search icon

Ναυτιλία

Καλοκαιρινή νηνεμία στη ναυτιλιακή αγορά – Βουτιά στους δείκτες ξηρού φορτίου, στροφή σε νέες παραγγελίες

Η εβδομαδιαία έκθεση της G. Moundreas SA καταγράφει πτώση στους δείκτες ξηρού φορτίου και μειωμένη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες, με το ενδιαφέρον να στρέφεται σε παραγγελίες νέων πλοίων και containerships με χαρακτηριστικές τις κινήσεις της Costamare, της Minerva Marine και της W Marine

123RF

Η αγορά ξηρού φορτίου κατέγραψε αισθητή κάμψη την εβδομάδα που έληξε την 1η Αυγούστου 2025, σύμφωνα με την εβδομαδιαία ανασκόπηση της G. Moundreas SA. Ο δείκτης Baltic Dry Index (BDI) υποχώρησε κατά 10,6% στις 2.018 μονάδες, με τον δείκτη Capesize (BCI) να σημειώνει βουτιά 13,9% και τον Panamax Index (BPI) πτώση 10,6%.

Η υποχώρηση αποδίδεται εν μέρει στην εποχική καλοκαιρινή νηνεμία, που περιόρισε τη δραστηριότητα.

Στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων ξηρού φορτίου, οι πράξεις ήταν περιορισμένες.

Μεταξύ των σημαντικότερων συναλλαγών ξεχώρισαν:

Η πώληση του MV “Mineral Brussel” (175.219 dwt, 2011) έναντι 24,5 εκατ. δολαρίων.

Η διάθεση του MV “Cedric Oldendorff” (95.608 dwt, 2011) στα 16,2 εκατ. δολάρια.

Η απόκτηση από Έλληνες αγοραστές του MV “DL Pansy” (57.835 dwt, 2013) με τίμημα λίγο πάνω από τα 14 εκατ. δολάρια.

Στον κλάδο των tankers, η δραστηριότητα παρέμεινε επίσης περιορισμένη. Ξεχώρισε η πώληση του MT “Advantage Award” (115.984 dwt, 2011) στα 36,5 εκατ. δολάρια, ενώ Έλληνες αγοραστές απέκτησαν τα MT “Hafnia Taurus” και MT “Hafnia Andromeda” (αμφότερα 49.999 dwt, 2011) συνολικά έναντι 36,5 εκατ. δολαρίων.

Στις νέες παραγγελίες, το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών εστιάζεται έντονα στα containerships. Τον Ιούλιο καταγράφηκαν παραγγελίες για 20 νέα boxships, με χαρακτηριστικές τις κινήσεις της Costamare, της Minerva Marine και της W Marine, καθώς και την παραγγελία της MSC για τρία + τρία πλοία χωρητικότητας 21.000 teu με πρόωση LNG DF, αξίας 210 εκατ. δολαρίων το καθένα.

Η αγορά διαλύσεων παρέμεινε υποτονική, με ελάχιστες πράξεις και χαμηλή διάθεση πλοίων, καθώς οι ανατιμήσεις στο σκραπ περιορίζονται από τη μειωμένη ζήτηση και τις καιρικές συνθήκες στις βασικές αγορές της Νότιας Ασίας.

Η γενική εικόνα της αγοράς επιβεβαιώνει την εποχική υποτονικότητα της θερινής περιόδου, με τους δείκτες να κινούνται πτωτικά και τους πλοιοκτήτες να επιδεικνύουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό μέσω νέων παραγγελιών, ιδίως στα containerships, ενόψει πιθανής ανάκαμψης τους επόμενους μήνες.

Διαβάστε ακόμη

Big business: Οι στεριανές επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών

Πόθεν έσχες 2025: Άνοιξε η πλατφόρμα – Ποιοι να περιμένουν και τι να προσέχουν (γραφήματα)

Ηρώ Χατζηγεωργίου (ΕΤΑΔ): 10.000 ακίνητα προς έλεγχο έως το τέλος του 2025 (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version