search icon

Ευρώπη

Smartphones: Πτώση 2% στις πωλήσεις στην Ευρώπη – Γιατί υποχωρεί η ζήτηση

Η ευρωπαϊκή αγορά smartphones κατέγραψε πτώση 2% στο α’ τρίμηνο του 2025, με τη Samsung και την Apple να κυριαρχούν, ενώ οι ρυθμιστικές πιέσεις απειλούν μικρότερους κατασκευαστές

Μειωμένες ήταν οι πωλήσεις smartphones στην Ευρώπη (χωρίς τη Ρωσία) κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, σύμφωνα με ανάλυση της Canalys, που πλέον ανήκει στον όμιλο Omdia. Η συνολική πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024 ανήλθε σε 2%, με τις αποστολές να περιορίζονται στις 32,4 εκατομμύρια συσκευές.

Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η κάμψη αυτή θα συνεχιστεί και στο υπόλοιπο του έτους, οδηγώντας σε ετήσια μείωση 3%. Ανάκαμψη της αγοράς εκτιμάται ότι μπορεί να υπάρξει από το 2026, αλλά σε περιορισμένη κλίμακα, μόλις κατά 1%.

Σταθερή ηγεμονία για Samsung και Apple

Σύμφωνα με την Canalys, η Samsung παρέμεινε η πρώτη δύναμη στην αγορά, με 12,2 εκατομμύρια αποστολές και μερίδιο 38%, σταθερό σε σχέση με πέρυσι. Η επιτυχία της σειράς Galaxy S25 διατήρησε τη δυναμική της. Στη δεύτερη θέση ήρθε η Apple, με 8 εκατομμύρια αποστολές και ενίσχυση της παρουσίας της κατά 10%. Η υψηλή ζήτηση για το iPhone 16e, αλλά και η συνέχιση των πωλήσεων παλαιότερων μοντέλων πριν αποσυρθούν λόγω USB-C, ενίσχυσαν τη θέση της.

Η Xiaomi διατήρησε την τρίτη θέση με 5,3 εκατομμύρια συσκευές, παρότι οι αποστολές της μειώθηκαν κατά 2%. Αντιθέτως, η Motorola σημείωσε σημαντική κάμψη 19%, περιοριζόμενη στα 1,7 εκατομμύρια κομμάτια. Η θετική έκπληξη ήρθε από την Google, η οποία κατέγραψε αύξηση 43% στις αποστολές, φτάνοντας τις 900.000 συσκευές και εισήλθε για πρώτη φορά στο Top 5 της αγοράς.

Η αγορά επικεντρώνεται στα ισχυρά brands – προκλήσεις για τους μικρούς

Η κυριαρχία των premium προϊόντων και η ισχυροποίηση των ηγετικών brands προκαλούν ανησυχία στους διανομείς για τη μελλοντική ισορροπία της αγοράς. Όπως σημειώνουν οι αναλυτές της Canalys, η συγκέντρωση του μεριδίου σε δύο κυρίως παίκτες προκαλεί αβεβαιότητα ως προς την ανταγωνιστικότητα στο μέλλον.

Παράλληλα, το ρυθμιστικό πλαίσιο, με απαιτήσεις όπως η συμμόρφωση με τις νέες προδιαγραφές για τις μπαταρίες και τον οικολογικό σχεδιασμό, δυσχεραίνει τη θέση των μικρότερων κατασκευαστών, περιορίζοντας τη δυνατότητά τους να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά.

Όπως επισημαίνει η Canalys, το α’ τρίμηνο του 2025 ανέδειξε μια διπλή εικόνα: η γενική αγορά μειώθηκε, αλλά η κατηγορία των ακριβών συσκευών ενισχύθηκε. Το γεγονός ότι οι καταναλωτές συνεχίζουν να εμπιστεύονται premium brands όπως η Samsung και η Apple δείχνει ότι η ποιότητα και η φήμη παραμένουν καθοριστικοί παράγοντες αγοραστικής επιλογής.

Για όλους τους παίκτες της αγοράς, η πρόκληση είναι διπλή: από τη μια να προσαρμοστούν στις κανονιστικές αλλαγές και από την άλλη να διατηρήσουν κερδοφορία σε μια πολωμένη, απαιτητική και ολοένα πιο δύσκολη αγορά.

Διαβάστε ακόμη 

Το υπερ – σύστημα PARE για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές ετοιμάζει η ΑΑΔΕ 

ΕΕ: Μισό δισεκατομμύριο ευρώ «μαύρη τρύπα» από λαθρεμπόριο καυσίμων 

Μενέλαος Τασόπουλος: Στα 100 εκατ. ευρώ ο πήχης για την Παπουτσάνης ως το 2028 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version