Τα σχέδια της Virgin Group του Σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον και άλλων φορέων για τη δημιουργία νέων διασυνοριακών σιδηροδρομικών γραμμών μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και ηπειρωτικής Ευρώπης έλαβαν σημαντική ώθηση, μετά από γνωμοδότηση της αρμόδιας ρυθμιστικής αρχής του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η Office of Rail and Road (ORR) ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι ανεξάρτητη μελέτη έδειξε πως το Temple Mills, το βασικό αμαξοστάσιο υψηλής ταχύτητας στο ανατολικό Λονδίνο, διαθέτει επαρκή χωρητικότητα για επιπλέον τρένα, γεγονός που διαψεύδει τον ισχυρισμό του Eurostar ότι ο χώρος έχει εξαντληθεί.
Η Virgin είναι μία από τις εταιρείες που έχουν δηλώσει ανοιχτά ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο να λανσάρουν ανταγωνιστικά δρομολόγια υψηλής ταχύτητας που θα διανύουν τη Μάγχη, σε μια περίοδο που η διασυνοριακή σιδηροδρομική ζήτηση αυξάνεται ραγδαία στην Ευρώπη.
Παράλληλα, η ισπανική Evolyn με τη στήριξη του κυριότερου μετόχου της, της εταιρείας σιδηροδρόμων Mobico, έχει δηλώσει έτοιμη να επενδύσει τουλάχιστον 1 δισ. στερλίνες την επόμενη τριετία για την κάλυψη νέας απευθείας γραμμής από τον Gare du Nord του Παρισιού στο St Pancras του Λονδίνου.
Υψηλό το ενδιαφέρον και από την Gemini, υπό την προεδρία του λόρδου Μπέρκλεϊ, η οποία έχει καταθέσει ήδη αίτημα για πρόσβαση στο αμαξοστάσιο.
Πάντως και τρεις εταιρείες έχουν δηλώσει ότι η πρόοδός τους εξαρτάται άμεσα από την πρόσβαση στο Temple Mills. Έτσι κατέφυγαν στη ρυθμιστική αρχή ζητώντας παρέμβαση, καθώς το Eurostar – που έχει μισθώσει αποκλειστικά τον χώρο – θέτει θέμα χωρητικότητας.
Μετά την απόφαση της ORR, η Virgin χαρακτήρισε τη γνωμοδότηση «πράσινο σήμα για τον ανταγωνισμό» και δήλωσε πως δεν υπάρχουν πλέον σοβαρά εμπόδια. Η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει ότι επιδιώκει τη συγκέντρωση κεφαλαίων ύψους 700 εκατ. λιρών για να υλοποιήσει το φιλόδοξο project.
Η Evolyn βρίσκεται επίσης σε προχωρημένο στάδιο προετοιμασίας, ενώ η Gemini χαιρέτισε την απόφαση της ORR ως θετικό βήμα για την ενίσχυση του ανταγωνισμού στη σιδηροδρομική διασύνδεση Ηνωμένου Βασιλείου – Ευρώπης.
Η ρυθμιστική αρχή δήλωσε ότι, υπό προϋποθέσεις, το Temple Mills «θα μπορούσε να φιλοξενήσει επιπλέον τρένα», ωστόσο επεσήμανε πως ενδέχεται να απαιτηθούν αλλαγές στις διαδικασίες λειτουργίας και συντήρησης ή ακόμα και τεχνικές παρεμβάσεις στις υποδομές για την πλήρη αξιοποίηση της χωρητικότητας.
Παρόλα αυτά, το Eurostar εμμένει στη θέση του ότι ο σταθμός δεν μπορεί να εξυπηρετήσει πλήρως καμία νέα εταιρεία. «Οι εναλλακτικές που προτείνονται στη μελέτη ενδέχεται να δημιουργήσουν κάποια χωρητικότητα, αλλά όχι αρκετή για την πλήρη λειτουργία ούτε ενός από τους νέους ενδιαφερόμενους φορείς», ανέφερε η εταιρεία, προσθέτοντας ότι πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι δικές της μελλοντικές ανάγκες.
Η ORR θα εξετάσει το επόμενο διάστημα τις παρατηρήσεις όλων των εμπλεκόμενων πλευρών, καθώς Virgin, Evolyn, Gemini και Eurostar έχουν τώρα το δικαίωμα να καταθέσουν συμπληρωματικά στοιχεία ή αντιρρήσεις για τα πορίσματα της ανεξάρτητης μελέτης.
Το Eurostar από την πλευρά του έχει ήδη ανακοινώσει αναπτυξιακά σχέδια, με στόχο την αγορά έως 50 νέων συρμών που θα εξυπηρετούν τόσο τη γραμμή του καναλιού όσο και ενδοευρωπαϊκά δρομολόγια, λαμβάνοντας υπόψη την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση.
Διαβάστε ακόμη
Σε δασμολογικό σοκ οι αγορές – Πώς ο χρυσός έχει γίνει το νέο Trump-trade
Χρήστος Μεγάλου: Ασφαλές επενδυτικό καταφύγιο η Ευρώπη (pic)
ChatGPT: Τι δεν πρέπει να μοιραστείτε ποτέ με τα chatbots
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
