search icon

Οικονομία

Συνεργασία της Alpha Bank με τον μεγαλύτερο εκδότη καρτών στον κόσμο

Ο εντεταλμένος γενικός διευθυντής της Καταναλωτικής Πίστεως της Alpha Bank μιλά στο «b.s.» για τη συμφωνία με τους Κινέζους, αλλά και τους νέους τρόπους σύγχρονων πληρωμών

Στον Γιώργο Δημητρομανωλάκη

«Οι σύγχρονοι τρόποι πληρωμών (contactless κάρτες και mobile payments) θα κερδίζουν διαρκώς έδαφος σε όλες τις καθημερινές αγορές των καταναλωτών και παράλληλα θα διεισδύουν σε περιοχές όπου σήμερα κυριαρχούν τα μετρητά (συναλλαγές χαμηλής αξίας: περίπτερα, ταξί, συγκοινωνίες κ.ά.) προς όφελος και διευκόλυνση του σύγχρονου καταναλωτή, αλλά και της οικονομίας γενικότερα»

Συμφωνία συνεργασίας με την China UnionPay (CUP), τον μεγαλύτερο εκδότη καρτών στον κόσμο, υπέγραψε το πρωί της περασμένης Δευτέρας η διοίκηση της Alpha Bank, δίνοντας τη δυνατότητα στους Κινέζους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας να πραγματοποιούν αγορές και αναλήψεις μετρητών στα τερματικά (POS) και τα ATM αντίστοιχα της ελληνικής τράπεζας. Οπως επισημαίνει στη συνέντευξή του ο εντεταλμένος γενικός διευθυντής της Καταναλωτικής Πίστεως της Alpha Bank Λεωνίδας Κασούμης, η συγκεκριμένη συνεργασία θα ενισχύσει σημαντικά το τουριστικό προϊόν και θα στηρίξει την ελληνική οικονομία. Ταυτόχρονα όμως ο ίδιος αναλύει ποια είναι τα πλεονεκτήματα των νέων τεχνολογιών στην αγορά του πλαστικού χρήματος.

Η συνέντευξη του κ. Κασούμη έχει ως εξής:

–  Τι σημαίνει επί της ουσίας η συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ της Alpha Bank και της CUP; Καταρχάς θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η CUP διαθέτει άνω των 4,2 δισεκατομμυρίων κάρτες πληρωμών, οι οποίες γίνονται αποδεκτές σε περισσότερες από 140 χώρες. Η συμφωνία που υπογράφηκε περιλαμβάνει την αποδοχή των καρτών UnionPay τόσο στο δίκτυο των τερματικών POS των συνεργαζομένων με την Alpha Bank επιχειρήσεων όσο και στο δίκτυο των ΑΤΜ της τράπεζας. Με την αποδοχή των καρτών UnionPay δίδεται η δυνατότητα στις συνεργαζόμενες με την Alpha Bank επιχειρήσεις της ελληνικής αγοράς να διευρύνουν τον κύκλο εργασιών και την πελατειακή τους βάση με ένα κοινό υψηλής συναλλακτικής συμπεριφοράς, το οποίο αυξάνεται με ταχύ ρυθμό σε ετήσια βάση.

– Αρα μπορεί από σήμερα ένας Κινέζος πολίτης να πραγματοποιήσει συναλλαγές στην Ελλάδα με την κάρτα του;  Φυσικά. Ηδη έγινε η πρώτη συναλλαγή σε γνωστό κοσμηματοπωλείο της Αθήνας αξίας 8.000 ευρώ. Εκτιμάται ότι ως το τέλος Σεπτεμβρίου θα έχουν αναβαθμιστεί περί τα 3.000 – 4.000 POS στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύσας και στα νησιά, ενώ πολύ σύντομα οι κάρτες της UnionPay θα γίνονται αποδεκτές από το σύνολο των επιχειρήσεων που  συνεργάζονται με την Alpha Bank, με περισσότερα από 60.000 POS. Είμαι αρκετά αισιόδοξος για την ανάπτυξη των εργασιών από κατόχους καρτών UnionPay τα επόμενα χρόνια, διαβλέποντας την ανοδική τάση που εμφανίζει ο αριθμός των επισκεπτών από την Κίνα, αλλά και λαμβάνοντας υπόψη τις καταναλωτικές συνήθειές τους. Ταυτόχρονα, παρέχοντας στους επισκέπτες από την Κίνα και τη ΝΑ Ασία τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ευρέως την κύρια κάρτα τους στη χώρα μας, η ελληνική αγορά καθίσταται ένα ιδιαίτερα φιλικό περιβάλλον για το διαρκώς διευρυνόμενο αυτό κοινό.

– Η CUP είναι εταιρεία αντίστοιχη της Visa και της MasterCard;  H CUP είναι ένα διεθνές σχήμα πληρωμών, αντίστοιχο των Visa, MasterCard, American Express και Diners, με κάρτες που εκδίδονται κυρίως από τράπεζες κινεζικές και της ευρύτερης ΝΑ Ασίας. Ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2002, ως μια ένωση της κινεζικής τραπεζικής αγοράς καρτών, υπό την έγκριση της Λαϊκής Τράπεζας της Κίνας (People’s Bank of China – PBOC). Η UnionPay International (UPI) είναι θυγατρική της CUP, η οποία εστιάζει στην ανάπτυξη και υποστήριξη της έκδοσης και αποδοχής των καρτών UnionPay σε ολόκληρο τον κόσμο. Στην Ευρώπη έχει γραφεία σε 5 μεγαλουπόλεις: Παρίσι, Λονδίνο, Φρανκφούρτη, Μιλάνο και Μαδρίτη. Οι κάρτες UnionPay γίνονται σήμερα αποδεκτές σε 142 χώρες σε όλο τον κόσμο και σε περισσότερες από 12 εκατομμύρια επιχειρήσεις, σε συνεργασία με περίπου 300 χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

– Πάντως θα πρέπει να τονιστεί ότι τα τελευταία χρόνια οι τράπεζες έχουν εισαγάγει νέες τεχνολογίες στην αγορά των καρτών. Προς ποια κατεύθυνση κινείται η στρατηγική σας; Οι σημαντικές αλλαγές που συντελούνται τα τελευταία χρόνια στη συμπεριφορά των καταναλωτών δημιούργησαν ένα νέο τοπίο, μέσα στο οποίο καλούμαστε να επαναπροσδιορίσουμε τους βασικούς άξονες της στρατηγικής μας. Ολα εκείνα τα μικρά πράγματα που σήμερα οι καταναλωτές κάνουν με διαφορετικό τρόπο, θα έλεγε κανείς ότι καθοδηγούν τις εξελίξεις μαζί με τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας. Οι άνθρωποι, λοιπόν, αλλάζουν και οι υποδομές πρέπει να ακολουθήσουν. Ο σύγχρονος καταναλωτής είναι πιο συνειδητοποιημένος, αναζητά προϊόντα και συγκρίνει τιμές στο Διαδίκτυο προτού πραγματοποιήσει κάποια αγορά, χρησιμοποιεί τα apps για να διευκολύνεται, παρακολουθεί τα social media, συζητά και ενημερώνεται από αυτά σχετικά με τις αγορές που θέλει να πραγματοποιήσει, παρακολουθεί σχόλια και εμπειρίες χιλιάδων άλλων καταναλωτών, επιζητεί την ταχύτητα και την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση, καθώς γνωρίζει ότι πλέον αυτό είναι εφικτό με τη σύγχρονη τεχνολογία.

– Προ μηνών Alpha Bank και Vodafone παρουσίασαν πρώτες στην Ελλάδα έναν νέο πρωτοποριακό τρόπο πληρωμών με τη χρήση κινητού. Γιατί πιστεύετε ότι αυτός ο τομέας παρουσιάζει ενδιαφέρον; Ενα σύγχρονο τεχνολογικό επίτευγμα, το οποίο προσφέρει πρόσβαση σε ό,τι ο καταναλωτής επιθυμεί να μάθει ή να κάνει, βρίσκεται σήμερα στο επίκεντρο των καθημερινών δραστηριοτήτων του, το smartphone. Αρα, ήταν πλέον αναπόφευκτο να ενσωματωθεί σε αυτό και η δυνατότητα πραγματοποίησης πληρωμών, μετατρέποντάς το έτσι σε κινητό πορτοφόλι (mobile wallet). Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται έντονη δραστηριότητα σε διεθνές επίπεδο για την ανάπτυξη όλων των υποδομών που θα επιτρέπουν στο smartphone να λειτουργεί ως κινητό πορτοφόλι και να πραγματοποιεί πληρωμές (mobile payments) εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια. Είναι πεποίθησή μας ότι οι σύγχρονοι τρόποι πληρωμών (contactless κάρτες και mobile payments) θα κερδίζουν διαρκώς έδαφος σε όλες τις καθημερινές αγορές των καταναλωτών και παράλληλα θα διεισδύουν σε περιοχές όπου σήμερα κυριαρχούν τα μετρητά (συναλλαγές χαμηλής αξίας: περίπτερα, ταξί, συγκοινωνίες κ.ά.), προς όφελος και διευκόλυνση του σύγχρονου καταναλωτή, αλλά και της οικονομίας γενικότερα.

– Ποια είναι τα σχέδιά σας για την ανάπτυξη της νέας τεχνολογίας στην ελληνική αγορά; Σε συνέχεια της επιτυχημένης πιλοτικής λειτουργίας της πρώτης εφαρμογής πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου στην Ελλάδα, του Τap ’n Pay, η Αlpha Bank και η Vodafone  πρωτοπορούν και πάλι και προσφέρουν ήδη από τον Ιούλιο τη νέα εφαρμογή στους πελάτες τους. Η εφαρμογή Tap ’n Pay προϋποθέτει τη χρήση ειδικής Vodafone SIM κάρτας κινητού τηλεφώνου, στην οποία αποθηκεύεται με ασφάλεια η χρεωστική κάρτα Alpha Bank EnterVisa. Επιτρέπει την πραγματοποίηση ανέπαφων συναλλαγών στις επιχειρήσεις που φέρουν τερματικά αποδοχής καρτών με τους ειδικούς αναγνώστες (contactless readers) και λειτουργεί σε επιλεγμένες συσκευές που διαθέτουν την τεχνολογία NFC. Μέχρι στιγμής, στην ελληνική αγορά έχουν εγκατασταθεί πάνω από 6.000 τερματικά ανέπαφων συναλλαγών που υποστηρίζουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία, ενώ κυκλοφορούν πάνω από 200.000 contactless κάρτες. Εκτιμώ ότι μέσα στο 2014 ο αριθμός τόσο των καρτών όσο και των σημείων αποδοχής τους θα έχει διπλασιαστεί.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, σε τρία με τέσσερα χρόνια είναι δυνατή η αύξηση του μεριδίου αγοράς των ανέπαφων συναλλαγών στο 25%-30% επί του συνόλου των συναλλαγών με χρήση καρτών, ενώ για το 2020 αναμένεται το ποσοστό αυτό να ανέλθει στο 50%.

Οι διεθνείς εξελίξεις στον συγκεκριμένο χώρο των mobile payments είναι έντονες και επιβεβαιώνουν τη στρατηγική μας επιλογή για δραστηριοποίηση στην περιοχή αυτή. Οι πρόσφατες ανακοινώσεις της Apple για την είσοδό της στον συγκεκριμένο χώρο υπογραμμίζει τη σημασία της νέας αυτής μορφής ηλεκτρονικών συναλλαγών, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί μια νέα δυναμική που θα πυροδοτήσει ταχύτερες εξελίξεις. Σε αυτό το διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον, η Alpha Bank θα συνεχίσει να πρωτοπορεί και να βρίσκεται δίπλα στις ανάγκες των καταναλωτών, διαμορφώνοντας το νέο τοπίο της αγοράς με ολοένα πιο σύγχρονες υποδομές και προϊόντα.

Exit mobile version