search icon

Ναυτιλία

Κώστας Αγαπητός: Λίγο πριν πεθάνει ετοίμαζε τη μεγάλη επιστροφή στην ελληνική ακτοπλοΐα

Η ιστορία του στις ελληνικές θαλάσσιες μεταφορές και οι θρυλικές παρουσίες του στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών

Ο ξαφνικός θάνατος του γνωστού ακτοπλόου Κώστα Αγαπητού σε ηλικία 65 ετών από ανακοπή καρδιάς ενώ βρισκόταν σπίτι του έφερε στο προσκήνιο την οικογένεια Αγαπητού η οποία έγραψε και γράφει την δική της ιστορία στις ελληνικές θαλάσσιες μεταφορές.

Η οικογένεια Αγαπητού και πιο συγκεκριμένα τα αδέλφια Γιάννης και Βασίλης, άρχισαν τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες με κινηματογραφικές παραγωγές.

Αργότερα τη δεκαετία του ‘60 ίδρυσαν τη ναυτιλιακή εταιρεία «Αδελφοί Αγαπητού» με έδρα στην οδό Κολοκοτρώνη στο κέντρο του Πειραιά. Αγόρασαν επιβατηγά-οχηματαγωγάπλοία και εδραιώθηκαν στις γραμμές των Κυκλάδων αλλά και στη γραμμή Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα.

Η επιχείρηση ενισχύθηκε πολύ, όταν μπήκε η δεύτερη γενιά, ο Κώστας Αγαπητός του Ιωάννη και ο Αντώνης Αγαπητός του Βασίλη, μετά την ολοκλήρωση των ναυτιλιακών σπουδών τους.

Έως το 1992 η AGAPITOS LINES εξελίχθηκε σε έναν από τους βασικούς πρωταγωνιστές της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Τη χρονιά εκείνη από την εταιρεία αποχώρησε ο Γιάννης Αγαπητός μαζί με τον γιό του Κώστα και ίδρυσαν την Agapitos Express Ferries έχοντας στόλο από πέντε πλοία. Ο Κώστας Αγαπητός έγινε διευθύνων σύμβουλος.

Έως το 1999 η Agapitos Express είχε τα καλύτερα πλοία στην ακτοπλοΐα. Τα Εξπρές Δανάη-Ερμής-Αθηνά- Αφροδίτη-Σαντορίνη-Ολύμπια και Απόλλων. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, ενισχύθηκε και εστίασε κυρίως στις Κυκλάδες εκτελώντας δρομολόγια από Πειραιά για Σύρο, Τήνο, Μύκονο Πάρο Νάξο Ίο, Σαντορίνη.

Ο Κώστας Αγαπητός συνεργάστηκε με τον Στέφανο Βουράκη που είχε δρομολογημένα στη γραμμή Κόρινθος-Βενετία τέσσερα οχηματαγωγά πλοία.

Θρυλικές έχουν μείνει οι παρουσίες του στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών επί υπουργίας Σταύρου Σουμάκη με προεδρεύοντα τον τότε γενικό γραμματέα Θανάση Τσουρουπλή. Ήταν η εποχή που ο Παντελής Σφηνιάς προσπαθούσε να δημιουργήσει μια ακτοπλοϊκή αυτοκρατορία. Σε μία από τις συνεδριάσεις, την οποία είχα παρακολουθήσει δια ζώσης οι τόνοι είχαν ανέβει και ο γενικός γραμματέας σε μία προσπάθεια να ελέγξει την κατάσταση είχε πει απευθυνόμενος στον Κώστα Αγαπητό την ατάκα που έμεινε στην ιστορία: «Αγαπητέ κύριε… Αγαπητέ ας ηρεμήσουμε λίγο».

Στις 17 Σεπτεμβρίου 2000 ο Γιώργος Γούτος πουλάει τα πλοία του, μεταξύ αυτών και δύο νεότευκτα στον Παντελή Σφηνιά που δημιουργούσε τότε μία εταιρεία κολοσσό την Minoan Flying Dolphins απορροφώντας σχεδόν όλες τις εταιρείες της ελληνικής ακτοπλοΐας με στόχο να βάλει την εταιρεία στο ελληνικό χρηματιστήριο.

Δύο μήνες αργότερα ο Παντελής Σφηνιάς αγοράζει και τα 5 πλοία του Κώστα Αγαπητού. Έμεινε στη διοίκηση της εταιρείας του Παντελή Σφηνιά για δύο χρόνια.

Στη συνέχεια συνεργάστηκε με τον Γιάννη Λεφάκη και δραστηριοποιήθηκαν στον Αργοσαρωνικό με δύο πλοία το Φοίβος και το Αθηνά ονόματα που προέκυψαν από τις μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Ο Κώστας Αγαπητός αργότερα πούλησε το «Αθηνά» και στράφηκε αποκλειστικά στα οχηματαγωγά πλοία.

Το 2022 πούλησε και το τελευταίο του ro-ro/οχηματαγωγό ονόματι «Αϊσέ» Το είχε ναυλωμένο στην Τουρκία ενώ τα τελευταία δύο χρόνια ήταν παροπλισμένο στο Πέραμα. Πέρσι πέτυχε να το πουλήσει σε εταιρεία κινεζικών συμφερόντων.

Ο Κώστας Αγαπητός ήταν ανήσυχο πνεύμα και για αυτό μελετούσε σχέδια για να επιστρέψει δυναμικά στην ελληνική ακτοπλοΐα. Μάλιστα πριν από τρία χρόνια είχε προσπαθήσει να αγοράσει τρία καταμαράν από την Τουρκία αλλά δεν ευοδώθηκε η προσπάθεια.

Στην ακτοπλοΐα ξεχώρισε για τη “δημιουργία” δρομολογίων που αποδείχθηκαν κερδοφόρα, ανοίγοντας νέους δρόμους, όπως το βραδινό με αναχώρηση στις 22.00 από τον Πειραιά για Πάρο-Νάξο-Ίο-Σαντορίνη με το Εξπρές Ολυμπία.

Ήταν πατέρας τριών παιδιών. Ο γιος του είναι δικηγόρος ενώ οι δύο κόρες του σπουδάζουν.

Τη δημοσιότητα είχε απασχολήσει έντονα πριν από 25 χρόνια, όταν είχε δεχτεί πυροβολισμούς ευρισκόμενος μέσα στο αυτοκίνητό του στον Πειραιά, το 1998 την Κυριακή του τελικού του παγκοσμίου κυπέλλου της Γαλλίας. Αιτία ειπώθηκε ότι ήταν η απόκτηση -μέσω πλειστηριασμού- πλοίου που ανήκε σε άλλον ακτοπλόο παραδοσιακής επίσης οικογένειας.

Διαβάστε ακόμη

Το σχέδιο για νέα μείωση φορολογικών συντελεστών

Πώς οι επιδοτήσεις στο ρεύμα εξαφάνισαν πάνω από €500 εκατ. από τον Ειδικό Λογαριασμό των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας

Οι Σπαρτιάτες και το Εκλογοδικείο, το ματς Ηλιόπουλου – Τράπεζας Πειραιώς, το μεγάλο πάρτι της Hard Rock Hotel και του Casino Athens και το Fund Helenos

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version