Τη δημιουργία Περιφερειακών Λιμενικών Ταμείων προτείνει ως λύση για το τέρας της γραφειοκρατίας και του μαξιμαλισμού που εμποδίζει να γίνουν τα απαραίτητα έργα στα λιμάνια που χρησιμοποιεί η ακτοπλοία ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κωνσταντίνος Μουτζούρης ο οποίος έχει τεράστια εμπειρία στο θέμα.
Μιλώντας στην ημερίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας με θέμα: «Σύγχρονες Ακτοπλοϊκές Μεταφορές – Βιώσιμη Ανάπτυξη των Νησιών», στο Ίδρυμα Ευγενίδου ανέφερε:
«Έχουμε 1.200 λιμενικές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα. Από διαμέρισμα Θεσσαλονίκης, Πειραιά-Χίου μέχρι Λουτρά Χανίων. Από έναν απλό μώλο μέχρι έναν απλό προβλήτα και μέχρι λιμάνια ΑΕ. Θα ήταν αδύνατον ακόμα και για μία χώρα διαμετρήματος ΗΠΑ ή Γερμανίας να τα διατηρήσει σε καλή κατάσταση. Διότι ένα λιμενικό έργο χρειάζεται πολλά χρήματα».
Στη συνέχεια ανέφερε τους τρεις λόγους γιατί δεν θα γίνουν τα λιμάνια όπως πρέπει:
«Γιατί δεν θα γίνουν τα λιμάνια όπως τα θέλουμε. Και δεν αναφέρομαι και στα 1.200 αλλά στα 100 της ακτοπλοΐας. Τρεις είναι οι λόγοι:
1. Νομοθεσία. Δεν υπάρχει περίπτωση με την υπάρχουσα νομοθεσία εγκρίσεων μελετών, εκπονήσεων μελετών, αναρτήσεως περιβαλλοντικών μελετών, δασικών υπηρεσιών, αρχαιολογίας και ενάλιων αρχαιοτήτων, να πάνε γρήγορα τα πράγματα. Και θα βλέπεις συμπαθέστατους υπουργούς να προσπαθούν να τα απογειώσουν. Δεν θα γίνει τίποτα αν δεν αλλάξει η νομοθεσία. Καλό είναι να παίρνει η Ελλάδα λεφτά από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά αν δεν αλλάξει το σπίτι μας δεν υπάρχει περίπτωση προκοπής. Και αυτό είναι θέμα της κυβέρνησης και όχι της ΕΕ.
2. Λιμενικά Ταμεία: Είναι δυνατόν ο νομός Κορίνθου για παράδειγμα να έχει πέντε Λιμενικά Ταμεία στον ίδιο κόλπο τον Κορινθιακό. Πως θα γίνει συντονισμένη ανάπτυξη όταν ο ένας έχει τις βλέψεις του ενός δημάρχου και ο άλλος του άλλου δημάρχου. Προτείνω τη δημιουργία περιφερειακών λιμενικών ταμείων , γεωγραφικά όπως ο Κορινθιακός Κόλπος, Ανώνυμες Εταιρείες με μάνατζερ, με μηχανικούς με μηχανολόγους , ανθρώπους που ξέρουν τη δουλειά. Δεν γίνεται Λιμενικό Ταμείο Χίου, Λιμενικό Ταμείο Μυτιλήνης να μην έχουν μηχανικό και να προσπαθούν να κάνουν προκοπή. Θέλει αναδιάρθρωση το σύστημα.
3. Μαξιμαλισμός. Μία μελέτη Λιμενικού έργου πως γίνεται; Τη συλλαμβάνει ο περιφερειάρχης ή ο δήμαρχος , κάνουν μία προκήρυξη ανατίθεται η μελέτη την παίρνει ένας μελετητής και μαξιμαλίζει. Θέλω το λιμάνι της Κορίνθου να δέχεται και κρουαζιερόπλοια, και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ημερόπλοια. Μα ποιο κοντεινεράδικο θα πάει στο λιμάνι της Κορίνθου; Γιατί υπάρχουν νησιά όπου το πλοίο της ακτοπλοΐας πιάνει σε λιμάνια 15 χιλιομέτρων απόσταση το ένα από το άλλο σε νησιά του Βορείου Αιγαίου; Άρα μαξιμαλισμός και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης».
Και κατέληξε παροτρύνοντας την κυβέρνηση να εξαλείψει τις δυσλειτουργίες:
« Κοιτάξτε να τα αλλάξετε αυτά. Δεν μιλάω θεωρητικά. Υπήρξα καθηγητής Λιμενικών στο Πολυτεχνείο με πολλές μελέτες, υπήρξα γγ στο υπουργείο Ναυτιλίας και τώρα είναι αντάρτης αυτοδιοικητικός. Έχω εμπειρία από πολλά μέτωπα. Έκανα δύο μεταπτυχιακά προγράμματα, ίδρυσα Διοίκηση Λιμένων. Ξέρω από λιμάνια. Μιλάω σαν παππούς που αφήνει παρακαταθήκη. Μη μιλάτε μόνο για χρήματα και για 300 εκατομμύρια.
Για να συνέλθουν τα λιμάνια χρειάζονται πολλά δισεκατομμύρια. Από μελέτες που είχα κάνει το 98% των λιμανιών της ακτοπλοΐας πάσχουν από εγκαταστάσεις ξηράς. Το 70% από προστασία από κυματισμούς. Ήταν ανεπαρκή τα μήκη και ο προσανατολισμός των εξωτερικών μώλων. Τα κρηπιδώματα χάνουν στήριξη. Γιατί τα πλοία έχουν μεγαλώσει και οι προπέλες υποσκάπτουν το κρηπίδωμα. Όπως ανέφερε: «Πρέπει να κινηθούμε γρήγορα για να ξεπεράσουμε αναχρονισμούς και εμπόδια που επιβραδύνουν την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών».».
Διαβάστε ακόμη
Oliver Rakau (Oxford Economics): Γιατί βυθίζεται η οικονομία της Γερμανίας (tweets)+ (pic)
Ιβάν Σαββίδης vs LeonidsPort: Μονομαχία στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου για τα μάτια της ΟΛΘ ΑΕ
Γιατί επενδύει η οικογένεια Βαρδινογιάννη στη λιανική;
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
