του Κώστα Τσαούση
Η διαδικτυακή πλατφόρμα μέσω της οποίας ένας φοιτητής ή ένας νέος επιστήμονας αναζητεί το επόμενο βήμα του – είτε αυτό είναι ένα καλό μεταπτυχιακό, είτε μια καλή δουλειά με έναν μέντορα που αντιστοιχεί στο προφίλ του.
Ο κ. Γιώργος Νικολετάκης, αν και δεν διεκδικεί την ψήφο των συμπολιτών του σε αυτές τις εκλογές, είναι από τους ελάχιστους νέους επιχειρηματίες της γενιάς του, καθώς είναι ιδρυτής της βραβευμένης startup εταιρείας www.100mentors.com στον 4ο ετήσιο διαγωνισμό «i-bank Καινοτομία & Τεχνολογία» της Εθνικής Τράπεζας, η οποία πολύ πρόσφατα εξασφάλισε έναντι μετοχικού ποσοστού κεφάλαια από ιδιώτες επενδυτές για την περαιτέρω ανάπτυξη της, και δίνει τον αγώνα για τις ιδέες του μέσα από έναν πολιτικό σχηματισμό.
Ο 30χρονος Γιώργος Νικολετάκης από το Ηράκλειο της Κρήτης, που μοιράζει πλέον τον χρόνο του ανάμεσα στην Αθήνα και το Λονδίνο, είναι ένας από τους 51 πολιτικούς υπεύθυνους των τομέων που το Ποτάμι του Σταύρου Θεοδωράκη θεωρεί κομβικής σημασίας για τη λειτουργία του κράτους. Ο ίδιος είναι επικεφαλής του τομέα Νεανικής Επιχειρηματικότητας και θα μπορούσε κανείς να πει για εκείνον το απολύτως αυτονόητο: το κατάλληλο πρόσωπο στη σωστή θέση.
Ετσι κι αλλιώς δεν είναι από τους συνήθεις ανεπάγγελτους της πολιτικής, αλλά από εκείνους που παρά το νεαρό της ηλικίας διαθέτουν «ένσημα» επαγγελματικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας. Το βιογραφικό του πλούσιο, αφού η χάρη του έχει φτάσει μέχρι τη μακρινή Κίνα.
Σύμφωνα με το βιογραφικό του, έχει εργαστεί -σε ερευνητικά προγράμματα και ως διοικητικός- στο European Institute του Columbia, στον τομέα εξαγορών και συγχωνεύσεων για ενεργειακές μελέτες σε ΗΠΑ, Ισπανία και Μεγάλη Βρετανία, καθώς και σε θέσεις σε τομείς Finance και Logistics σε ΗΠΑ, Ελλάδα και Κίνα.
Με την εταιρεία του www.100mentors.com -μια διαδικτυακή πλατφόρμα που έχει τη δυνατότητα να φέρει σε επαφή αλλά και να συνδέσει έναν φοιτητή ή έναν νέο επιστήμονα που ψάχνεται για το επόμενο βήμα του, όπως ένα καλό μεταπτυχιακό, μια καλή δουλειά σε ερευνητικό οργανισμό ή μια θέση σε επιχείρηση με μέντορα που αντιστοιχεί στο προφίλ του ενδιαφερόμενου- συμμετείχε σε διαγωνισμούς για startups εταιρείες, με κορυφαία στιγμή το 3ο βραβείο στον ετήσιο διαγωνισμό «i-bank Καινοτομία & Τεχνολογία» της Εθνικής Τράπεζας-, το οποίο συνοδευόταν από 6.000 ευρώ ως χρηματικό έπαθλο.
Πριν καν συμπληρωθεί ένας χρόνος, η εταιρεία κατάφερε να προσελκύσει επενδυτές -3 ιδιώτες επενδυτές για την ακρίβεια- που αποφάσισαν να επενδύσουν έναντι ποσοστού μετοχών στην εταιρεία 200.000 ευρώ. Ενα ποσό που μπορεί να φαντάζει ψίχουλα στον σημερινό κόσμο της διεθνοποιημένης οικονομίας, αλλά αποτελεί το απαραίτητο καύσιμο για να πάει μπροστά μια ιδέα που κρύβει πίσω της χρόνο, κόπο, υπομονή και επιμονή.
Ας πάμε όμως στη γέννηση της ιδέας. «Τελειώνοντας το Πανεπιστήμιο (σ.σ.: ο Γιώργος τέλειωσε το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών πριν φύγει για το μεταπτυχιακό στο Columbia) διαπίστωσα μια σοβαρότατη έλλειψη σύνδεσης με την αγορά εργασίας, με το επόμενο βήμα. Το ίδιο κενό που ένιωθα σε επίπεδο πληροφόρησης στα 18 μου όταν κλήθηκα να συμπληρώσω το μηχανογραφικό μου. Οταν τελειώνουμε το σχολείο ή το πανεπιστήμιο καλούμαστε να πάρουμε τις πιο κρίσιμες αποφάσεις στη ζωή μας σχετικά με το επόμενο στάδιο στην ακαδημαϊκή ή επαγγελματική μας καριέρα. Την ίδια στιγμή, στα 18 ή στα 22-25 μας έχουμε τη λιγότερη πληροφόρηση και εμπειρία. Υπάρχει μια προφανής αναντιστοιχία μεταξύ του υψηλού επιπέδου κρισιμότητας της απόφασης και χαμηλού επιπέδου ενημέρωσης και εμπειρίας. Αυτή την αναντιστοιχία λύνουμε προσφέροντας εκατοντάδες ανθρώπους-πρότυπα από διαφορετικούς επαγγελματικούς χώρους στους χρήστες μας».
Ρώτησα τον Γιώργο -οι περισσότερες συζητήσεις μας έγιναν μέσω ανταλλαγής μηνυμάτων στο Facebook όπου και οι δύο κατοικοεδρεύουμε- από πού βγάζει ή προσδοκά να βγάλει χρήματα ως δραστηριότητα. Ο ίδιος ήταν ειλικρινής αλλά και ξεκάθαρος στην απάντησή του: «Πρακτικά κερδίζουμε χρήματα από το ποσοστό που παίρνουμε από κάθε ολοκληρωμένη “σύνδεση” μέντορα και υποψηφίου. Αυτή τη στιγμή εκείνο που μας ενδιαφέρει είναι να γνωρίσουν όλο και περισσότεροι τις δυνατότητες που παρέχει η πλατφόρμα μας και το πώς μπορούν να τις αξιοποιήσουν. Γι’ αυτό και οι ίδιοι οι μέντορές μας έχουν δεχτεί να προσφέρουν τις πρώτες συνεδρίες δωρεάν για να τους “δοκιμάζει” ο υποψήφιος. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια άλλη φιλοσοφία στην εκπαίδευση. Εάν προσφέρουμε κάτι το οποίο έχει νόημα για τους υποψήφιους, αλλά και τους μέντορες, τότε θα βγάλουμε και χρήματα. Ηδη πάμε καλά και στο χρηματικό επίπεδο, γεγονός ενθαρρυντικό, αλλά το όραμά μας πάει πολύ παραπέρα. Εννοείται ότι μας ενδιαφέρει όσοι δουλεύουν για το project να μην έχουν να λύσουν βιοποριστικά θέματα, αλλά το σίγουρο είναι ότι στους 100mentors τρεφόμαστε από την ιδέα, τους ανθρώπους, τις επιτυχίες τους και τις αλλαγές που βλέπουμε στις αντιλήψεις και τα πλάνα των νέων που μας επιλέγουν».
Για το τέλος κράτησα 2-3 στοιχεία. Τα παραθέτω απλώς για να επισημάνω τον διεθνοποιημένο χαρακτήρα ενός project που αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς – εκατοντάδες μέντορες, χιλιάδες χρήστες. Η πλατφόρμα καλύπτει πάνω από 500 διαφορετικά ακαδημαϊκά προγράμματα κυρίως στην Αμερική και στην Ευρώπη, καθώς και εκατοντάδες εταιρείες, ενώ παρουσιάζει κίνηση από 83 χώρες, υποψήφιους από 25 χώρες και μέντορες από περίπου 60 εθνικότητες, από τις καλύτερες εταιρείες και εκπαιδευτικά ιδρύματα του κόσμου.
Η πλατφόρμα και οι παροχές της
Η διαδικτυακή πλατφόρμα 100mentors λειτουργεί ως εξής:
1) O ενδιαφερόμενος μπαίνει στην πλατφόρμα και εγγράφεται ως mentee (υποψήφιος).
2) Στη συνέχεια συμπληρώνει τις σχετικές ερωτήσεις (η διαδικασία αυτή δεν παίρνει παραπάνω από ένα λεπτό).
3) Στο επόμενο στάδιο έρχεται η σύνδεση του ενδιαφερόμενου με τους μέντορές του. Η σύνδεση γίνεται αυτόματα στη βάση των χαρακτηριστικών που προέκυψαν από τις απαντήσεις του ενδιαφερομένου. Ακολουθεί μια συνομιλία μαζί τους σε live βίντεο. Χωρίς αντίτιμο για τις πρώτες συνεδρίες, κατά τις οποίες ο ενδιαφερόμενος δοκιμάζει τους μέντορες του πριν «τους κλείσει».
Με αυτό τον τρόπο, όπως λέει και ο ιδρυτής της πλατφόρμας, «εξασφαλίζουμε ότι οι χρήστες έχουν τον απόλυτο έλεγχο των επιλογών τους, ενώ για πρώτη φορά δεν τους προσφέρεται απλώς μια υπηρεσία που τους υπόσχεται επιτυχία: έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουν πλήρως και χωρίς αρχικό κόστος όλο το πλάνο για να φτάσουν στον στόχο τους».

