άνω των 700 εργαζομένων και ανεκτέλεστο που πλησιάζει το 1 δισ. η ελληνική εταιρεία στη μάχη της διεκδίκησης για πίτα συγκοινωνιακών έργων 18 δισ. έργων

Στον πυρήνα μιας από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές υποδομών της Ευρώπης τοποθετείται η Aktor Ρουμανίας, καθώς ο Όμιλος διεκδικεί ενεργό ρόλο στο νέο κύμα διαγωνισμών για συγκοινωνιακά έργα ύψους 18 δισ.. ευρώ που υλοποιούνται στη χώρα.

Πρόκειται για ένα γιγαντιαίο επενδυτικό σχέδιο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους που συνηγορεί στην μεταμόρφωση της εικόνας της χώρας, μαγνητίζοντας κορυφαίες κατασκευαστικές εταιρείες της ΕΕ αλλά και πλήθος τουρκικών τεχνικών εταιρειών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ρουμανία υλοποιεί και πρόσθετα έργα 16 δισ. αποκλειστικά στον τομέα της ενέργειας έχοντας αυτήν την περίοδο σε διαγωνιστική διαδικασία υποδομές 11 δισ. για ενεργειακά και κλιματικά έργα.

Τον τόνο της πολύχρονης παρουσίας της Actor στην γειτονική χώρα δίνει η ολοκλήρωση και παράδοση στο Ρουμανικό κράτος τις επόμενες μέρες του Νότιου Περιφερειακού Αυτοκινητοδρόμου Βουκουρεστίου Α0 (Lot 3), ύψους 305 εκατ. ευρώ, ο οποίος θα συμπληρώσει την εξωτερική αρτηρία της πόλης.

Το έργο αποτελεί μεγάλης σπουδαιότητας υποδομή για το Βουκουρέστι καθώς διευκολύνει την παράκαμψη της κίνησης από την Κωστάντζα προς τα δυτικά -κυρίως από φορτηγά-που σήμερα περνάει μέσα από την πρωτεύουσα, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση της καθημερινότητας της πόλης.

Ανεκτέλεστο 900 εκατ. ευρώ

Με ισχυρό ανεκτέλεστο έργων στα 900 εκατ. και εμπειρία σε εμβληματικά έργα υποδομής, η AKTOR Ρουμανίας σκοπεύσει να ενισχύσει το αποτύπωμά της στην χώρα διεκδικώντας άμεσα νέα έργα αξίας περίπου 4 δισ.. ευρώ. Πρόκειται για δύο σιδηροδρομικά έργα ύψους 2,8 δισ. και μία οδοποιία σε συνεργασία με άλλους εταίρους μέσω κοινοπρακτικών σχημάτων.

Για τα πολύ μεγάλα αυτά έργα, η εταιρεία θα αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της σε κατασκευές σηράγγων και την επένδυσή της σε εξειδικευμένο μηχανολογικό εξοπλισμό. Ήδη, η Actor διαθέτει τέσσερα TBM (Tunnel Boring Machines) σε λειτουργία στη χώρα, έχοντας όπως αναφέρει ο Γενικός Διευθυντής της AKTOR Ρουμανίας, κ. Αντώνης Κυριακός ένα τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Το στέλεχος της εταιρείας βρίσκεται στο Βουκουρέστι από το 2019 και επιβεβαιώνει την μεταμόρφωση που συντελείται στη χώρα τα τελευταία χρόνια με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και έργα τα οποία κατασκευάζονται ως δημόσια έργα. Όπως αναφέρει, η Ρουμανία έχει αποφύγει να εμπλακεί σε μοντέλα παραχωρήσεων τα οποία εκτιμά ότι εκ των πραγμάτων θα χρειαστεί να επανεξετάσει το επόμενο διάστημα για να συνεχίσει να επενδύει αλλά και για να συντηρεί τα έργα της.

Ποιος είναι Α0

Ο αυτοκινητόδρομος Α0 Sud χωρίζεται σε τρία υποτμήματα, το μεγαλύτερο εκ των οποίων (Lot3) κατασκευάστηκε από την AKTOR Ρουμανίας. Πρόκειται για 18 χιλιόμετρα εξ ολοκλήρου νέου αυτοκινητόδρομου, που συνοδεύτηκε από την κατασκευή απαιτητικών και δύσκολων τεχνικών έργων, όπως μεταξύ άλλων, 4 μεγάλων γεφυρών, 46 μικρών τεχνικών έργων και 6 άνω διαβάσεων και σχεδιάστηκε για ταχύτητες 140 χλμ. / ώρα.

Για τις ανάγκες του έργου, χρησιμοποιήθηκαν 260.000 τόνοι ασφάλτου, ενώ εγκαταστάθηκαν 620 στύλοι φωτισμού LED και «έξυπνα» συστήματα μεταφορών (ITS).

Τα οφέλη για το Βουκουρέστι

Τα οφέλη του έργου για το Βουκουρέστι και τη ρουμανική οικονομία είναι σημαντικά. Η βελτιωμένη περιφερειακή διασύνδεση θα αναβαθμίσει τις συγκοινωνιακές δυνατότητες της χώρας, συμβάλλοντας στη μείωση του κόστους των μεταφορών, την προσέλκυση επενδύσεων στα logistics και στην αναβάθμιση του τουρισμού.

Επιπλέον, η αδιάλειπτη διασύνδεση και η μείωση του χρόνου της διαδρομής μεταξύ των οδικών Αξόνων Α1 και Α2 που συνδέουν το Βουκουρέστι με Ανατολή και Δύση.

Η αναβάθμιση των οδικών αξόνων είναι στις προτεραιότητες της ρουμανικής κυβέρνησης καθώς τα προηγούμενα χρόνια όλες οι μεγάλες επενδύσεις επικεντρώθηκαν στην ανάπτυξη του σιδηροδρόμου παραγκωνίζοντας τα έργα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των οδικών αξόνων. Σήμερα και με τη συμβολή της ευρωπαΐκής χρηματοδότησης η εικόνα αυτή αλλάζει.

Τα μεγάλα έργα της AKTOR

Η αγορά της Ρουμανίας είναι στρατηγικής σημασίας για τον Όμιλο AKTOR, ο οποίος δραστηριοποιείται στη γειτονική χώρα για πάνω από 20 χρόνια και απασχολεί άνω των 700 εργαζομένων έχοντας κατασκευάσει σημαντικά έργα συγκοινωνιακών υποδομών και υλοποιώντας σήμερα έργα νέας γενιάς που υπόσχονται να συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό της. Από το συνολικό προσωπικό περίπου 150 είναι έλληνες ενώ στη επιχείρηση εργάζονται Τούρκοι, Ινδοί και Αλβανοί αλλά και εργάτες Πομάκοι.

Όπως λένε στελέχη της εταιρείας τα προηγούμενα χρόνια οι μετοχικές παλινωδίες της πρώην Άκτωρ δοκίμασαν την εταιρεία και την παρουσία της στην χώρα, εικόνα που κατάφερε να ανατρέψει τα τελευταία χρόνια η διοίκηση Εξάρχου.

Τι έργα εκτελεί

Σήμερα, η εταιρεία έχει ισχυρή παρουσία στα έργα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Διαδρόμου Ρήνου – Δουνάβεως και έχει στρατηγική σημασία για την ΕΕ.

Εκεί, ο Όμιλος κατασκευάζει το τμήμα Apata – Cata (Lot-2), προϋπολογισμού 507 εκατ., ένα δύσκολο τεχνικό έργο που προβλέπει την κατασκευή 2 δίδυμων σηράγγων στους ορεινούς όγκους του Homorod και του Ormenis, μήκους 6,9 χλμ. και 5,1 χλμ. αντίστοιχα, για ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, με τη φυσική πρόοδο να ανέρχεται σε 38% (στοιχεία 30 Απριλίου 2025).

Σημειωτέον ότι πρόκειται για το πρώτο έργο στη Ρουμανική ιστορία και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη όπου γίνεται παράλληλη χρήση 4 μηχανημάτων διάνοιξης σηράγγων (TBM), για τα οποία ο Όμιλος AKTOR επένδυσε περίπου 70 εκατ. μετά την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ.

Παράλληλα, συμμετέχει στα έργα αναβάθμισης της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα Brasov –Sighisoara (Lot 1-3), προϋπολογισμού περίπου 272 εκατ. (τεχνικό αντικείμενο AKTOR), σε μήκος 84 χλμ., που βρίσκεται σε εξέλιξη, με το ποσοστό ολοκλήρωσης του φυσικού αντικειμένου να ανέρχεται σε 30% (στοιχεία 30 Απριλίου 2025).

Επιπλέον, η εταιρεία συμμετέχει στο έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής Γραμμής Σύνορα – Curtici – Simeria (τμήμαIlteu-Gurasada), ύψους 159 εκατ., η οποία είναι επίσης τμήμα του Διευρωπαϊκού Μεταφορών και περιλαμβάνει δύσκολα τεχνικά έργα, όπως σήραγγες και γέφυρες, για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής.

Ακόμη, η AKTOR Ρουμανίας έχει υπογράψει δύο συμφωνίες – πλαίσιο με τις Ρουμανικές αρχές για την συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βουκουρέστι – Κωστάντζα, αθροιστικού ύψους €186 εκατ.

Οι προοπτικές της Ρουμανίας

Η Ρουμανία έχει κάνει τεράστια βήματα προόδου τα τελευταία 15 χρόνια, επιτυγχάνοντας ορισμένες διεθνείς πρωτιές, όπως τον ταχύτερο ρυθμό σύγκλισης στην ΕΕ και την μεγαλύτερη απορροφητικότητα Ευρωπαϊκών πόρων στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Χάρη στη ανάπτυξη της χώρας, η αγοραστική δύναμη των πολιτών έχει αυξηθεί, το δημόσιο χρέος παραμένει ιδιαίτερα χαμηλό, η εξαγωγική δραστηριότητα είναι ισχυρή και η χώρα αναπτύσσει με συνέπεια συγκοινωνιακές, ψηφιακές και «πράσινες» υποδομές.

Οι προοπτικές της Ρουμανίας για το τέλος της δεκαετίας είναι σημαντικές, καθώς έχει θέσει ως στόχο τη σύγκλιση με την Ευρώπη κατά ποσοστό 85%, με αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ και της αγοραστικής δύναμης και μείωση του δημοσίου χρέους.

Διαβάστε ακόμη 

Τι προβλέπουν 9 επενδυτικοί οίκοι για την αγορά πετρελαίου μετά την επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν

Eλληνικός τουρισμός: Πλήγμα το κλείσιμο της αγοράς του Ισραήλ – Αναμένονταν πάνω από 700.000 τουρίστες

Ποιες μετοχές και κλάδοι θησαυρίζουν από την κρίση στη Μέση Ανατολή

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version