search icon

Οικονομία

Βασίλης Μάγειρας: Ένα ελληνικό success story που μετρά 25 χρόνια ζωής

Ποια είναι η ελληνική εταιρεία ιατροτεχνολογικών υλικών που βρίσκεται μέσα στις 10 καλύτερες της Ελλάδας και από τους κύριους προμηθευτές ιδιωτικών και δημόσιων εργαστηρίων

Παναγιώτα Καρλατήρα

Η εταιρεία ιατροτεχνολογικών υλικών Μάγειρας Διαγνωστικά Α.Ε. συμπληρώνει εφέτος 25 χρόνια ζωής στο ελληνικό επιχειρείν, αντιπροσωπεύοντας εταιρείες-κολοσσούς στο πεδίο των ιατρικών προϊόντων και διανέμοντας περίπου 3.000 είδη πρώτης γραμμής στα βιοπαθολογικά εργαστήρια του συστήματος υγείας της χώρας. Από τα καθημερινά αναλώσιμα υλικά που βρίσκονται σε κάθε εργαστήριο, όπως «πεταλούδες», βελόνες αιμοληψίας και σωληνάρια, μέχρι τα αντιδραστήρια και τα υψηλής τεχνολογίας μηχανήματα τα προϊόντα της καλύπτουν ευρύ φάσμα της αγοράς, αλλά και τα πιο σημαντικά πεδία της υγείας μας, όπως αυτά αποτυπώνονται στον κύκλο των εργαστηριακών εξετάσεων. Ιδρυτής και ψυχή της εταιρείας, ο 49χρονος σήμερα κ. Βασίλης Μάγειρας, ο οποίος συνεχίζει να αναζητά δυνατές συνεργασίες, να κλείνει εμπορικές συμφωνίες, να διαπραγματεύεται υλικά και τεχνολογία αιχμής για τα εργαστήρια και να οραματίζεται πάντοτε το καλύτερο στον τομέα του.

Έμπειρο στέλεχος της αγοράς, ο κ. Μάγειρας μέσα από την ίδρυση και τη λειτουργία της Μάγειρας Διαγνωστικά βιώνει αναμφίβολα ένα δυνατό success story, βλέποντας την εταιρεία του να περιλαμβάνεται στη λίστα της ICAP με τις  καλύτερες ελληνικές εταιρείες το 2011 και 2012. Ωστόσο, δεν είναι ανάλογο το σκηνικό και για τον κλάδο των προμηθευτών στον οποίο εντάσσεται και τον οποίο εκπροσωπεί – είναι αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Προμηθευτών.

«Ο κλάδος των προμηθευτών ιατρικών υλικών ασφυκτιά από τη μη αποπληρωμή των οφειλομένων από την πολιτεία. Οι καθυστερήσεις πληρωμών από τα νοσοκομεία φτάνουν κάποιες φορές ακόμη και τους 20 μήνες, γεγονός που σε συνδυασμό με τις διαρκείς μειώσεις τιμών λόγω της συχνά στρεβλής χρήσης του Παρατηρητηρίου Τιμών και τις αλλεπάλληλες εκπτώσεις που ζητούνται για παρελθούσες πωλήσεις διαμορφώνουν μια  κατάσταση που απειλεί να πνίξει ακόμη και τις μεγάλες εταιρείες, πόσο μάλλον τις μικρότερες του κλάδου μας», λέει στο «business stories» ο κ. Μάγειρας. Μπορεί σε ό,τι αφορά την εταιρεία Μάγειρας Διαγνωστικά η εικόνα να είναι θετική, ωστόσο ο επικεφαλής της ελληνικής εταιρείας επισημαίνει ότι «είναι σημαντικό να υπάρχει ένας δυνατός κλάδος προμηθευτών, ένας θύλακας εργασίας και ανάπτυξης στη χώρα, ιδίως στις τωρινές συνθήκες».

Η συγκεκριμένη εταιρεία απασχολεί άμεσα 75 άτομα, μεγάλο μέρος των οποίων είναι ανώτατης εκπαίδευσης, ενώ πολυάριθμο είναι και το δίκτυο των υποκαταστημάτων της σε όλη την επικράτεια. «Η ποιότητα των υλικών που διαθέτουμε και το καλά σχεδιασμένο δίκτυό μας στη χώρα αποτελούν τους δύο βασικούς πυλώνες της εταιρείας» εκτιμά ο κ. Απόστολος Ροδίτης, διευθυντής Πωλήσεων. Αναφέρει με περηφάνια ότι η εταιρεία είχε πλάνο ανάπτυξης σχεδόν εν τη γενέσει της, το 1988, σε μια εποχή όπου στην Ελλάδα λίγοι κατανοούσαν τη στρατηγική στο μάνατζμεντ και το πελατοκεντρικό σύστημα που ακολουθούσε η Μάγειρας Διαγνωστικά με συγκεκριμένες, απαιτητικές προδιαγραφές για τους συνεργάτες της. «Ανοίξαμε υποκατάστημα στα Ιωάννινα το 1991 και οι περισσότεροι του χώρου μάς θεωρούσαν τρελούς.
Κανείς δεν είχε τολμήσει να κινηθεί εκτός Αττικής, να βγει στην Περιφέρεια. Εμείς το κάναμε, και μάλιστα με συνέπεια και συνέχεια. Τροφοδοτούσαμε τους πελάτες μας με σταθερό ρυθμό, καλύπταμε όλες τις ανάγκες σε υλικά, ανεξάρτητα από τη μικρή ή μεγάλη αξία τους, από σύριγγες μέχρι το πιο εξειδικευμένο μηχάνημα. Είμαστε πάντα δίπλα τους. Κι εκείνοι όμως το εκτίμησαν. Το αποδεικνύει πλέον η εμπιστοσύνη και η στήριξή τους μετά από τόσα χρόνια», λέει ο κ. Μάγειρας.

Σήμερα η εταιρεία διαθέτει, πέραν των κεντρικών της εγκαταστάσεων στη Λυκόβρυση Αττικής, τρία υποκαταστήματα (πλήρους κάθετης λειτουργίας) σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Ιωάννινα, ενώ καλύπτει με προσωπικό της σε πωλήσεις, επιστημονική και τεχνική υποστήριξη τις περιοχές της Θεσσαλίας και της Κρήτης.

«Εχουμε περισσότερους από 3.000 ενεργούς κωδικούς, δηλαδή προϊόντα πρώτης γραμμής, που χρησιμοποιούνται στα βιοπαθολογικά εργαστήρια. Για την ακρίβεια, καλύπτουμε σχεδόν όλα τα τμήματα ενός εργαστηρίου», λέει ο κ. Ροδίτης. Επίσης, η εταιρεία αντιπροσωπεύει δυνατά brand names της παγκόσμιας αγοράς. Ενδεικτικά, διαθέτει τα προϊόντα της γαλλικής Stago για πηκτικολογικούς ελέγχους, αναγκαίους για τη συνήθη χορήγηση αντιπηκτικών φαρμάκων (π.χ. σε καρδιοπαθείς) και της γαλλικής Sebia που καλύπτουν το φάσμα των ηλεκτροφορητικών τεχνικών με διαρκή εξέλιξή τους (τριχοειδική ηλεκτροφόρηση) και εμπλουτισμό με νέες εξετάσεις (HbA1c για διαβητολογικό έλεγχο). Ακόμη τα προϊόντα της αμερικανικής Becton Dickinson (BD) σε συστήματα αιμοληψίας και νοσοκομειακά αναλώσιμα υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας και τα προϊόντα Clearview Rapid Test της Alere, τους αναλυτές ηλεκτρολυτών της Medica USA κ.ά.

Η οικονομική κρίση δεν κατάφερε καίρια χτυπήματα στην εταιρεία. Τουλάχιστον όχι πιο ισχυρά από αυτά που θεωρούν ότι τους επιφέρει η ελληνική πολιτεία με τις πράξεις και τις παραλείψεις της. «Λυγίζουμε χρόνια τώρα από την υπερφορολόγηση. Διαπιστώνουμε ότι, στις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί, ελάχιστοι επιχειρηματίες έχουν πια το κίνητρο να είναι σωστοί επιχειρηματίες, να πληρώνουν φόρους και εισφορές, να συμβάλλουν στην απασχόληση και στην ανάπτυξη. Και αυτό διότι αντιμετωπίζονται με τον ίδιο ακριβώς ισοπεδωτικό τρόπο όπως και οι κακοί επιχειρηματίες. Δεν είμαστε όμως όλοι ίδιοι. Και όλοι ξέρουν ποιοι ήταν και είναι τα περιβόητα πιράνχας», τονίζει ο κ. Μάγειρας αναφερόμενος στη γνωστή έκφραση του πρώην υπουργού Υγείας κ. Αλέκου Παπαδόπουλου, ο οποίος είχε περιγράψει με αυτόν τον τρόπο τα στελέχη του χώρου της υγείας που λυμαίνονται τους πόρους της. Αναφέρει μάλιστα ενδεικτικά ότι επί χρόνια δεν υλοποιείται καμία πρόταση του συνδέσμου για την εύρυθμη λειτουργία του χώρου και την οριοθέτηση κανόνων για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο σύστημα υγείας: «Παρά τα κάποια βήματα που έχουν γίνει από την πλευρά της πολιτείας, η απλούστευση των διαγωνιστικών διαδικασιών, η ριζική αναδιάρθρωση του Παρατηρητηρίου Τιμών, η δημιουργία Μητρώου Προμηθευτών, η ομαλοποίηση των πληρωμών αποτελούν τα ελάχιστα απαιτούμενα για τη λειτουργία σε ένα σταθερό και εύρυθμο περιβάλλον. Τώρα επικρατεί απλώς αλαλούμ, αυτό όμως δεν ευνοεί τους σωστούς, αλλά διευκολύνει τους πονηρούς».

Με σωστή οργάνωση κοιτά το μέλλον με αισιοδοξία

Έχοντας βασιστεί εξαρχής σε ένα δυνατό πελατολόγιο από τον ιδιωτικό τομέα της υγείας, η Μάγειρας Διαγνωστικά βγήκε με μικρές πληγές από τη «μαύρη» για πολλές εταιρείες τετραετία 2009- 2012. Είχε «λογικές» υποχρεώσεις στις τράπεζες, και όχι μεγάλο άνοιγμα στο ΕΣΥ όπως η πλειοψηφία των εταιρειών του κλάδου, κάτι που της επέτρεψε να συνεχίσει την πορεία της «χωρίς να λυγίσει από κουρεμένα ομόλογα PSI», όπως λένε χαρακτηριστικά τα στελέχη της. «Οι εταιρείες του κλάδου έχασαν ουσιαστικά τζίρους δύο χρόνων», εκτιμά ο αντιπρόεδρος του συνδέσμου. «Παρότι το θέμα αυτό παραμένει ανοιχτό για τις εταιρίες μας, πρέπει να κοιτάζουμε μπροστά και να οργανώνουμε τα επόμενα βήματά μας, παρότι το ρευστό οικονομικό σκηνικό δεν μας επιτρέπει παρά έναν βραχυπρόθεσμο σχεδιασμό», λέει ο κ. Μάγειρας.

Ο ανασχεδιασμός του νοσοκομεια­κού χάρτη της χώρας αναμένεται να επηρεάσει και την εταιρεία Μάγειρας Διαγνωστικά. «Τροφοδοτούσαμε το ΕΣΥ με εξειδικευμένα προϊόντα τόσο σε αναλυτές όσο και σε υλικά υψηλής τεχνολογίας. Ο κύριος όγκος των πωλήσεών μας αφορούσε και αφορά τον ιδιωτικό τομέα. Πλέον όμως στοχεύουμε και στο ΕΣΥ, υπό την προϋπόθεση της ύπαρξης ενός υγιούς θεσμικού πλαισίου με χαρακτηριστικά όπως αυτά που περιέγραψα προηγουμένως», λέει ο επικεφαλής της εταιρείας. Πλεονέκτημα σε αυτή τη φάση για την εταιρεία είναι επίσης ότι έχει την τεχνική και επιστημονική υποστήριξη (service) της πλειοψηφίας των ιδιωτικών εργαστηρίων της χώρας. Εξίσου σημαντικό, παρότι μη… απτό πλεονέκτημα, μπορεί να θεωρηθεί βεβαίως και το δημιουργικό άγχος που χαρακτηρίζει το προσωπικό και τον επικεφαλής της εταιρείας: «Μετράμε 25 χρόνια επιχειρηματικής αλλά και επιστημονικής εξέλιξης ως εταιρεία, με πολλούς σημαντικούς σταθμούς σε ό,τι αφορά πρωτίστως την τεχνολογία και τα υλικά και κατά συνέπεια τη δική μας δυναμική. Εκτιμώ ότι η επιτυχία μας είχε ως βάση το δημιουργικό άγχος που μας χαρακτήριζε όλους στην εταιρεία» κάνοντας τον απολογισμό του, λέει ο κ. Μάγειρας.

Exit mobile version