search icon

Επιχειρήσεις

Tesla: Συνεχίζει να αιμορραγεί η ναυαρχίδα του Ελον Μασκ – Σε χαμηλές ταχύτητες οι επιδόσεις της

Σημαντική πτώση στα έσοδα, κυρίως από τον βασικό κλάδο αυτοκινήτου και χαμηλότερα των αναμενόμενων τα κέρδη - Νέα κάμψη για τη μετοχή που είναι η πλέον χαμένη φέτος των Big Tech στο -18%

Βουτιά στα έσοδα της από τον κλάδο αυτοκινήτου κατά 16% και μάλιστα για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο ανακοίνωσε η Tesla, για το β’ τρίμηνο του έτους. Μάλιστα, αν και η αγορά περίμενε απογοητευτικές επιδόσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία του Έλον Μασκ, τα τελικά νούμερα ήταν ακόμη χειρότερα!

Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε συνολικά έσοδα ύψους 22,50 δισ. δολαρίων έναντι εκτιμήσεων για 22,74 δισ. δολάρια, με τα έσοδα ειδικά από τον κλάδο αυτοκινήτου που είναι και ο πυρήνας της, να κατρακυλούν στα 16,7 δισ. δολάρια από 19,9 δισ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Έτσι, τα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν μόλις στα 40 σεντς, αντί των προσδοκιών για 43 σεντς.

Η εταιρεία είχε, εξάλλου, ήδη παραδεχτεί από τις αρχές Ιουλίου πως οι παραδόσεις οχημάτων υποχώρησαν κατά 14% σε ετήσια βάση για το δεύτερο τρίμηνο, στα 384.000 οχήματα.

Το πρόβλημα για την Tesla είναι πως βρίσκεται αντιμέτωπη με πλειάδα αρνητικών παραγόντων, από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στον κλάδο των EV, κυρίως από τις ανερχόμενες κινεζικές εταιρείες, με αποτέλεσμα να περιορίζεται συνεχώς το μερίδιο αγοράς της έως βέβαια το σοβαρό πλήγμα που δέχτηκε το brand από την διασύνδεση του Μασκ με τον Ντόναλντ Τραμπ και τις δραστικές περικοπές του υπουργείου Κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας.

Μπορεί δε, οι δύο άντρες έκτοτε να τα… “έσπασαν”, φτάνοντας στο σημείο να ανταλλάσσουν και προσωπικές προσβολές μεταξύ τους, ωστόσο η ζημιά για την εικόνα της Tesla δεν ήταν εύκολο, ούτε θα είναι εύκολο, να διορθωθεί.

Επιπλέον, το νέο εγχείρημα των ρομποταξί στο ντεμπούτο τους στο Τέξας δεν ξεκίνησε αφήνοντας καλές εντυπώσεις, ενώ η εταιρεία αναγκάστηκε να αναβάλει την παραγωγή ενός πιο προσιτού ηλεκτρικού οχήματος «Model 2»,  όπως είχε υποσχεθεί, την ώρα που άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν πλέον μεγαλύτερη ποικιλία μοντέλων και σε προσιτές τιμές.

Όπως σχολίασαν επικριτικά αναλυτές του κλάδου, δεν υπάρχει πλέον καμία αναφορά από τη διοίκηση για σχέδια, πόσο μάλλον για έναρξη παραγωγής ενός νέου, φτηνού μοντέλου της τάξεως των 30.000 δολαρίων. Το φτηνότερο EV της εταιρείας κινείται γύρω στα 43.000 δολάρια στην αμερικανική αγορά, δίχως και τις κρατικές επιδοτήσεις στα EV που ούτως ή άλλως κατήργησε πλέον ο Ντόναλντ Τραμπ.

Η ανακοίνωση των στοιχείων άσκησε άμεσα αρνητικές πιέσεις στη μετοχή της εταιρείας στο after-hours trading της Wall Street διευρύνοντας έτσι τις απώλειες της τάξεως του 18% που μετρά από τις αρχές του έτους, που είναι και η χειρότερη επίδοση ανάμεσα στις μεγάλες τεχνολογικές μετοχές της αμερικανικής αγοράς.

Διαβάστε ακόμη

Προς συμφωνία ΕΕ – ΗΠΑ για δασμούς 15% στις ευρωπαϊκές εισαγωγές

ΥΠΕΘΟ: Από τις 11 Αυγούστου οι αναλήψεις χωρίς προμήθεια στα ΑΤΜ τραπεζών

Σοκ από νέα έρευνα: Πώς τα γυάλινα μπουκάλια μπορεί να περιέχουν περισσότερα μικροπλαστικά (tweet)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version