Μέτωπο κυβέρνησης και Χάρη Δούκα προκαλούν οι παρεμβάσεις που ανακοίνωσε ο Δήμαρχος Αθηναίων για τη λειτουργία της Βασιλίσσης Όλγας. «Κάθε τροποποίηση απαιτεί εγκρίσεις» διαμηνύουν με κοινό δελτίο Τύπου τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού, Υποδομών και Μεταφορών.
«Οι σχετικές πρωτοβουλίες του Δήμου Αθηναίων, όπως ανακοινώθηκαν, δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Ο Δήμος καλείται να τηρήσει τις προβλεπόμενες από το θεσμικό πλαίσιο διαδικασίες», τονίζουν τα τρία υπουργεία.
Η κοινή ανακοίνωση των τριών υπουργείων έρχεται μετά τις δύο αλλαγές στο σχέδιο της προηγούμενης δημοτικής αρχής, του Κώστα Μπακογιάννη, που ανακοίνωσε ο κ. Δούκας στο δημοτικό συμβούλιο.
Σύμφωνα με τα υπουργεία, οι παρεμβάσεις στη Βασιλίσσης Όλγας προϋποθέτουν «εκ νέου αποφάσεις των αρμόδιων υπηρεσιών των συναρμόδιων Υπουργείων» καθώς η οδός «βρίσκεται εντός του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου της Αθήνας, ενώ κατά τη διάρκεια του εν εξελίξει έργου της ανάπλασης έχουν αποκαλυφθεί σημαντικές αρχαιότητες, οι οποίες συντηρούνται και αναδεικνύονται. Συγχρόνως, αποτελεί κοινόχρηστο χώρο ιδιαίτερης σημασίας».
Ήδη, για την ανάπλαση που γίνεται το ΚΑΣ και το υπουργείο Πολιτισμού, αλλά και η «Ανάπλαση ΑΕ» έχουν δώσει τις απαιτούμενες εγκρίσεις. Μάλιστα από το σημείο περνά και το τραμ, οπότε χρειάζεται και σύμφωνη γνώμη του ΟΑΣΑ, που θα ελεγχθεί από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Από την πλευρά του, ο δήμος Αθηναίων απάντησε:
”Τρία Υπουργεία ενώνονται για να υπερασπιστούν τον ηττημένο των εκλογών κ. Μπακογιάννη, εις βάρος των πολιτών. Με μια πρωτοφανή πρακτική αγνοούν τη βούληση των πολιτών και της ευρύτερης πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας. Πριν 5 χρόνια ο κ. Μπακογιάννης στo πλαίσιo του καταστροφικού «Μεγάλου Περίπατου», έκλεισε την Βασιλίσσης Όλγας με δήθεν επίκληση του Covid. Σχεδίασε τη μετατροπή του σε «privé» δρόμο για τους χρήστες του γηπέδου τένις στην περιοχή και για τους θαμώνες του καφέ του Ζαππείου. Τότε κανένας Υπουργός δε μίλησε. Σήμερα παριστάνουν τους «θεματοφύλακες του νόμου» για να μπλοκάρουν τον Δήμο Αθηναίων. Τους υπενθυμίζουμε ότι η Βασ. Όλγας ανήκει στους πολίτες και όχι στις πολιτικές σκοπιμότητες. Ο Δήμος Αθηναίων δε θα κάνει πίσω”.
Στο δημοτικό συμβούλιο, ο κ. Δούκας είχε ανακοινώσει δύο τροποποιήσεις στο σχέδιο. Πρώτον, τα αυτοκίνητα δεν θα έμπαιναν στη λωρίδα του Τραμ από την Αμαλίας για να κατευθύνονται προς την αντισφαίριση, αλλά θα κινούνται στη δεξιά λωρίδα και θα στρίβουν στην Αρδηττού. Δεύτερον, τα οχήματα δεν θα μπορούν να διασχίζουν το Ζάππειο για να βγουν στην Ηρώδου Αττικού, αλλά θα οδηγούνται ευθεία για να καταλήξουν εκ νέου στη Λεωφόρο Αμαλίας. «Είναι παρεμβάσεις κοινής λογικής» ανέφερε. Στόχος του δήμου Αθηναίων, με βάση τις εξαγγελίες, είναι η παράδοση του έργου στα τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τις ανακοινώσεις, έπειτα από πέντε χρόνια έργων και καθυστερήσεων, η λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας στην καρδιά της Αθήνας οδεύει προς ολοκλήρωση. Σύμφωνα με τη νεότερη ενημέρωση από τον Δήμο Αθηναίων, το έργο θα παραδοθεί στα τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου 2025, με στόχο την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού.
Όπως τόνισε στην ΕΡΤ, ο αντιδήμαρχος Υποδομών του δήμου Αθηναίων, Ανδρέας Γραμματικόγιαννης, αν όλα προχωρήσουν χωρίς νέα εμπόδια, η λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας θα είναι πλήρως λειτουργική για πεζούς, τραμ και οχήματα εντός του φθινοπώρου.
Το έργο ξεκίνησε το 2020 με σκοπό να πεζοδρομηθεί πλήρως ο δρόμος. Ωστόσο, ύστερα από αντιδράσεις, καθυστερήσεις και αλλαγές στη δημοτική διοίκηση, το τελικό σχέδιο προβλέπει:
- Δρόμο ήπιας κυκλοφορίας για οχήματα με χαμηλή ταχύτητα.
- Διαπλατυσμένα πεζοδρόμια για πεζούς, ποδήλατα και αθλούμενους
- Επανέναρξη λειτουργίας του τραμ στο κεντρικό τμήμα της Όλγας
- Πρόβλεψη για στοχευμένη κυκλοφορία προς Πλάκα, Παγκράτι και Μετς.
- Κυκλοφοριακές παρεμβάσεις: Τι άλλο αλλάζει στην περιοχή
Η ανάπλαση της είναι μέρος ενός ευρύτερου πλέγματος κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, οι οποίες περιλαμβάνουν:
- Αναστροφή στην Αμαλίας στο ύψος της Όλγας
- Παρεμβάσεις στη λεωφόρο Αθανασίου Διάκου
- Επικαιροποιημένη χρήση υπαρχόντων οδοστρωμάτων χωρίς νέα τροποποίηση μελέτης
- Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Υποδομών του Δήμου Αθηναίων οι αλλαγές αναμένεται να μειώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση κατά 25%, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής.
Διαβάστε ακόμη
Πειραιάς: Στροφή σε logistics και συνδυασμένες μεταφορές για να ανακτήσει το χαμένο έδαφος
Από το χτες του 1845 στο σήμερα: Η μεταμόρφωση των «βασιλικών» λουτρών της Κύθνου (pics)
Δισεκατομμυριούχοι και ακίνητα: Το φαινόμενο Μπέζος και οι συνέπειες στην αγορά
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
