search icon

Ναυτιλία

Πάρης Δράγνης: Η ιστορία του «βασιλιά» των Luxury Yachts

Εχει το βλέμμα του στον ουρανό, μα τα πόδια στο κατάστρωμα και - σε πείσμα της κρίσης - απογειώνει τον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό με τις υπερπολυτελείς θαλαμηγούς της Golden Yaghts που ναυπηγούνται στο Πέραμα, προσφέροντας δουλειά σε Έλληνες και τιμώντας τον υγιή πατριωτισμό του

Εχει το βλέμμα του στον ουρανό, μα τα πόδια στο κατάστρωμα και – σε πείσμα της κρίσης – απογειώνει τον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό με τις υπερπολυτελείς θαλαμηγούς της Golden Yaghts που ναυπηγούνται στο Πέραμα, προσφέροντας δουλειά σε Έλληνες και τιμώντας τον υγιή πατριωτισμό του

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Η μόνη σχέση της οικογένειάς του με τη θάλασσα ήταν το σπίτι τους στον Βόλο. Ηταν χτισμένο κοντά στην παραλία με θέα το απέραντο γαλάζιο. Με ρίζες από τη Μικρά Ασία και έχοντας μεγαλώσει ακούγοντας ιστορίες του ξεριζωμού και της προσφυγιάς, ο Πάρης Δράγνης έφτασε ύστερα από δυσκολίες να σκαρφαλώσει στην κορυφή της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Είναι ο ιδρυτής της επιτυχημένης Golden Yachts που προσφέρει luxury θαλάσσιο τουρισμό σε προσωπικότητες του διεθνούς τζετ σετ, πάνω απ’ όλα όμως είναι ο εφοπλιστής που όχι μόνο πιστεύει στην Ελλάδα και στον θαλάσσιο τουρισμό της, αλλά από το 2008 επέλεξε να επενδύσει στο Πέραμα, ναυπηγώντας υπερπολυτελή γιοτ και δίνοντας δουλειά σε εκατοντάδες εργαζομένους, δηλαδή ακριβώς όταν ξέσπασε η κρίση στη χώρα. Οπως έχει δηλώσει, «σήμερα που η πατρίδα βρίσκεται σε δεινή θέση, προσπαθούμε να συμβάλουμε διατηρώντας μέρος της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας στην Ελλάδα. Είμαι βέβαιος ότι με τον ίδιο τρόπο σκέφτονται όλοι οι Ελληνες εφοπλιστές – έχουν στην καρδιά τους τον τόπο όπου γεννήθηκαν».

Αρχισε την καριέρα του ως καπετάνιος, όπως πολλοί Ελληνες πλοιοκτήτες, σπουδάζοντας με κρατική υποτροφία ως άριστος μαθητής, και έφτασε σε νεαρή ηλικία να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία, την Goldenport Shipmanagement (1982). Ομως πολύ νωρίς δέχτηκε ένα γερό χτύπημα. Στα 33 του χρόνια λόγω της διεθνούς κρίσης στη ναυτιλία καταστράφηκε: έχασε και τα 17 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέθετε. Ξεκίνησε πάλι όμως από την αρχή, συντηρητικά και με βήματα αργά. Ηταν το μεγαλύτερο μάθημα ζωής που πήρε, όπως έχει εκμυστηρευτεί ο ίδιος, και βάσει αυτής της εμπειρίας προτρέπει τους νέους να στραφούν στο υγρό στοιχείο «Δεν έχει σημασία από πού ξεκινάς αλλά ο δρόμος που θα διαλέξεις. Με πειθαρχία και θέληση μπορείς να πετύχεις ό,τι θέλεις. Δεν με έκαμψε ποτέ η ανέχεια, αντίθετα μου έδωσε κίνητρα εξέλιξης», τονίζει.

Πάθος με τον θαλάσσιο τουρισμό

Πέρα από την ποντοπόρο ναυτιλία το μεγάλο του πάθος είναι ο θαλάσσιος τουρισμός. Είναι μέτοχος σε ναυπηγείο στο Πέραμα που κατασκευάζει mega yachts με ελληνική τεχνογνωσία δίνοντας δουλειά σε Ελληνες τεχνίτες – και μάλιστα εν μέσω κρίσης. Στα μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου ο καπετάν Πάρης Δράγνης βραβεύτηκε ως «Πρόσωπο της Ελληνικής Ναυτιλίας για το 2019» («2019 Capital Link Greek Shipping Leadership Award») στη διάρκεια του 10ου ετήσιου Forum της Capital Link, σε αναγνώριση της μακροχρόνιας συμβολής του και των επιτευγμάτων του στη ναυτιλία. Oπως τόνισε ο κ. Συμεών Παληός, πρόεδρος της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Diana Shipping Inc., «ο Πάρης Δράγνης είναι ένας άνθρωπος που τον ενδιαφέρουν η προσφορά και η παραγωγή έργου, όχι η στείρα προσωπική του ανέλιξη. Κατά τη διάρκεια της κρίσης κατασκευάζει πολυτελείς θαλαμηγούς και κότερα στην Ελλάδα, προσφέροντας απασχόληση σε ελληνικές οικογένειες και διατηρώντας παράλληλα τη μέγιστη ποιότητα. Ποτέ του δεν φοβήθηκε την ευθύνη και η πορεία του είναι αξιοθαύμαστη. Η παρουσία του στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου μιλά από μόνη της. Τέλος, εκτιμώ τον τρόπο με τον οποίο μετέδωσε τις αξίες του στα παιδιά του».

Είναι από τους πρώτους Ελληνες που κατάλαβαν την αξία του «γαλάζιου χρυσού» που περιτριγυρίζει τη χώρα μας και δραστηριοποιήθηκε σε αυτό τον κλάδο επενδύοντας σε υπερπολυτελή yachts. Το 1996 ίδρυσε την εταιρεία Golden Yachts, η οποία ναυπηγεί πολυτελείς θαλαμηγούς και τις εκμεταλλεύεται. Οραμα του Πάρη Δράγνη είναι η ενίσχυση του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού, προσφέροντας όλες τις ανέσεις που απαιτούν οι ανά τον κόσμο celebrities. Η πρώτη επενδυτική κίνηση που έκανε ήταν να ναυπηγήσει το γιοτ «O’Pari». Δύο χρόνια αργότερα αγόρασε το «O’Rea», το οποίο μετασκεύασε πλήρως. Το νερό είχε μπει στ’ αυλάκι. Στο ναυπηγείο του Περάματος ο Πάρης Δράγνης κατασκεύασε κι άλλα super yachts, όπως το «O’Rama» μήκους 54 μέτρων, και το «O’Pati» (το 2011), το μαύρο γιοτ των 40 μέτρων που κατέκτησε το πρώτο βραβείο στον παγκόσμιο διαγωνισμό ΙSS 2012 Design & Leadership Awards και αναδείχτηκε σε «Ωραιότερο Σκάφος στον Κόσμο».

Αυτή την περίοδο ναυπηγεί ένα mega yacht μήκους 96 μέτρων. Οι εργασίες ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2018 και αναμένεται να πέσει στη θάλασσα την άνοιξη του 2020. Πέρσι ολοκλήρωσε τη ναυπήγηση ενός ακόμη mega yacht μήκους 85 μέτρων, του «O’Ptasia». Ο σχεδιασμός των γιοτ φέρει την υπογραφή του διασημότερου designer σκαφών, Τζώρτζη Βαφειάδη: οι καμπίνες θυμίζουν πολυτελείς σουίτες ξενοδοχείου, ενώ άνεση και πολυτέλεια κυριαρχούν ακόμη και στους κοινόχρηστους χώρους. Ο Ελληνας πλοιοκτήτης έχει πάθος με τη σχεδίαση των σκαφών, καθώς συμμετέχει και ο ίδιος στο δημιουργικό κομμάτι, αποτυπώνοντας τις εμπνεύσεις του στην αρχή στο χαρτί και μετά στον υπολογιστή. Στη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων έχει πουλήσει κάποια από τα μήκους 50 μέτρων γιοτ που κατασκεύασε, μιας και στόχος του είναι να επενδύσει τα χρήματα σε νέας τεχνολογίας γιοτ.

Ο αθόρυβος πρέσβης

Ο Βολιώτης καπετάνιος αποτελεί το πιο τρανό παράδειγμα των δυνατοτήτων που έχουν οι Ελληνες να σχεδιάζουν, να ναυπηγούν και να εκμεταλλεύονται υπερσύγχρονα σκάφη σε πείσμα όλων αυτών που έχουν καταθέσει τα όπλα. Είναι η απτή απόδειξη ότι όταν υπάρχουν θέληση και συνεργασία μεταξύ των Ελλήνων μπορούν να γίνουν ναυπηγικά θαύματα που θα αναστήσουν την ελληνική ναυπηγοεπισκευή, θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και θα συνεχίσουν τη ναυτική παράδοση του τόπου. Είναι επίσης η απτή απόδειξη ότι, εάν είσαι ποιοτικός και προσφέρεις σωστές υπηρεσίες, τότε θα προσελκύσεις τουρίστες με υψηλά εισοδήματα και θα χτυπήσεις στα ίσα τον ανταγωνισμό.

Με το πέρασμα του χρόνου ο Πάρης Δράγνης μέσω της Golden Yachts εξελίχθηκε σε έναν από τους σημαντικότερους, πλην αφανείς, πρεσβευτές της Ελλάδας στο εξωτερικό. Διάσημοι ηθοποιοί, αθλητές παγκόσμιας κλάσης αλλά και αρχηγοί κρατών από κάθε γωνιά της Γης επιλέγουν τις υπερπολυτελείς θαλαμηγούς που διαθέτει για να περάσουν ξέγνοιαστες διακοπές στην Ελλάδα, ενώ στη συνέχεια γίνονται οι ίδιοι οι καλύτεροι διαφημιστές της ελληνικής φυσικής ομορφιάς. Με τα luxury yachts του στόλου της εταιρείας Golden Yachts έχουν κάνει διακοπές διασημότητες όπως η ηθοποιός Ντέμι Μουρ, ο Αμερικανός τραγουδιστής Τζον Μπον Τζόβι, ο διάσημος Γερμανός πιλότος της Formula 1 και τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ.Το Πάσχα του 2013 οι αδελφές Καρντάσιαν απόλαυσαν τις διακοπές τους πάνω σε ένα από τα υπερπολυτελή σκάφη του Πάρη Δράγνη και οι εικόνες έκαναν τον γύρο του κόσμου.

Ναυτιλία σημαίνει πατρίδα

«Ναυτιλία σημαίνει να αντιλαμβάνεσαι τι συμβαίνει σε παγκόσμιο επίπεδο, να αντιλαμβάνεσαι τι συμβαίνει στην παγκόσμια οικονομία, να μπορείς να δεις τις ευκαιρίες εκεί όπου οι άλλοι αδυνατούν, να ανοίγεσαι σε καινούριους ορίζοντες και να συνεργάζεσαι με άτομα που ζουν σε διαφορετικά περιβάλλοντα και αντιλήψεις. Να διαβλέπεις τα καινούρια πεδία, τους νέους παίκτες και να έχεις την ικανότητα να συμπλεύσεις μαζί τους. Προερχόμενος από τη μήτρα του προσφυγικού ελληνισμού, ο πατριωτισμός ήταν μια αξία που διδάχτηκα νωρίς από την οικογένειά μου»: με αυτά τα λόγια περιγράφει τη δική του κοσμοθεωρία μα και τη συνταγή της επιτυχίας του.

Ο Πάρης Δράγνης γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Βόλο. Η αγάπη του για τη θάλασσα τον οδήγησε στις Σχολή Εμποροπλοιάρχων. Οταν αποφοίτησε είχε προτάσεις από τις τρεις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της εποχής: του Ωνάση, του Νιάρχου και του Ανδρεάδη. Αποφάσισε να μπαρκάρει σε μία εταιρεία με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγά, τη Hellenic Lines. Στο πρώτο του ταξίδι το πλοίο, που ήταν ένα liner, έπιασε 10 λιμάνια της Μεσογείου και 10 της Αμερικής. Πήρε μάστερ από το Maritime College. Το 1982 ιδρύει την Goldenport Shipmanagement. Τα πρώτα πλοία που απέκτησε ήταν τύπου «multi-purpose twin deckers», που αποτελούσαν τον πρόγονο των σημερινών containerships. Ηταν ένας από τους πρωτοπόρους Ελληνες πλοιοκτήτες που αποφάσισαν τότε να επενδύσουν στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Σημαντικός σταθμός στην ιστορία της εταιρείας ήταν η είσοδος της Goldenport Holdings στην Κύρια Αγορά του London Stock Exchange τον Απρίλιο του 2006, απ’ όπου άντλησε 115 εκατ. δολάρια. Ηταν ο πρώτος Ελληνας που κατάφερε να εισαγάγει ναυτιλιακή εταιρεία στην αγγλική χρηματιστηριακή αγορά. Κορυφαία επενδυτικά ονόματα της Βρετανίας έχουν εμπιστευτεί την Goldenport – η εταιρεία έχει βγει πλέον από το χρηματιστήριο και είναι ιδιωτική.

Σήμερα διαθέτει στόλο αποτελούμενο από 24 πλοία, εκ των οποίων 14 είναι φορτηγά και 10 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Ο Πάρης Δράγνης έχει δύο γιους, οι οποίοι έχουν αναλάβει πλήρως το τιμόνι του ναυτιλιακού ομίλου. «Είναι σπουδαίο να ετοιμάσεις από νωρίς τη διαδοχή, να δώσεις την ελευθερία στα παιδιά να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να βρουν τον δρόμο τους και την αυτοπεποίθηση να πετύχουν όποιο σκοπό έχουν στη ζωής τους», επισημαίνει και προσθέτει:

«Οι γιοι μου είναι ικανοί και εργάζονται σκληρά. Είμαι πολύ χαρούμενος επειδή συνεχίζουν με επιτυχία την ιστορία της οικογένειας». Ο ίδιος έχει ρίξει όλο του το βάρος στην Golden Yachts.

Ο Πάρης Δράγνης στον λιγοστό ελεύθερο χρόνο του κολυμπάει -είναι και χειμερινός κολυμβητής-, ασκείται καθημερινά και απολαμβάνει την παρέα των αγαπημένων του φίλων, με τους οποίους συζητούν -τι άλλο;- τα νέα και το μέλλον της ναυτιλίας.

Exit mobile version