Η VesselsValue δημοσίευσε πρόσφατα στοιχεία για το ποιοι ελέγχουν τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια και πώς οι στόλοι προσαρμόζονται στα όλο και πιο αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα.
Στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκεται η ελβετική MSC, με την πιο ακριβή και μεγαλύτερη στόλο πλοίων σε αριθμό και αξία: 707 πλοία συνολικά, εκ των οποίων 584 ενεργά και 125 υπό παραγγελία, με συνολική αξία 49,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Η πλειονότητα αυτών είναι πλοία εμπορευματοκιβωτίων, με κυρίαρχα τα Panamax και Post-Panamax. Στο πρόγραμμα παραγγελιών της, η MSC επενδύει κυρίως σε εξαιρετικά μεγάλα πλοία (ULCVs), που αποτελούν περίπου το 59% του συνόλου.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η γαλλική CMA CGM με στόλο 339 πλοίων και αξία 35,5 δισ. δολάρια, επίσης κυρίως εμπορευματοκιβωτίων, με 243 ενεργά πλοία και 95 υπό παραγγελία. Από αυτά, το 53% αφορά σε ULCVs, το 34% σε New Panamax και το υπόλοιπο 13% σε Post-Panamax.
Η BoComm Leasing κατέχει την τρίτη θέση με στόλο αξίας 33,3 δισ. δολαρίων, αλλά είναι δεύτερη σε αριθμό πλοίων με 411 μονάδες σε όλους τους τομείς: Bulkers, Tankers, Containers, Gas, RoRo και Vehicle Carriers.
Στον τομέα των πλοίων αερίου, τα LNG πλοία κυριαρχούν με 76% του στόλου, ενώ τα νέα πλοία είναι σχεδόν πάντα έτοιμα για διπλά καύσιμα. Παρόμοια, στον τομέα των πλοίων μεταφοράς οχημάτων, η πλειονότητα των παραγγελιών αφορά πλοία διπλού καυσίμου, αντανακλώντας την αυξημένη ζήτηση από κατασκευαστές οχημάτων για καθαρότερη μεταφορά, ειδικά ηλεκτρικών οχημάτων.
Η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και η μείωση εκπομπών άνθρακα γίνονται προτεραιότητες. Στον τομέα Multigas, το 21% των πλοίων κατατάσσεται στην υψηλότερη ενεργειακή κατηγορία Α, ενώ στα πλοία εμπορευματοκιβωτίων το 67% ανήκει στις κατηγορίες Α–C, σύμφωνα με τους δείκτες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO).
Τα στοιχεία δείχνουν μια βιομηχανία σε μετάβαση: παρόλο που η αγορά παραμένει συγκεντρωμένη σε λίγους μεγάλους παίκτες, η ταχεία υιοθέτηση τεχνολογίας διπλού καυσίμου και η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης υπογραμμίζουν τη δέσμευση της ναυτιλίας στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Η πρόκληση παραμένει στην ισορροπία μεταξύ επιχειρησιακής αποδοτικότητας και περιβαλλοντικής ευθύνης, καθώς οι κανονισμοί γίνονται όλο και αυστηρότεροι.
Διαβάστε ακόμη
Τεκμήρια διαβίωσης: 500.000 φορολογούμενοι θα δουν μείωση έως και 65,5%
Φορολογική μεταρρύθμιση: Διπλό «κομπιουτεράκι τσέπης» για τα μέτρα της ΔΕΘ
Ταξίδι στα μέρη που γυρίστηκε η αγαπημένη σας ταινία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
