Στο φετινό χριστουγεννιάτικο τοπίο του Ηνωμένου Βασιλείου, οι γιορτές μοιάζουν πιο… σπιτικές. Με τα πορτοφόλια σφιγμένα και την αβεβαιότητα να επιμένει, ολοένα και περισσότεροι Βρετανοί ξεκινούν τις αγορές τους νωρίτερα και προτιμούν να στρώσουν το γιορτινό τραπέζι στο σπίτι αντί να βγουν σε εστιατόρια, όπως σημειώνει ο επικεφαλής της Aldi UK, Ζιλ Χέρλι.
Εύθραυστη εμπιστοσύνη και μειωμένη κατανάλωση
Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Βρετανία παραμένει ευάλωτη. Ο προϋπολογισμός της κυβέρνησης —που φέρνει νέες αυξήσεις φόρων— σε συνδυασμό με τους διογκωμένους λογαριασμούς στα νοικοκυριά, έχει οδηγήσει σε καθοδική τάση τις προαιρετικές δαπάνες.
Ο Χέρλι εξηγεί στο Reuters ότι τα δεδομένα των τελευταίων εβδομάδων δείχνουν καθαρά πως οι καταναλωτές «αναδιανέμουν» το διαθέσιμο εισόδημά τους.
Παρότι είναι αντιμέτωπη με το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, η Aldi —η τέταρτη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της χώρας— καταγράφει αυξημένες πωλήσεις σε εποχικά προϊόντα συγκριτικά με πέρυσι.
Οι μη εδώδιμες αγορές υποχωρούν, αλλά τα γιορτινά τρόφιμα διατηρούν τη ζήτηση, καθώς οι οικογένειες στρέφονται στη λύση του «σπιτικού εορτασμού» αντί του κόστους της εστίασης.
Προσδοκίες για «τα μεγαλύτερα Χριστούγεννα» της Aldi
Παρά τις οικονομικές πιέσεις, ο Χέρλι δηλώνει σίγουρος ότι η αλυσίδα θα φτάσει σε νέο ρεκόρ την περίοδο των γιορτών.
Ενδεικτικά, η Aldi προβλέπει πωλήσεις:
• 49 εκατ. τάρτες με μαρμελάδες φρούτων
• 46 εκατ. μικρά χοτ ντογκ
• ποσότητες prosecco αρκετές για να γεμίσουν 17 εκατ. ποτήρια
Οι αριθμοί αυτοί, σημειώνει ο ίδιος, επιβεβαιώνουν ότι, ακόμη και σε χρόνια πίεσης, οι γιορτές εξακολουθούν να αποτελούν σημείο αναφοράς για τους καταναλωτές — μόνο που φέτος μεταφέρονται λίγο πιο κοντά… στο σπίτι τους.
Διαβάστε ακόμη
Στεγαστική κρίση: Αυτοί είναι οι βασικοί πυλώνες στο πρώτο σχέδιο προσιτής κατοικίας της ΕΕ
Στροφή στη μπύρα για τους Έλληνες παρά την κρίση στην ΕΕ (πίνακες)
Το 15χρονο παιδί-θαύμα που έχει ήδη διδακτορικό στην Κβαντική Φυσική
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
