search icon

Ναυτιλία

IMO: Νέα μέτρα για την ασφάλεια και την ευημερία των ναυτικών

Η Διεθνής Ναυτιλιακή Οργάνωση προχωρά σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις για την προστασία των ναυτικών από κόπωση, κακοποίηση και ανεπαρκείς ώρες ανάπαυσης

Σε μια περίοδο όπου η ανθρώπινη διάσταση της ναυτιλίας αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία, η Διεθνής Ναυτιλιακή Οργάνωση (IMO) ενισχύει τη δέσμευσή της στην ευημερία των ναυτικών. Κατά την 110η Σύνοδο της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC), η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου, τέθηκαν στο επίκεντρο κρίσιμα ζητήματα όπως οι ώρες εργασίας και ανάπαυσης, η κόπωση, αλλά και η πρόληψη βίας και παρενόχλησης στα πλοία.

Με ανανεωμένο προσανατολισμό στην προστασία των δικαιωμάτων και της υγείας των ναυτικών, η Διεθνής Ναυτιλιακή Οργάνωση (IMO) αποφάσισε την πλήρη αναθεώρηση των κατευθυντήριων γραμμών για την εφαρμογή του Διεθνούς Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης (ISM Code). Ο εν λόγω Κώδικας αποτελεί το διεθνές πρότυπο για την ασφαλή διαχείριση και λειτουργία των πλοίων, καθώς και για την πρόληψη της ρύπανσης.

Η αναθεώρηση, που θα ολοκληρωθεί έως το 2028, θα γίνει σε συνεργασία με τις υποεπιτροπές HTW (Ανθρώπινο Στοιχείο, Εκπαίδευση και Βάρδιες) και III (Υλοποίηση Κανονιστικών Μέσων). Κεντρικός στόχος είναι η ενίσχυση της συμμόρφωσης των εταιρειών και των αρμόδιων διοικητικών αρχών με τις διεθνείς και εθνικές διατάξεις για τη βία και την παρενόχληση εν πλω, περιλαμβανομένων της σεξουαλικής παρενόχλησης, του εκφοβισμού και της σεξουαλικής επίθεσης.

Η IMO, σε συνεργασία με τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO), προτείνει μια σειρά από πρακτικές:

Ενσωμάτωση πολιτικών πρόληψης και ανταπόκρισης στα συστήματα ασφαλούς διαχείρισης, με ρητή μέριμνα για τα θύματα και διασφάλιση κατά αντιποίνων.
Σαφής κατανομή ευθυνών σε ανώτατα στελέχη και διοικητικές αρχές, με πρόβλεψη πόρων για υποστήριξη θυμάτων, τόσο επί του πλοίου όσο και στην ξηρά.
Εκπαίδευση προσωπικού, εν πλω και στη στεριά, για την αποτελεσματική εφαρμογή των σχετικών πολιτικών.
Ένα ακόμα κρίσιμο ζήτημα είναι οι ώρες εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών. Η Επιτροπή αποφάσισε να αναθέσει στην υποεπιτροπή HTW τη χαρτογράφηση των νομικών εργαλείων που σχετίζονται με τη διαχείριση κόπωσης και την επάρκεια των πληρωμάτων, με σκοπό τη διασφάλιση της υγείας και της απόδοσης των ναυτικών.

Η εν λόγω μελέτη θα εξεταστεί εντός του 2026-2027 και θα βασιστεί σε εισηγήσεις που προέκυψαν από ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων. Στα συμπεράσματα της εν λόγω μελέτης περιλαμβάνονται:

Η Επιτροπή σημείωσε επίσης τη συνεχιζόμενη αναθεώρηση της Διεθνούς Σύμβασης για την Εκπαίδευση, Πιστοποίηση και Βάρδιες των Ναυτικών (STCW), εστιάζοντας στα ρυθμιστικά κενά που αφορούν τις ώρες ανάπαυσης.

Η IMO φαίνεται αποφασισμένη να ενισχύσει τη νομική και θεσμική θωράκιση των ναυτικών έναντι συστημικών προβλημάτων που απειλούν τόσο την υγεία όσο και την αξιοπρέπειά τους. Οι μεταρρυθμίσεις που δρομολογούνται έως το 2028, και η συνολική ανασκόπηση κρίσιμων διεθνών συμβάσεων, αποτελούν σαφές μήνυμα για μια πιο ανθρώπινη και βιώσιμη ναυτιλία.

Διαβάστε ακόμη

Πληροφορική: Ανοίγουν ξανά τα «ραντάρ» για εξαγορές σε όλα τα μέτωπα – Ποια deals έρχονται

Επίθεση Τραμπ στον Μασκ για το νέο πολιτικό κόμμα: «Είναι γελοίο»

Το Ecofin δίνει «πράσινο φως» για ρήτρα διαφυγής και παροχές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version