Ο ελληνικός τουρισμός εξακολουθεί να διατηρεί τη δυναμική του σε μια συγκυρία όπου, μάλλον αναμενόμενα έπειτα από αρκετά χρόνια διαρκούς και έντονης ανόδου, αρχίζουν να καταγράφονται ίσως ψήγματα μιας μικρής και πιθανά πρόσκαιρης επιβράδυνσης.
Ωστόσο, η ποιότητα του τουριστικού προϊόντος, οι επενδύσεις που πραγματοποίησαν και εξακολουθούν να πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις του κλάδου και η Πολιτεία σε βασικές υποδομές και φυσικά η προσπάθεια που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι στον τουρισμό αποτελούν εγγύηση για τη βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Το ελληνικό brand εξακολουθεί να κερδίζει διεθνή αναγνώριση, η τουριστική εμπειρία εμπλουτίζεται προσελκύοντας το ενδιαφέρον από πολλαπλά, διαφορετικά κοινά και αγορές ακόμη και εκτός της παραδοσιακής τουριστικής περιόδου, ενώ η ετοιμότητα και επάρκεια με την οποία αντιμετωπίζονται οι όποιες έκτακτες προκλήσεις -όπως στο πρόσφατο παρελθόν οι πυρκαγιές της Ρόδου στην καρδιά του καλοκαιριού- τελικά δεν πλήττουν την ελκυστικότητα της χώρας ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού.
Η στρατηγική της AEGEAN
Για την AEGEAN η συνέχιση της στρατηγικής για αύξηση της χωρητικότητας τους μήνες εκτός αιχμής, καθώς και η ισχυρή ανταπόκριση από Ελληνες και ξένους συνέβαλαν στα εξαιρετικά αποτελέσματα που καταγράφηκαν ακόμη και κατά τη χειμερινή περίοδο, ειδικά στο τελευταίο τρίμηνο του 2024 και το α’ τρίμηνο του 2025. Αντίστοιχα, η πορεία του β’ τριμήνου της φετινής χρονιάς, παρά τις επιπτώσεις των γεωπολιτικών εξελίξεων σε αγορές και προορισμούς με όχι αμελητέα δραστηριότητα, προδιαγράφεται μάλλον θετική για τη θερινή σεζόν.
Βέβαια η επένδυση στη χειμερινή περίοδο ή στα άκρα της υψηλής περιόδου αναμένεται να ωριμάσει εμπορικά τα επόμενα χρόνια, αλλά είναι αναγκαία τόσο για την εταιρεία όσο και για τη χώρα. Από την πλευρά της, η AEGEAN, όπως δηλώνουν οι επιτελείς της, έχει αποδείξει ότι είναι πρόθυμη να επωμιστεί το βάρος δείχνοντας τον δρόμο και για το σύνολο του κλάδου.
«Η συνεχής ανάκαμψη της ζήτησης από Ελληνες επιβάτες και η σταδιακή επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ιδιαίτερα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, μας επιτρέπουν να λειτουργούμε πλέον με μεγαλύτερη ένταση σε διευρυμένο χρονικό πλαίσιο», αναφέρει ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Μιχάλης Κουβελιώτης. «Φυσικά, οι προκλήσεις από τους περιορισμούς από και προς τη Μέση Ανατολή καθώς και η συνεχής επίδραση στα κόστη της εταιρείας λόγω των μη προγραμματισμένων ελέγχων στους κινητήρες GTF ήταν και παραμένουν σημαντικές.
Ωστόσο, συνεχίζουμε το επενδυτικό μας πλάνο με στόχο τον εμπλουτισμό των υπηρεσιών μας, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς μας και τη δημιουργία υψηλότερης προστιθέμενης αξίας. Στο πλαίσιο αυτό, μετά την ανακοίνωση της επένδυσής μας σε 4 νέα Airbus A321neo με σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια και νέα ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα επιβατών για εξυπηρέτηση αγορών εκτός Ε.Ε. και διάρκειας πτήσεων 4 έως 7,5 ωρών πριν από περίπου έναν χρόνο, τον Μάρτιο οριστικοποιήθηκε και η πρόσθετη παραγγελία μας για 8 επιπλέον αεροσκάφη τύπου Α321 neo επεκτείνοντας ξανά, για τρίτη φορά, την αρχική παραγγελία των Airbus, η οποία πλέον ανέρχεται σε 58 αεροσκάφη.
Η επέκταση του επενδυτικού μας πλάνου με την επιπλέον παραγγελία 8 νέων Airbus Α321 neo αεροσκαφών είναι απαραίτητη για τους αναπτυξιακούς μας στόχους, αλλά και για την ακόμη μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα της λειτουργίας μας», δηλώνει ο κ. Κουβελιώτης. «Επίσης, είναι πλέον ξεκάθαρη η επιλογή μας στη μεγαλύτερη σε χωρητικότητα αλλά και σε δυνητική εμβέλεια πτήσεων έκδοση του A321 neo, που θα αποτελεί μετά την ολοκλήρωση του προγράμματός μας τα 2/3 του στόλου των Airbus. Στόχος η παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών σε ένα διευρυμένο δίκτυο τόσο σε υπάρχοντες όσο και σε νέους προορισμούς εντός και εκτός Ε.Ε.
Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τους προορισμούς στην περιοχή του Κόλπου, είτε αυτοί περιλαμβάνονται ήδη στο δίκτυό μας (π.χ. Ριάντ, Τζέντα, Ντουμπάι), είτε αποτελούν πιθανές, νέες, προσθήκες στην περιοχή (π.χ. Μπαχρέιν, Ντόχα, Ομάν), αλλά και ειδικά σε ό,τι αφορά τους νέους δυνητικούς προορισμούς στην Ινδία και την Κεντρική Αφρική, για να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητά μας είναι εξαιρετικά σημαντικό να μπορούμε να παρέχουμε αναβαθμισμένο επίπεδο άνεσης και συνολικής εμπειρίας στους υφιστάμενους αλλά και νέους επιβάτες μας, δίνοντας στους ανθρώπους μας το κατάλληλο εργαλείο για να αναδείξουν τις αξίες της AEGEAN και σε αυτές τις αγορές», συμπληρώνει ο κ. Κουβελιώτης. Ακόμα, η AEGEAN συνεχίζει τη μεγάλη προσπάθεια για εξωστρέφεια και υψηλή τοπική προστιθέμενη αξία για την εταιρεία, τα στελέχη αλλά και τη χώρα μέσω του Κέντρου Συντήρησης στη νέα τεχνική βάση της εταιρείας, που πρόσφατα άρχισε να εξυπηρετεί, εκτός των δικών της αναγκών, και τις ανάγκες σημαντικών άλλων αεροπορικών εταιρειών, αλλά και μέσω του Κέντρου Πτητικής Εκπαίδευσης, το οποίο βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία για περισσότερο από έναν χρόνο καλύπτοντας τις ανάγκες της AEGEAN, αλλά και καταγράφοντας αυξανόμενη ζήτηση από την αγορά.
Για το 2025 η AEGEAN θα προσφέρει συνολικά 21,5 εκατομμύρια θέσεις, 1,8 εκατομμύρια περισσότερες σε σχέση με το 2024, έχοντας μάλιστα προγραμματίσει να προσφέρει στο δίκτυο εξωτερικού περίπου 13 εκατομμύρια θέσεις, 1,4 εκατομμύρια περισσότερες συγκριτικά με το 2024, ενώ στο δίκτυο εσωτερικού θα προσφέρει 8,5 εκατομμύρια θέσεις, 6% περισσότερες συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. Παράλληλα, έχει ήδη ξεκινήσει τις πτήσεις σε νέους προορισμούς, όπως Μπακού, αλλά και τα δρομολόγια που συνδέουν απευθείας την Κωνσταντινούπολη με τη Ρόδο, το Ηράκλειο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο.
«Οι ενδείξεις, τη δεδομένη χρονική στιγμή, παρά τις αβεβαιότητες που σχετίζονται κυρίως με τις επιπτώσεις της γεωπολιτικής συγκυρίας, μας κάνουν να παραμένουμε αισιόδοξοι. Ωστόσο, η προσπάθειά μας για τη διατήρηση της δυναμικής του τουρισμού πρέπει να αφορά και την ακόμη μεγαλύτερη συνεισφορά και συνέργειες με άλλους κλάδους της οικονομίας.
Γι’ αυτό και είναι κρίσιμη η άμεση αξιοποίηση και επένδυση των τελών που καταβάλλονται από τους επισκέπτες σε ανταποδοτικές επενδύσεις, εκεί όπου εισπράττονται τα τέλη. Δηλαδή σε υποδομές αναγκαίες για τις τοπικές κοινωνίες αλλά και για την ποιότητα του προϊόντος που θα στηρίξει τη διαχρονική ανταγωνιστικότητα, δίνοντας ένα ουσιαστικό αλλά και ένα συμβολικό μήνυμα για την αξία του τουρισμού και τη διάχυση της ωφέλειας που παράγει», καταλήγει ο κ. Κουβελιώτης.
Διαβάστε ακόμη
Οι χρυσές μπίζνες των ελληνικών εταιρειών στα εργοτάξια της Ρουμανίας
Αθήνα – Θεσσαλονίκη: Τι προτιμούν οι αγοραστές, σε ποιες περιοχές πωλούνται πιο γρήγορα τα σπίτια
Καλοκαίρι στην Αθήνα: όταν η πόλη σου ψιθυρίζει “μείνε”
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
