search icon

Ναυτιλία

Lloyd’s Register: Τα κίνητρα για την υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων εξελίσσονται με πιο αργό ρυθμό

Περισσότερα από 305 πλοία με καύσιμο LNG παραγγέλθηκαν πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 14% των παραγγελιών νέων πλοίων, ξεπερνώντας σημαντικά τις εναλλακτικές λύσεις με μεθανόλη και αμμωνία

Η νέα έκθεση της Lloyd’s Register (LR) επισημαίνει τόσο την πρόοδο όσο και τις επίμονες προκλήσεις στην εξοπλισμό-ανακαίνιση των υπαρχόντων πλοίων για να ανταποκριθούν στους φιλόδοξους στόχους της μείωσης των εκπομπών αερίων τα που θερμοκηπίου.

Η τελευταία Έκθεση Ανακαίνισης Μηχανών της Lloyd’s Register αποκαλύπτει ότι ενώ η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει σημειώσει πρόοδο στην ικανότητά της να πραγματοποιεί ανακαινίσεις κινητήρων πλοίων για εναλλακτικά καύσιμα, η κρίσιμη έλλειψη κινήτρων από την πλευρά της προσφοράς απειλεί να καθυστερήσει την πρόοδο.

Από την αρχική έκθεση της LR το 2023, η βιομηχανία έχει δει την ολοκλήρωση των πρώτων μετατροπών για καύσιμο τη μεθανόλη από το 2015 και την συνεχιζόμενη επέκταση των ναυπηγείων με δυνατότητες ανακαίνισης.

Ωστόσο, η νέα έκθεση τονίζει ότι τα κίνητρα που απαιτούνται για να επιταχυνθεί η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων εξελίσσονται με πιο αργό ρυθμό. Παρά τις ρυθμιστικές πιέσεις όπως το FuelEU Maritime της ΕΕ και το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (ETS), που επιβάλλουν πρόστιμα για τις εκπομπές άνθρακα, η ζήτηση για εναλλακτικά καύσιμα παραμένει χαμηλή λόγω της απουσίας ισχυρών κινήτρων για τους παραγωγούς καυσίμων.

Μια απροσδόκητη εξέλιξη το 2024 ήταν η αναγέννηση των ανακαινίσεων LNG καθώς οι πλοιοκτήτες αναζητούσαν άμεσες μειώσεις εκπομπών άνθρακα για να συμμορφωθούν με τις ρυθμιστικές απαιτήσεις. Περισσότερα από 305 πλοία με καύσιμο LNG παραγγέλθηκαν πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 14% των παραγγελιών νέων πλοίων, ξεπερνώντας σημαντικά τις εναλλακτικές λύσεις με μεθανόλη και αμμωνία.

Ενώ το LNG προσφέρει μια λύση συμμόρφωσης για το κοντινό μέλλον, η έκθεση προειδοποιεί ότι θα απαιτηθούν μεγαλύτερες μειώσεις εκπομπών πέρα από την επόμενη δεκαετία. Οι εκπομπές μεθανίου και η μακροπρόθεσμη διαθεσιμότητα βιο- και e-LNG παραμένουν προκλήσεις, αλλά με τις αλυσίδες εφοδιασμού καυσίμων μηδενικών εκπομπών να βρίσκονται ακόμα στην αρχή τους, πολλοί χειριστές βλέπουν το LNG ως τη πιο βιώσιμη επιλογή ανακαίνισης σήμερα.

Η ετοιμότητα της αλυσίδας εφοδιασμού είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που επισημαίνεται στην έκθεση. Προειδοποιεί ότι χωρίς βελτιωμένο συντονισμό μεταξύ κατασκευαστών κινητήρων, προμηθευτών συστημάτων καυσίμου και ναυπηγείων, οι χρόνοι αναμονής για εργασίες μετατροπής ενδέχεται να υπερβούν τους 18 μήνες. Στο ρυθμιστικό επίπεδο, οι πρόσφατες τροποποιήσεις στον Τεχνικό Κώδικα NOx Annex VI του MARPOL αναμένεται να διευκολύνουν τις προκλήσεις πιστοποίησης για μετατροπείς κινητήρες.

Ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα που εντοπίστηκε στην αρχική έκθεση ήταν η περιορισμένη ικανότητα των ναυπηγείων που μπορούν να αναλάβουν μετατροπές μηχανών για εναλλακτικών καυσίμων. Ενώ ο αριθμός των ικανών ναυπηγείων έχει αυξηθεί φτάνοντας τα 16 ναυπηγεία, κυρίως στην Κίνα και τη Μέση Ανατολή, η τελευταία έκθεση εντοπίζει τη τρέχουσα ικανότητα ανακαίνισης σε περίπου 465 μετατροπές πλοίων ετησίως—πολύ κάτω από την εκτιμώμενη κορυφαία ανάγκη των άνω των 1.000 μετατροπών ετησίως.

Παρά την αργή εξέλιξη νέων παραγγελιών ανακαίνισης το 2024, οι σχεδιαστές κινητήρων προετοιμάζονται ενεργά για τις μελλοντικές ανάγκες της αγοράς. Ο σχετικά πιο σύντομος χρόνος εκτέλεσης έργων ανακαίνισης σε σχέση με τα νέα πλοία σημαίνει ότι περισσότερα έργα για ολοκλήρωση το 2026 και 2027 ενδέχεται να ανακοινωθούν το 2025.

Σε απάντηση στην αρχική έκθεση που εντόπισε την ικανότητα των ναυπηγείων ως ενδεχόμενο εμπόδιο για τις ανακαινίσεις, η LR έχει αναπτύξει μια μεθοδολογία για την αξιολόγηση των υποψηφίων ναυπηγείων. Αυτό παρέχει στους πλοιοκτήτες εμπιστοσύνη ότι οι επιλεγμένοι συνεργάτες μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των έργων ανακαίνισης.

Η Claudene Sharp-Patel, Παγκόσμια Τεχνική Διευθύντρια της LR, δήλωσε:

«Η νέα Έκθεση Ανακαίνισης Μηχανών της LR αποδεικνύει ότι, ενώ η τεχνολογία και οι κανονισμοί εξελίσσονται, απαιτείται αποφασιστική δράση για να εξασφαλιστεί το μέλλον του τοπίου καυσίμων. Η τεχνολογία και η ικανότητα των ναυπηγείων για ανακαινίσεις πλοίων βελτιώνονται, αλλά χωρίς αποφασιστική δράση για την κλιμάκωση των αλυσίδων εφοδιασμού εναλλακτικών καυσίμων, οι πλοιοκτήτες θα αντιμετωπίσουν αυξανόμενα κόστη συμμόρφωσης και επιχειρησιακή αβεβαιότητα. Χρειαζόμαστε μεγαλύτερη κανονιστική σαφήνεια και επενδύσεις για να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ φιλοδοξίας και δράσης.»

Διαβάστε ακόμη

«Δεύτερη ευκαιρία» για τους ευάλωτους οφειλέτες πριν τον πλειστηριασμό

Συμφωνία 5 αστέρων Invel – Prodea – Accor με …άρωμα Ιταλίας (pics)

Κίνδυνο για τις τιμολογήσεις και τα κέρδη των τραπεζών «βλέπουν» οι αναλυτές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version