Σε ανοδική τροχιά κινούνται οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, με το μερίδιό τους να φτάνει πλέον το 3,3% του συνολικού τζίρου, καθώς ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές –κυρίως νεαρής ηλικίας– επιλέγουν να κάνουν τα ψώνια τους μέσω Ίντερνετ. Η αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης αποδίδεται στη βελτίωση των υπηρεσιών, όπως οι ταχύτερες παραδόσεις και η μείωση αποκλίσεων στις παραγγελίες, αλλά και στη διεύρυνση της παρουσίας των μεγάλων αλυσίδων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες διανομής.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, την περίοδο από την αρχή του 2025 έως και τις 11 Μαΐου, οι online πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση 12,9% σε αξία για τις αλυσίδες Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης και Κρητικός, φτάνοντας μερίδιο 3,3% επί του συνολικού τζίρου τους – υψηλότερο από το 3,1% που καταγράφηκε στο τέλος του 2024. Οι πωλήσεις αφορούν τόσο τα e-shops των ίδιων των αλυσίδων όσο και τις συνεργασίες τους με πλατφόρμες τύπου efood και Wolt.
Το 2024, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των παραπάνω αλυσίδων έφτασαν τα 278 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 21% σε σχέση με το 2023 — πενταπλάσια από την αντίστοιχη αύξηση των φυσικών καταστημάτων. Σύμφωνα με την Convert Group, ο συνολικός κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ το 2024 διαμορφώθηκε στα 335 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 9%.
Οι πλατφόρμες οδηγούν το e-grocery
Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καναλιού έχουν οι συνεργασίες με τις ψηφιακές πλατφόρμες. Η efood, η οποία μέχρι το 2023 συνεργαζόταν αποκλειστικά με τη Σκλαβενίτης, πλέον διαχειρίζεται και παραγγελίες για τις ΑΒ, Κρητικός, Bazaar, Carrefour και προσφάτως τη MyMarket. Η τελευταία, μάλιστα, διαθέτει και δική της υπηρεσία ταχείας διανομής, το MyMarket Speedy, με σταθερό κόστος μεταφορικών 3 ευρώ και χωρίς ελάχιστο όριο παραγγελίας — αν και είναι διαθέσιμη μόνο σε 14 περιοχές.
Η συνεργασία της MyMarket με την efood προβλέπει ελάχιστη παραγγελία 6 ευρώ και μεταφορικά 2,50 ευρώ, ενώ η αλυσίδα είναι η μόνη που διαθέτει συνδρομητικό μοντέλο (Saver Pass), το οποίο προς το παρόν έχει περιορισμένη απήχηση. Παράλληλα, διατηρεί συνεργασία και με τη Wolt, στην οποία έχουν ενταχθεί και τα convenience stores MyMarket Local, κερδίζοντας πόντους από το ευέλικτο ωράριο λειτουργίας.
Νέα στρατηγική συνεργασία Σκλαβενίτη με Wolt
Η Σκλαβενίτης ξεκινά διευρυμένη συνεργασία με τη Wolt, όχι μόνο για τη διανομή, αλλά και για τη χρήση των dark stores της πλατφόρμας ως σημεία συλλογής. Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής, η αλυσίδα θέσπισε ελάχιστο ποσό παραγγελίας 20 ευρώ στο δικό της e-shop και προχώρησε σε αλλαγές στα μεταφορικά. Αντίστοιχα, η ΑΒ προβλέπει ελάχιστο όριο 25 ευρώ και η Μασούτης 20 ευρώ για αποστολές κατ’ οίκον.
Παρά τη θετική τάση, το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων παραμένει ζημιογόνο για αρκετές αλυσίδες, γεγονός που ενισχύει την ανάγκη για περαιτέρω επενδύσεις και διαφοροποιημένες στρατηγικές ώστε να επιτευχθεί η βιωσιμότητα και η ενίσχυση της κερδοφορίας.
Διαβάστε ακόμη
Βρυξέλλες για Ελλάδα: Επικύρωση της θετικής πορείας και των παροχών
Attica Group: Επενδυτικό σχέδιο 700 εκατ. ευρώ για νέα πλοία έως το 2030
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
