Σε δυναμική επιστροφή στην αγορά των containerships προχώρησε η Goldenport Shipmanagement, συμφερόντων της οικογένειας Δράγνη, μετά από πέντε χρόνια απουσίας από το συγκεκριμένο segment. Η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία εξαγόρασε πρόσφατα το Norderney (1.900 teu, ναυπήγησης 2023), ένα σύγχρονο feeder πλοίο, το οποίο εντάχθηκε άμεσα σε διετές ναύλο από την Ocean Network Express (ONE) της Ιαπωνίας.
Η συμφωνία με την ONE, έναν από τους μεγαλύτερους liner operators παγκοσμίως, προβλέπει ημερήσιο ναύλο λίγο κάτω από τα $25.000, γεγονός που καταδεικνύει τη συνεχιζόμενη ισχύ της αγοράς για μικρού μεγέθους και νεότευκτα containerships. Η συγκεκριμένη κατηγορία – γνωστή και ως Bangkokmax – παρουσιάζει έντονη ζήτηση και περιορισμένη προσφορά, με συμβόλαια διάρκειας ενός έτους να αγγίζουν ακόμη και τα $30.000 ημερησίως.
Το πλοίο αποκτήθηκε από τη γερμανική Briese Schiffahrt, η οποία το είχε παραγγείλει το 2021 έναντι περίπου $23 εκατ., ενώ η πώληση στην Goldenport φέρεται να έκλεισε κοντά στα $35 εκατ., αποφέροντας σημαντικό κέρδος στον πωλητή.
Το Norderney είναι ένα από τα έξι αδελφά πλοία που κατασκευάστηκαν από το Guangzhou Wenchong Shipyard του ομίλου CSSC Group, και σήμερα επιχειρεί στις γραμμές της ONE στη Μέση Ανατολή και τον Ινδικό Ωκεανό.
Ενεργή παρουσία σε bulkers και boxships
Με επικεφαλής τον Γιάννη Δράγνη, η Goldenport διαχειρίζεται σήμερα περίπου 30 πλοία, εκ των οποίων πέντε είναι containerships χωρητικότητας μεταξύ 1.577 και 2.544 teu. Η προηγούμενη αγορά μεταχειρισμένων boxships από την εταιρεία είχε πραγματοποιηθεί στα τέλη του 2020, όταν απέκτησε πέντε πλοία από τον όμιλο Offen, δύο εκ των οποίων μεταπωλήθηκαν σχεδόν αμέσως.
Τον περασμένο Νοέμβριο, η εταιρεία πούλησε το containership Calliope (2.524 teu, built 2002), το οποίο πέρασε στη Safe Ships της Κίνας έναντι περίπου $13 εκατ.
Παράλληλα με την ενίσχυση της παρουσίας της στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, η Goldenport έχει αρχίσει να επεκτείνεται και στην αγορά των μεγάλων bulk carriers. Πρόσφατα ενίσχυσε τον στόλο της με το Pacific East (176.400 dwt, built 2012), ένα capesize πλοίο που αποκτήθηκε από τη νοτιοκορεατική Sinokor Merchant Marine, αποτελώντας τη δεύτερη παρόμοια κίνηση της Goldenport από την αρχή της περσινής χρονιάς.
Διαβάστε ακόμη
Το νέο τοπίο για τις τραπεζικές προμήθειες – Τι άλλαξε και τι ισχύει πλέον (πίνακας)
Τουρισμός: Με αύξηση οι εισπράξεις και το Μάιο στα 2,25 δισ. ευρώ, αλλά δύσκολη η συνέχεια
Η Ε.Ε. ελπίζει για το καλύτερο και προετοιμάζεται για το χειρότερο στις διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
