search icon

Ναυτιλία

Atlas Maritime: Αξιοποιεί την υπηρεσία της DNV για επαλήθευση εξοικονόμησης καυσίμων

Η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία του Λέοντα Πατίτσα εφαρμόζει το εργαλείο CDO του DNV για αποδοτικότερες επιχειρήσεις, μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα και αυξημένη εμπιστοσύνη των ναυλωτών

Η διαδικασία εκφόρτωσης φορτίου στα δεξαμενόπλοια, ενεργοβόρα και επιχειρησιακά κρίσιμη, βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο της προσοχής, καθώς οι διαχειριστές δεξαμενόπλοιων επιδιώκουν τη μείωση εκπομπών και κόστους καυσίμων. Ο νορβηγικός νηογνώμονας DNV ανέπτυξε την ψηφιακή υπηρεσία Cargo Discharge Operations (CDO), που βασίζεται σε ανάλυση λειτουργικών δεδομένων και επιτρέπει στους πλοιοκτήτες να βελτιστοποιήσουν τη διαδικασία εκφόρτωσης με βάση πραγματικές συνθήκες και τεκμηριωμένα κριτήρια.

Η υπηρεσία αξιοποιεί ψηφιακό «δίδυμο» των συστημάτων εκφόρτωσης του πλοίου και καταγράφει κατανάλωση καυσίμου, ενεργειακές ροές και επιδόσεις υπό διαφορετικές επιχειρησιακές συνθήκες. Στόχος είναι να ενισχυθεί η επίγνωση πληρώματος για το ενεργειακό κόστος κάθε ενέργειας, να αυξηθεί η ανθεκτικότητα των λειτουργιών και να μειωθούν οι εκπομπές.

Η Δρ. Χαρά Γεωργοπούλου, επικεφαλής του R&D του DNV στην Ελλάδα, εξηγεί:

«Σκοπός της υπηρεσίας είναι κάθε εκφόρτωση να πραγματοποιείται με βέλτιστες παραμέτρους, ώστε να επαληθεύεται η απόδοση και να προσφέρεται καθοδήγηση στο πλήρωμα. Οι αποφάσεις παραμένουν στους ναυτικούς, αλλά τα δεδομένα τους βοηθούν να βλέπουν πώς οι ενέργειές τους επηρεάζουν το αποτέλεσμα.»

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Atlas

Για την Atlas Maritime, που διαχειρίζεται στόλο Aframax και LR2 δεξαμενόπλοιων, η πειθαρχημένη προσέγγιση στην εκφόρτωση αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Όπως τονίζει ο τεχνικός διευθυντής της εταιρείας, Χρήστος Ιωάννου:

«Κατά την εκφόρτωση βρίσκεται σε λειτουργία μεγάλο μέρος του εξοπλισμού και του πληρώματος. Οι ναυλωτές –κυρίως μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες– αξιολογούν αυστηρά αυτή τη διαδικασία. Η συνεχής παρακολούθηση της απόδοσης κάθε πλοίου μας ενισχύει την εμπιστοσύνη τους.»

Η  Atlas Maritime, σε συνεργασία με τον DNV, εφαρμόζει μεθοδολογία συνεχούς βελτίωσης: το πλήρωμα καταγράφει λεπτομερώς κάθε στάδιο της διαδικασίας, συλλέγει στοιχεία και τεκμηριώνει τις ενέργειες με φωτογραφίες και αναφορές. Με αυτόν τον τρόπο εντοπίζονται αδυναμίες και διαρροές, ενώ αναπτύσσονται νέοι δείκτες απόδοσης (KPIs) που οδηγούν σε ακόμη υψηλότερα πρότυπα λειτουργίας.

Η εταιρεία εφαρμόζει τα συμπεράσματα όχι μόνο σε κάθε πλοίο ξεχωριστά αλλά και σε επίπεδο στόλου, συγκρίνοντας «αδελφά» πλοία και βελτιώνοντας συλλογικά τις πρακτικές. Παράλληλα, τα δεδομένα του CDO αξιοποιούνται στον σχεδιασμό νέων πλοίων, ώστε να ενσωματώνονται βελτιώσεις στην αποδοτικότητα και την ανθεκτικότητα ήδη από το στάδιο της ναυπήγησης.

Διαβάστε ακόμη

Ανατροπή στον διαγωνισμό για το ΚΕΛ Ραφήνας – Ακυρώνεται η διαγωνιστική διαδικασία-Νέος διαγωνισμός στον ορίζοντα

Πού οφείλονται τα υψηλά κέρδη των ελληνικών τραπεζών (πίνακες)

Ηλεκτρικό ρεύμα: Νέο «ράλι» μετά τις αρνητικές τιμές στη χονδρική (pic)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version