Ο ιδρυτής και CEO της BYD Auto, Γουάνγκ Τσουανφού, ανακοίνωσε ότι για το 2025 η εταιρεία επιδιώκει να διπλασιάσει τις εξαγωγές της, φτάνοντας σε πωλήσεις άνω των 800.000 οχημάτων σε αγορές εκτός Κίνας. Κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με επενδυτές και αναλυτές, αποκάλυψε πως το 2024 η εταιρεία είχε πουλήσει 417.204 μονάδες στο εξωτερικό και φιλοδοξεί να υπερβεί κατά πολύ αυτό τον αριθμό.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί βασικό πεδίο ανάπτυξης, λόγω της ανοιχτής στάσης του απέναντι στα κινεζικά μοντέλα, ενώ η εταιρεία βλέπει ιδιαίτερα θετικές προοπτικές και σε περιοχές όπως η Λατινική Αμερική και η Νοτιοανατολική Ασία. Σε αυτές τις αγορές, οι κυβερνήσεις και οι καταναλωτές δείχνουν υψηλό βαθμό αποδοχής των κινεζικών κατασκευαστών.
Νέα εργοστάσια σε τρεις ηπείρους
Στο πλαίσιο της στρατηγικής επέκτασης, ο Τσουανφού υπογράμμισε πως η BYD επιταχύνει την κατασκευή εργοστασίων στην Ευρώπη, προκειμένου να περιορίσει τις επιπτώσεις από τους δασμούς που επιβάλλει η ΕΕ στα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα. Η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει μονάδες παραγωγής στη Βραζιλία –την κορυφαία αγορά της εκτός Κίνας– καθώς και σε Ταϊλάνδη και Τουρκία.
Όπως διευκρίνισε, οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις ανά τον κόσμο θα συναρμολογούν τα οχήματα, με τα βασικά εξαρτήματα να προέρχονται από την Κίνα, ώστε να διατηρείται το χαμηλό κόστος παραγωγής. Ο Τσουανφού εξέφρασε την πίστη του ότι όταν η BYD φτάσει σε παρόμοια παραγωγική κλίμακα με την Toyota, η κερδοφορία ανά πωλούμενο όχημα θα την ξεπεράσει.
Συγκρίσεις με την Toyota και φιλόδοξοι στόχοι
Το 2024 η Toyota διατήρησε την κορυφή των πωλήσεων παγκοσμίως με 10,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ενώ η BYD πούλησε 4,27 εκατομμύρια. Για το 2025, η BYD στοχεύει στις 5,5 εκατομμύρια μονάδες, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της στην παγκόσμια αγορά.
Η BYD… γίνεται ευρωπαϊκή
Η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της BYD Auto, Στέλλα Λι, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει θέσει ως βασική προτεραιότητα τον ευρωπαϊκό μετασχηματισμό της. «Πρέπει να τοπικοποιήσουμε την BYD και να τη μετατρέψουμε σε ευρωπαϊκή μάρκα», ανέφερε χαρακτηριστικά. Η αρχή γίνεται με την κατασκευή εργοστασίου στην Ουγγαρία, με ετήσια δυναμικότητα 150.000 οχημάτων, που μπορεί να διπλασιαστεί όταν ολοκληρωθεί πλήρως η μονάδα. Παράλληλα, εξετάζεται η δημιουργία δεύτερου ευρωπαϊκού εργοστασίου, ενώ για το 2026 προγραμματίζεται η έναρξη λειτουργίας του εργοστασίου στην Τουρκία.
Η εταιρεία προσέλαβε τον Γερμανό σχεδιαστή Βόλφγκανγκ Έγκερ για να ηγηθεί του ευρωπαϊκού σχεδιαστικού τμήματος και σχεδιάζει να επενδύσει στην αναβάθμιση των υπηρεσιών μετά την πώληση, καθώς το δίκτυο πωλήσεων και υποστήριξης στην Ευρώπη παραμένει περιορισμένο. Η Λι τόνισε πως στόχος είναι η αγοραστική εμπειρία να θυμίζει εκείνη της Apple ή της Starbucks, με 140 σημεία πώλησης στη Γερμανία έως το τέλος του 2025.
Η Denza λανσάρεται στην Ευρώπη
Επιβεβαιώθηκε επίσης ότι η Denza, η premium μάρκα της BYD που ξεκίνησε ως συνεργασία με τη Mercedes-Benz και πλέον ανήκει εξ ολοκλήρου στην κινεζική εταιρεία, θα κάνει την ευρωπαϊκή της πρεμιέρα ξεκινώντας από την Ιταλία. Θα λειτουργήσει με ξεχωριστό δίκτυο αντιπροσώπων ή με ιδιόκτητο εκθεσιακό χώρο.
Τέλος, η κυρία Λι ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να υπάρξει «αυτοκίνητο των 10.000 ευρώ» για την ευρωπαϊκή αγορά. Όπως είπε, ένα τέτοιο σενάριο είναι αδύνατο, όπως και το ενδεχόμενο να πλημμυρίσει η Ευρώπη με 20 κινεζικές μάρκες, λόγω των υφιστάμενων οικονομικών συνθηκών.
Διαβάστε ακόμη
Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σε πλήρη λειτουργία η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων στη Μεσσηνία (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
