search icon

Ευρώπη

Boeing 737 MAX: Πήρε και πάλι έγκριση για πτήσεις στην Ευρώπη

Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Αεροπορικής Ασφάλειας ανακοίνωσε ότι έδωσε επισήμως το «πράσινο φως», διευκρινίζοντας ότι θα γίνουν κάποιες τροποποιήσεις στα αεροπλάνα

epa08827142 (FILE) - An aerial view of Boeing 737 Max 8 aircraft owned by American Airlines and United Airlines parked at Boeing Field in Seattle, Washington, USA, 21 July 2019 (reissued 18 November 2020). The U.S. Federal Aviation Administration (FAA) on 18 November 2020 rescinded the order that halted commercial operations of Boeing 737-8 and 737-9 passenger planes. FAA said the changes in design it had demanded 'eliminated what caused these particular accidents', referring to two crashes involving Boeing 737 Max planes in Ethiopia and Indonesia. EPA/GARY HE EDITORIAL USE ONLY *** Local Caption *** 55830723

Το Boeing 737 MAX, που είχε καθηλωθεί στο έδαφος εδώ και 22 μήνες, έπειτα από δύο πολύνεκρα δυστυχήματα, έλαβε επισήμως έγκριση από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Αεροπορικής Ασφάλειας (EASA) για να επιστρέψει στις πτήσεις.

Η EASA ανακοίνωσε σήμερα (27/1) πως έδωσε επισήμως το «πράσινο φως» στο Boeing 737 MAX, διευκρινίζοντας ότι θα γίνουν κάποιες τροποποιήσεις στα αεροπλάνα και νέα εκπαίδευση στους πιλότους τους.

«Έπειτα από εμπεριστατωμένη ανάλυση της EASA, ορίσαμε πως το 737 MAX μπορεί να επιστρέψει με πλήρη ασφάλεια σε υπηρεσία. Η αξιολόγηση αυτή πραγματοποιήθηκε με πλήρη ανεξαρτησία έναντι της Boeing και της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (σ.σ.: της αμερικανικής FAA) και χωρίς καμιά οικονομική ούτε πολιτική πίεση», τονίζει σε ανακοίνωση ο εκτελεστικός διευθυντής της EASA Πάτρικ Κάι.

Το αεροπλάνο είχε καθηλωθεί στο έδαφος τον Μάρτιο 2019 έπειτα από δύο δυστυχήματα που στοίχισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους -της Lion Air στην Ινδονησία τον Οκτώβριο 2018 (189 νεκροί) και της Ethiopian Airlines τον Μάρτιο 2019 στην Αιθιοπία (157 νεκροί).

Τροποποίηση του λογισμικού εντολών

Σύμφωνα με την EASA, στα αεροπλάνα θα πρέπει να γίνει μια τροποποίηση του λογισμικού εντολών πτήσεων MCAS. Άλλα λογισμικά πρέπει επίσης να αλλάξουν και ορισμένα καλώδια να επανατοποθετηθούν, ενώ οι πιλότοι θα πρέπει να παρακολουθήσουν νέα εκπαίδευση.

«Είμαστε πεπεισμένοι πως το αεροπλάνο είναι ασφαλές, κάτι που αποτελεί την προϋπόθεση για να δώσουμε τη σύμφωνη γνώμη μας. Όμως θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε από κοντά τις επιχειρήσεις του 737 MAX, όταν το αεροπλάνο επανέλθει σε υπηρεσία», λέει ο Κάι.

Περισσότερες βελτιώσεις

«Κατόπιν επιμονής μας, η Boeing δεσμεύτηκε επίσης να εργαστεί για να βελτιώσει ακόμη περισσότερο το αεροπλάνο μεσοπρόθεσμα, ώστε να φτάσει σ’ ένα ακόμη πιο υψηλό επίπεδο ασφαλείας», προσθέτει.

Η αμερικανική FAA είχε δώσει το πράσινο φως για την επανάληψη των πτήσεων του 737 MAX στις 18 Νοεμβρίου και είχαν ακολουθήσει οι αρχές της Βραζιλίας.

Ο Καναδάς έδωσε την έγκρισή του την περασμένη εβδομάδα. Εξακολουθεί να εκκρεμεί η απόφαση της Κίνας, στην οποία έχουν πωληθεί πολλά 737 MAX.

Διαβάστε ακόμη

Παραλύουν για 24 ώρες τα εμπορικά λιμάνια της χώρας

Αποζημίωση ενοικίου – επίδομα θέρμανσης: Λήγει η προθεσμία για διορθώσεις

Ποια κτίρια υποχρεούνται να αποκτήσουν Ηλεκτρονική Ταυτότητα

Exit mobile version