Μπορεί η Coca Cola HBC να κατάφερε να «γράψει» οργανικές πωλήσεις σαφώς μεγαλύτερες απ’ τις μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών, σημειώνοντας αύξηση 10,6% και ωθώντας τη μετοχή σε νέα ιστορικά υψηλά, εν τούτοις η διοίκηση της επιχείρησε στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές χθες να εμφανιστεί συγκρατημένη διατηρώντας την εκτίμηση της για αύξηση καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση 6-8% και αύξηση των λειτουργικών κερδών 7-10%.
«Το α’ τρίμηνο, όπως γνωρίζετε, είναι το μικρότερο. Και με δεδομένο ότι είναι δυναμικές οι εξελίξεις σε όλες τις αγορές, τη μεγάλη μεταβλητότητα, πραγματικά νιώθουμε ότι το guidance που δώσαμε μεταξύ 6% και 8% είναι αυτό που τελικά θα δούμε. Παρ’ όλα αυτά οι ‘καυτές’ εμπορικες περίοδοι είναι μπροστά μας. Και αυτό μας δίνει την σιγουριά ότι μπορούμε να πετύχουμε τους μεσοπρόθεσμους στόχους», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Μπογκντάνοβιτς κάνοντας λόγο για «μία καλή αρχή της χρονιάς» αναφορικά με τις επιδόσεις του α’ τριμήνου.
«Συνεχίζουμε να περιμένουμε μία μακροοικονομική γεωπολιτική προοπτική γεμάτη προκλήσεις και απρόβλεπτη. Παρόλα αυτά, παραμένουμε σίγουροι για την ικανότητά μας να πλοηγούμαστε σε περιόδους αστάθειας, με ευελιξία, που υποστηρίζεται από το χαρτοφυλάκιό μας 24/7, τις εξατομικευμένες δυνατότητές μας, τις στενές συνεργασίες με τους πελάτες μας και τους ανθρώπους μας που παραμένουν κοντά στην αγορά”, σημείωσε ο κ. Μπογκντάνοβιτς.
Ερωτηθείς για το εάν έχει βελτιωθεί το καταναλωτικό κλίμα πάντως ο διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC απάντησε αρνητικά. «Θα έλεγα ότι έχει σταθεροποιηθεί. Δεν έχει υπάρξει κάποια σημαντική διαφοροποίηση, θα έλεγα. Άρα είναι ένα αρκετά συνεπές περιβάλλον. Παρακολουθούμε συνεχώς και σε κάθε επίπεδο χώρας πως αντιδρά ο καταναλωτής. (…) συνοπτικά θα έλεγα ότι έχουμε σε μία σταθερή κατάσταση τον καταναλωτή, που μας επέτρεψε να πετυχουμε αυτό το καλό ‘χαρμάνι’ του μείγματος τιμών και της αύξησης του όγκου των πωλήσεων», σημείωσε.
Η εργαλειοποίηση των τιμών
Σε αυτό το «χαρμάνι» πάντως το μείγμα τιμών εξακολουθεί να υπερτερεί. «Η αύξηση των εσόδων ανά κιβώτιο κατά 8,7% στο α’ τρίμηνο οφείλεται κυρίως στην τιμολόγηση», παραδέχθηκε ο οικονομικός διευθυντής του Ομίλου κ. Αναστάσης Σταμούλης. “Πρέπει να σημειώσουμε ότι τα δύο τρίτα αυτής της αύξησης είναι αποτέλεσμα της τιμολόγησης που έγινε πέρυσι, όταν και αντιμετωπίσαμε ορισμένες προκλήσεις, ειδικά σε αναδυόμενες αγορές με πληθωρισμό και τρέχουσα υποτίμηση, τη Νιγηρία και την Αίγυπτος, όπως επίσης και οι κινήσεις που έγιναν για την προσαρμογή στην νομοθεσία DRS (σσ το σύστημα επιστροφής εγγύησης για φιάλες και αλουμινένια κουτάκια) στην Αυστρία ή το φόρο ζάχαρης στη Σλοβακία και φυσικά σε μικρότερο ποσοστό η πίεση απ’ το πληθωριστικό κόστος. Ωστόσο θέλω να υπογραμμίσω και ότι είχαμε μία θετική κατηγορία μίξης, που οδηγήθηκε απ’ την καλή ανάπτυξη των ενεργειακών ποτών και των αλκοολούχων ποτών. Και επίσης επωφελούμαστε απ’ την ανάπτυξη του brand Finlandia στην Ελλάδα. Πλέον, αναμένουμε ότι το μείγμα τιμών θα παραμείνει ο βασικός μοχλός του αλγόριθμου αύξησης των εσόδων, αλλά με την τιμολόγηση να έχει μικρότερο μερίδιο σε σχέση με το α’ τρίμηνο», τόνισε ο κ. Σταμούλης.
Η προσαρμογή του καφέCoca Cola HBC
Ο Όμιλος Coca Cola HBC όμως είχε και έναν αδύναμο κρίκο στα αποτελέσματα και αυτός αφορά τη δραστηριότητα του καφέ, ο οποίος πλέον έχει αλλάξει προσανατολισμό δίνοντας πλέον βάρος στην κατανάλωση out of home και αποσύροντας το brand Costa απ’ τα ράφια της λιανικής. Χθες ο κ. Μπογκντάνοβιτς παραδέχθηκε ότι η αλλαγή στρατηγικής θα κοστίσει βραχυπρόθεσμα στον Ομιλο, ωστόσο θα αποδόσει περισσότερο μεσοπρόθεσμα.
«Ο καφές για εμάς είναι μια σημαντική κατηγορία. Είναι μια από τις προτεραιότητές μας. Και θέλω να υπογραμμίσω ότι με τον καφέ δεν κάνουμε ‘σπριντ’. Είμαστε σε έναν καλά μελετημένο μαραθώνιο καθώς χτίζουμε δυνατότητες και το δικαίωμά μας να κερδίζουμε στην κατηγορία. Και συγκεκριμένα εδώ, μιλάω για το γεγονός ότι με τον συνεργάτη Costa μαθαίνουμε και διαβάζουμε συνεχώς την αγορά, η οποία είναι πολύ δυναμική.
Και γνωρίζετε ότι τα τελευταία χρόνια, έχει επηρεαστεί επίσης από την τιμολόγηση του “πράσινου καφέ”, η οποία επηρεάζει τα οικονομικά της κατηγορίας από ορισμένες πτυχές. Και γι’ αυτό είδαμε ξεκάθαρα ότι η ευκαιρία και οι δυνατότητες για πιο βιώσιμη και κερδοφόρα ανάπτυξη βρίσκονται στο κανάλι εκτός σπιτιου. Γι’ αυτό είμαι πολύ χαρούμενος που βλέπω ότι η ανάπτυξή μας σε αυτό το τμήμα της αγοράς συνεχίζεται. Ως αποτέλεσμα του γεγονότος ότι τμηματοποιούμε την αγορά, αξιοποιούμε τα data insights analytics τα οποία αξιοποιούμε και για αυτή την κατηγορία, η οποία μας βοηθά να βρούμε νέους πελάτες και να τους ενσωματώνουμε. Γι’ αυτό το λόγο θα περίμενα ότι τα επόμενα δύο με τρία τρίμηνα έως ότου βγει απ’ την εικόνα ο όγκος που είχαμε στο κανάλι της οικιακής κατανάλωσης, θα διαπιστώσουμε ότι οι συνολικοί μας όγκοι στον καφέ θα συνεχίσουν να αυξάνονται», σημείωσε ο κ. Μπογκντάνοβιτς.
Διαβάστε ακόμη
«Καναδάς ως 51η Πολιτεία των ΗΠΑ» – Πόσο ρεαλιστικό είναι το σενάριο Τραμπ για προσάρτηση
Πληροφορική: «Χρυσά» έσοδα λίγο πριν από την «εκπνοή» του RRF
Αγά Χαν Ε’: Η ιστορία του ιμάμη των Ισμαηλιτών με την αμύθητη περιουσία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
