search icon

Οικονομία

Μεταβολή της διεύθυνσης κατοικίας, των στοιχείων του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας καθώς και των προσωπικών στοιχείων των φορολογουμένων, με ηλεκτρονικές διαδικασίες

ΠΟΛ.1123/30.4.2014 (ΦΕΚ 1220/Β’/14.5.2014)

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 10 του Ν.4174/2013 (ΦΕΚ 170/Α’), όπως ισχύει.
2. Τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 15 του Ν.4174/2013 (ΦΕΚ 170/Α’), όπως ισχύει.
3. Τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 17 του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ 170/Α’), όπως ισχύει.
4. Τις διατάξεις της υποπαρ. Ε.2 της παρ. Ε’ του άρθρου πρώτου του Ν.4093/2012 (ΦΕΚ 222/Α’) περί σύστασης θέσης Γενικού Γραμματέα Εσόδων, όπως ισχύει.
5. Τις διατάξεις της υπ’ αριθ. Δ6Α/1015213/ΕΞ2013 (ΦΕΚ 130/Β’ και 372/Β’) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών περί «Μεταβίβασης αρμοδιοτήτων στο Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
6. Την υπ’ αριθ. 1/16.1.2013 (ΥΟΟΔ 18) Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και Διορισμός Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων».
7. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, ο οποίος κυρώθηκε με το «άρθρο πρώτο» του Π.Δ.63/2005 (ΦΕΚ 98/Α’) «Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα».
8. Τις διατάξεις του Π.Δ.284/1988 (ΦΕΚ 128/Α’) «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
9. Τις διατάξεις του Π.Δ.185/2009 (ΦΕΚ 213/Α’) «Ανασύσταση του Υπουργείου Οικονομικών, συγχώνευση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και μετονομασίας του σε «Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας …» και του Π.Δ.189/2009 (ΦΕΚ 221/Α’) «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων».
10. Τις διατάξεις του Π.Δ.61/11.4.1997 περί σύστασης στο Υπουργείο Οικονομικών της ΓΓΠΣ.
11. Τις διατάξεις του Ν.4254/2014 (ΦΕΚ 85/Α’), «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν.4046/2012 και άλλες διατάξεις».
12. Τις διατάξεις της απόφασης ΠΟΛ.1006/31.12.2013 (ΦΕΚ 19/Β’), «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας».
13. Τις διατάξεις της υπ’ αριθ. Δ6Α/1036682/ΕΞ2014 (ΦΕΚ 478/Β’) απόφασης «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και εξουσιοδότηση υπογραφής «Με εντολή Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων» σε όργανα της Φορολογικής Διοίκησης», όπως ισχύει.
14. Τις διατάξεις της υπ’ αριθ. 1027319/677/0006Β/24.2.1998 (ΦΕΚ 194/Β’) απόφασης του υπουργού Οικονομικών, περί ορισμού του τύπου και του περιεχομένου των εντύπων Μητρώου, όπως ισχύει.
15. Την ανάγκη αλλαγής της διεύθυνσης κατοικίας, των στοιχείων του δελτίου της αστυνομικής ταυτότητας και των προσωπικών στοιχείων των φορολογουμένων ηλεκτρονικά με σκοπό τη βελτίωση των παρεχόμενων προς τους πολίτες υπηρεσιών στα πλαίσια απλούστευσης των διαδικασιών Μητρώου.
16. Τη διαπίστωση ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

Αποφασίζουμε

Άρθρο 1
Μεταβολή ατομικών στοιχείων φυσικού προσώπου
με ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Μ1

1. Καθορίζεται διαδικασία μεταβολής της διεύθυνσης κατοικίας, των στοιχείων του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας και των προσωπικών στοιχείων των φορολογουμένων, φυσικών προσώπων, με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας.
2. Με τη διαδικασία αυτή, παρέχεται η δυνατότητα στα φυσικά πρόσωπα που είναι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του taxisnet, να προβούν στη μεταβολή της διεύθυνσης κατοικίας τους, των στοιχείων του δελτίου της αστυνομικής τους ταυτότητας καθώς και των προσωπικών στοιχείων που αναγράφονται σε αυτό, μέσω διαδικτύου, συμπληρώνοντας τα σχετικά πεδία του εντύπου Μ1 «Απόδοσης ΑΦΜ/Μεταβολής Ατομικών Στοιχείων» που έχει αναρτηθεί στο διαδικτυακό τόπο www.gsis.gr της ΓΓΠΣ.
Ειδικότερα ο φορολογούμενος, φυσικό πρόσωπο, μπορεί με τη διαδικασία αυτή, να προβεί σε μεταβολή ή συμπλήρωση, κατά περίπτωση, των προσωπικών του στοιχείων, όπως αυτά αναγράφονται στο ισχύον δελτίο αστυνομικής του ταυτότητας ήτοι επώνυμο, όνομα, επώνυμο και όνομα πατέρα, επώνυμο και όνομα μητέρας, ημερομηνία γέννησης καθώς και των στοιχείων που αναφέρονται στον πίνακα β’ του εντύπου Μ1, (είδος ταυτότητας – αριθμός δελτίου ταυτότητας – ημερομηνία έκδοσης – εκδούσα αρχή), της διεύθυνσης κατοικίας, του αριθμού τηλεφώνου και του αριθμού τηλεομοιοτυπικού, εφόσον διαθέτει.
3. Σε περίπτωση που η κατοικία του φορολογούμενου, χρησιμοποιείται ως επαγγελματική έδρα, με τη διαδικασία αυτή, μεταβάλλεται μόνο η διεύθυνση κατοικίας του.
4. Η προβλεπόμενη στην παρούσα απόφαση διαδικασία, είναι εναλλακτική της συναλλαγής με φυσική παρουσία του φορολογουμένου στη ΔΟΥ.
5. Όσοι φορολογούμενοι, δεν είναι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του taxisnet και επιθυμούν να μεταβάλουν τα στοιχεία της παρ. 2 του άρθρου 1 της παρούσας, με ηλεκτρονική διαδικασία, θα πρέπει προηγουμένως να εγγραφούν στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του taxisnet σύμφωνα με όσα ορίζονται με την ΠΟΛ.1178/7.12.2010, (ΦΕΚ 1916/Β’/9.12.2010) απόφαση yυπουργού Οικονομικών.

Άρθρο 2
Ενημέρωση ΔΟΥ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής του εντύπου Μ1 στο taxisnet, η πληροφορία καθίσταται διαθέσιμη προς επεξεργασία από την αρμόδια ΔΟΥ στο Υποσύστημα Μητρώου TAXIS.
Στην περίπτωση που η μεταβολή αφορά στα στοιχεία του δελτίου της αστυνομικής ταυτότητας ή στα προσωπικά στοιχεία του φορολογούμενου που αναγράφονται στο εν λόγω δελτίο, ο υπάλληλος του τμήματος ή γραφείου Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης της ΔΟΥ, θα προβαίνει στον έλεγχο αυτών, από την επιλογή «Επιβεβαίωση στοιχείων ταυτότητας» στον εσωτερικό δικτυακό τόπο (intranet) «Νέο Data Center» της ΓΓΠΣ και θα αποδέχεται τη δήλωση, καταχωρώντας τις σχετικές μεταβολές στο υποσύστημα, μόνο, εφόσον από τον έλεγχο διαπιστώνεται, η ορθότητα των στοιχείων που μεταβάλλονται.
Εάν η μεταβολή αφορά στα λοιπά στοιχεία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 1 της παρούσας, ο εν λόγω υπάλληλος, αποδέχεται τη δήλωση και καταχωρεί τη σχετική μεταβολή στο υποσύστημα Μητρώου.
Στην περίπτωση που από τη μεταβολή της διεύθυνσης κατοικίας προκύπτει και αλλαγή ΔΟΥ λόγω χωρικής αρμοδιότητας, η ΔΟΥ παραλαβής της δήλωσης, υποχρεούται με την αλλαγή της διεύθυνσης, να προβεί και στη μετεγγραφή του φορολογούμενου στη νέα ΔΟΥ. Η βεβαίωση που δημιουργείται από την ανωτέρω διαδικασία δε θα εκτυπώνεται και θα χορηγείται επανεκτύπωσή της, σε κάθε περίπτωση, που αιτηθεί από φορολογούμενο βεβαίωση της μεταβολής.

Άρθρο 3
Ισχύς της απόφασης

1. Η παρούσα απόφαση ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
2. Με τη δημοσίευση της παρούσας καταργείται η ΑΥΟ ΠΟΛ.1098/6.4.2012 (ΦΕΚ 1327/Β’).
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

ΠΟΛ.1123/30.4.2014 (ΦΕΚ 1220/Β’/14.5.2014)

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 10 του Ν.4174/2013 (ΦΕΚ 170/Α’), όπως ισχύει.
2. Τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 15 του Ν.4174/2013 (ΦΕΚ 170/Α’), όπως ισχύει.
3. Τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 17 του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ 170/Α’), όπως ισχύει.
4. Τις διατάξεις της υποπαρ. Ε.2 της παρ. Ε’ του άρθρου πρώτου του Ν.4093/2012 (ΦΕΚ 222/Α’) περί σύστασης θέσης Γενικού Γραμματέα Εσόδων, όπως ισχύει.
5. Τις διατάξεις της υπ’ αριθ. Δ6Α/1015213/ΕΞ2013 (ΦΕΚ 130/Β’ και 372/Β’) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών περί «Μεταβίβασης αρμοδιοτήτων στο Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
6. Την υπ’ αριθ. 1/16.1.2013 (ΥΟΟΔ 18) Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και Διορισμός Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων».
7. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, ο οποίος κυρώθηκε με το «άρθρο πρώτο» του Π.Δ.63/2005 (ΦΕΚ 98/Α’) «Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα».
8. Τις διατάξεις του Π.Δ.284/1988 (ΦΕΚ 128/Α’) «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
9. Τις διατάξεις του Π.Δ.185/2009 (ΦΕΚ 213/Α’) «Ανασύσταση του Υπουργείου Οικονομικών, συγχώνευση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και μετονομασίας του σε «Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας …» και του Π.Δ.189/2009 (ΦΕΚ 221/Α’) «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων».
10. Τις διατάξεις του Π.Δ.61/11.4.1997 περί σύστασης στο Υπουργείο Οικονομικών της ΓΓΠΣ.
11. Τις διατάξεις του Ν.4254/2014 (ΦΕΚ 85/Α’), «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν.4046/2012 και άλλες διατάξεις».
12. Τις διατάξεις της απόφασης ΠΟΛ.1006/31.12.2013 (ΦΕΚ 19/Β’), «Διαδικασία και δικαιολογητικά Απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ)/Μεταβολής Στοιχείων και Έναρξης/Μεταβολής και Διακοπής Επιχειρηματικής Δραστηριότητας».
13. Τις διατάξεις της υπ’ αριθ. Δ6Α/1036682/ΕΞ2014 (ΦΕΚ 478/Β’) απόφασης «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και εξουσιοδότηση υπογραφής «Με εντολή Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων» σε όργανα της Φορολογικής Διοίκησης», όπως ισχύει.
14. Τις διατάξεις της υπ’ αριθ. 1027319/677/0006Β/24.2.1998 (ΦΕΚ 194/Β’) απόφασης του υπουργού Οικονομικών, περί ορισμού του τύπου και του περιεχομένου των εντύπων Μητρώου, όπως ισχύει.
15. Την ανάγκη αλλαγής της διεύθυνσης κατοικίας, των στοιχείων του δελτίου της αστυνομικής ταυτότητας και των προσωπικών στοιχείων των φορολογουμένων ηλεκτρονικά με σκοπό τη βελτίωση των παρεχόμενων προς τους πολίτες υπηρεσιών στα πλαίσια απλούστευσης των διαδικασιών Μητρώου.
16. Τη διαπίστωση ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

Αποφασίζουμε

Άρθρο 1
Μεταβολή ατομικών στοιχείων φυσικού προσώπου
με ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Μ1

1. Καθορίζεται διαδικασία μεταβολής της διεύθυνσης κατοικίας, των στοιχείων του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας και των προσωπικών στοιχείων των φορολογουμένων, φυσικών προσώπων, με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας.
2. Με τη διαδικασία αυτή, παρέχεται η δυνατότητα στα φυσικά πρόσωπα που είναι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του taxisnet, να προβούν στη μεταβολή της διεύθυνσης κατοικίας τους, των στοιχείων του δελτίου της αστυνομικής τους ταυτότητας καθώς και των προσωπικών στοιχείων που αναγράφονται σε αυτό, μέσω διαδικτύου, συμπληρώνοντας τα σχετικά πεδία του εντύπου Μ1 «Απόδοσης ΑΦΜ/Μεταβολής Ατομικών Στοιχείων» που έχει αναρτηθεί στο διαδικτυακό τόπο www.gsis.gr της ΓΓΠΣ.
Ειδικότερα ο φορολογούμενος, φυσικό πρόσωπο, μπορεί με τη διαδικασία αυτή, να προβεί σε μεταβολή ή συμπλήρωση, κατά περίπτωση, των προσωπικών του στοιχείων, όπως αυτά αναγράφονται στο ισχύον δελτίο αστυνομικής του ταυτότητας ήτοι επώνυμο, όνομα, επώνυμο και όνομα πατέρα, επώνυμο και όνομα μητέρας, ημερομηνία γέννησης καθώς και των στοιχείων που αναφέρονται στον πίνακα β’ του εντύπου Μ1, (είδος ταυτότητας – αριθμός δελτίου ταυτότητας – ημερομηνία έκδοσης – εκδούσα αρχή), της διεύθυνσης κατοικίας, του αριθμού τηλεφώνου και του αριθμού τηλεομοιοτυπικού, εφόσον διαθέτει.
3. Σε περίπτωση που η κατοικία του φορολογούμενου, χρησιμοποιείται ως επαγγελματική έδρα, με τη διαδικασία αυτή, μεταβάλλεται μόνο η διεύθυνση κατοικίας του.
4. Η προβλεπόμενη στην παρούσα απόφαση διαδικασία, είναι εναλλακτική της συναλλαγής με φυσική παρουσία του φορολογουμένου στη ΔΟΥ.
5. Όσοι φορολογούμενοι, δεν είναι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του taxisnet και επιθυμούν να μεταβάλουν τα στοιχεία της παρ. 2 του άρθρου 1 της παρούσας, με ηλεκτρονική διαδικασία, θα πρέπει προηγουμένως να εγγραφούν στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του taxisnet σύμφωνα με όσα ορίζονται με την ΠΟΛ.1178/7.12.2010, (ΦΕΚ 1916/Β’/9.12.2010) απόφαση yυπουργού Οικονομικών.

Άρθρο 2
Ενημέρωση ΔΟΥ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής του εντύπου Μ1 στο taxisnet, η πληροφορία καθίσταται διαθέσιμη προς επεξεργασία από την αρμόδια ΔΟΥ στο Υποσύστημα Μητρώου TAXIS.
Στην περίπτωση που η μεταβολή αφορά στα στοιχεία του δελτίου της αστυνομικής ταυτότητας ή στα προσωπικά στοιχεία του φορολογούμενου που αναγράφονται στο εν λόγω δελτίο, ο υπάλληλος του τμήματος ή γραφείου Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης της ΔΟΥ, θα προβαίνει στον έλεγχο αυτών, από την επιλογή «Επιβεβαίωση στοιχείων ταυτότητας» στον εσωτερικό δικτυακό τόπο (intranet) «Νέο Data Center» της ΓΓΠΣ και θα αποδέχεται τη δήλωση, καταχωρώντας τις σχετικές μεταβολές στο υποσύστημα, μόνο, εφόσον από τον έλεγχο διαπιστώνεται, η ορθότητα των στοιχείων που μεταβάλλονται.
Εάν η μεταβολή αφορά στα λοιπά στοιχεία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 1 της παρούσας, ο εν λόγω υπάλληλος, αποδέχεται τη δήλωση και καταχωρεί τη σχετική μεταβολή στο υποσύστημα Μητρώου.
Στην περίπτωση που από τη μεταβολή της διεύθυνσης κατοικίας προκύπτει και αλλαγή ΔΟΥ λόγω χωρικής αρμοδιότητας, η ΔΟΥ παραλαβής της δήλωσης, υποχρεούται με την αλλαγή της διεύθυνσης, να προβεί και στη μετεγγραφή του φορολογούμενου στη νέα ΔΟΥ. Η βεβαίωση που δημιουργείται από την ανωτέρω διαδικασία δε θα εκτυπώνεται και θα χορηγείται επανεκτύπωσή της, σε κάθε περίπτωση, που αιτηθεί από φορολογούμενο βεβαίωση της μεταβολής.

Άρθρο 3
Ισχύς της απόφασης

1. Η παρούσα απόφαση ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
2. Με τη δημοσίευση της παρούσας καταργείται η ΑΥΟ ΠΟΛ.1098/6.4.2012 (ΦΕΚ 1327/Β’).
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Exit mobile version