search icon

Επιχειρήσεις

Air France-KLM: «Βουτιά» στη μετοχή μετά την αγορά μεριδίου από την ολλανδική κυβέρνηση

Σημαντικές απώλειες καταγράφονται σήμερα στη μετοχή της Air France-KLM μετά την ανακοίνωση της ολλανδικής κυβέρνησης ότι θα πάρει μερίδιο 14% της αεροπορικής, υπογραμμίζοντας τις εντάσεις που υπάρχουν μεταξύ Γαλλίας και Ολλανδίας για τον έλεγχο της εταιρείας

Σημαντικές απώλειες καταγράφονται σήμερα στη μετοχή της Air France-KLM μετά την ανακοίνωση της ολλανδικής κυβέρνησης ότι θα πάρει μερίδιο 14% της αεροπορικής, υπογραμμίζοντας τις εντάσεις που υπάρχουν μεταξύ Γαλλίας και Ολλανδίας για τον έλεγχο της εταιρείας.

Συγκεκριμένα, η μετοχή κατέγραψε νωρίτερα πτώση άνω του 13% ενώ οι απώλειες στις 12:00 ώρα Ελλάδος ανέρχονταν σε 12,14%, εξέλιξη που σύμφωνα με αναλυτές αντανακλά τις ανησυχίες ότι τα αντικρουόμενα συμφέροντα των κυβερνήσεων ίσως είναι αντίθετα προς αυτά των επενδυτών.

«Οι κίνδυνοι αναφορικά με την Air France-KLM εξελίσσονται σε πολιτικό ποδοσφαιρικό αγώνα μεταξύ των δύο κυβερνήσεων», ανέφεραν σε σημείωμα αναλυτές της Liberum.
Όπως αναφέρει το Reuters, αργά χθες, ο Ολλανδός υπουργός Οικονομικών Βόπκε Χούκστρα ανακοίνωσε ότι η Ολλανδία απέκτησε ποσοστό 12,7% έναντι 680 εκατ. ευρώ στην εταιρία και ότι στοχεύει να αυξήσει τη συμμετοχή της στο 14% περίπου, για να αντισταθμίσει το μερίδιο του γαλλικού Δημοσίου στον όμιλο.

Η κίνηση, που αιφνιδίασε τους Γάλλους, προέκυψε ύστερα από εβδομάδες αντιπαράθεσης μεταξύ της ολλανδικής κυβέρνησης και του διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας, στο οποίο κυριαρχούν οι Γάλλοι, αναφορικά με την επιρροή των Ολλανδών.

Παρόλο που η Air France και η KLM συγχωνεύθηκαν το 2003, η θυγατρική της KLM διατηρούσε πάντοτε μια ανεξάρτητη εταιρική δομή εντός του ομίλου.

Με την υποστήριξη της ολλανδικής κυβέρνησης, η θυγατρική της KLM έχει αποκρούσει τις προσπάθειες του νέου καναδικού διευθύνοντος συμβούλου Μπεν Ερ της ομάδας Air France-KLM να προχωρήσει προς την εμβάθυνση της ολοκλήρωσης.

Οι αναλυτές της Liberum αναφέρουν πως ενώ η αύξηση μεριδίου από την ολλανδική κυβέρνηση φαίνεται να έχει στηρίξει την τιμή της μετοχής τις τελευταίες ημέρες, οι ελπίδες ότι η γαλλική κυβέρνηση θα πουλήσει τελικά τις μετοχές του δείχνουν τώρα αβάσιμες.

Όπως λένε, η εξέλιξη αυτή εκτιμούν ότι είναι αρνητική και ότι η ανάμειξη της κυβέρνησης είναι ανεπιθύμητη και πιθανόν αντίθετη με το α συμφέροντα των επενδυτών.

Η Delta Airlines και η China Eastern Airlines κατέχουν επίσης μερίδιο 8,8% στην Air France-KLM.

Exit mobile version