Σε έξαρση φαίνεται να βρίσκεται το φαινόμενο της ένοπλης ληστείας κατά πλοίων στην Ασία, καθώς μέσα στην εβδομάδα 8-14 Ιουλίου καταγράφηκαν πέντε νέα περιστατικά, σύμφωνα με την αναφορά του Κέντρου Ανταλλαγής Πληροφοριών ReCAAP ISC.
Πιο συγκεκριμένα, τέσσερα από τα περιστατικά (Κατηγορίας 4 – CAT 4) συνέβησαν σε πλοία εν πλω, στη ζώνη κυκλοφορίας των ανατολικών λωρίδων (TSS) των Στενών της Σιγκαπούρης. Το πέμπτο (Κατηγορίας 2 – CAT 2) σημειώθηκε σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αγκυροβολημένο στο λιμάνι Belawan της Ινδονησίας, όπου οι φύλακες του πλοίου δέθηκαν από τους δράστες.
Παρότι στις τέσσερις περιπτώσεις CAT 4 δεν σημειώθηκαν τραυματισμοί στο πλήρωμα, σε τρία από τα συνολικά πέντε περιστατικά αναφέρθηκε κλοπή εφοδίων πλοίου, ανταλλακτικών μηχανής και προσωπικών αντικειμένων. Στα υπόλοιπα δύο δεν αφαιρέθηκαν αντικείμενα.
Αυξανόμενη ανησυχία για τα Στενά Malacca
Η ReCAAP ISC εκφράζει ιδιαίτερη ανησυχία για την περιοχή SOMS (Straits of Malacca and Singapore), καθώς από την αρχή του 2025 έχουν καταγραφεί 94 περιστατικά – αριθμός που αποτυπώνει σοβαρή κλιμάκωση.
Οι αρχές καλούν όλα τα πλοία που διέρχονται από την περιοχή να ενισχύσουν τα μέτρα ασφαλείας και τις περιπολίες τους, ενώ οι παράκτιες χώρες προτρέπονται να αυξήσουν τις θαλάσσιες περιπολίες και τους ελέγχους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, δεν έχει καταγραφεί κανένα περιστατικό απαγωγής πληρωμάτων για λύτρα στις Θάλασσες Σούλου-Σελέμπες και τα ύδατα της Ανατολικής Σαμπάχ. Η τελευταία σχετική επίθεση είχε σημειωθεί στις 17 Ιανουαρίου 2020. Ο Φιλιππινέζικος Λιμενικός Σώμα έχει πλέον υποβαθμίσει την απειλή σε «ΧΑΜΗΛΗ», χωρίς ενδείξεις για πιθανές επιθέσεις.
Η ReCAAP ISC, στην τελευταία της ανακοίνωση, προτρέπει τους καπετάνιους και τα πληρώματα να παραμένουν σε επαγρύπνηση, να διατηρούν επαφή με τις αρμόδιες αρχές κατά τη διέλευση ευαίσθητων περιοχών και να αναφέρουν άμεσα οποιοδήποτε περιστατικό.
Σύμφωνα με την εξαμηνιαία έκθεση του Κέντρου για το 2025, τα περιστατικά ένοπλης ληστείας στη θάλασσα έχουν αυξηθεί κατά 83% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2024, γεγονός που καθιστά επιτακτική την ανάγκη για ενισχυμένα μέτρα πρόληψης και διεθνή συνεργασία.
Η θαλάσσια ασφάλεια παραμένει κρίσιμο ζήτημα για το παγκόσμιο εμπόριο και την προστασία των ναυτικών, οι οποίοι καλούνται καθημερινά να επιχειρούν σε όλο και πιο επισφαλές περιβάλλον.
Διαβάστε ακόμη
Φοιτητική Στέγη 2025: Οι τιμές μίσθωσης σε 21 πόλεις της περιφέρειας
Ο Τραμπ δεν απολύει (ακόμα) τον Πάουελ αλλά συνεχίζει τις πιέσεις για τα επιτόκια
Σεβάτ Ακσόι (EBRD): Γιατί η Ελλάδα βρίσκεται στον «πάτο» της τηλεργασίας στην Ευρώπη (πίνακες)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
