search icon

Τεχνολογία

Απάτες γύρω από την ταινία «F1»: Από ψεύτικες προβολές μέχρι «εκπτώσεις» σε παιχνίδια

Η νέα ταινία «F1» έγινε αφορμή για ψεύτικες προβολές και συλλεκτικά δώρα, με κυβερνοεγκληματίες να αποσπούν τραπεζικά στοιχεία και προσωπικά δεδομένα ανυποψίαστων χρηστών

Με το που έκανε πρεμιέρα παγκοσμίως, η πολυσυζητημένη ταινία «F1» φαίνεται πως έγινε το νέο δόλωμα για κυβερνοεγκληματίες, σύμφωνα με αναφορά της Kaspersky. Απατεώνες εκμεταλλεύονται τον ενθουσιασμό του κοινού, στήνοντας ψεύτικες σελίδες που υπόσχονται δωρεάν προβολές της ταινίας ή συλλεκτικά παιχνίδια συνδεδεμένα με δήθεν προωθητικές καμπάνιες της McDonald’s και της Apple.

Μια χαρακτηριστική απάτη «πλασάρει» δωρεάν συνδρομή για online παρακολούθηση, μέσω ιστότοπου που εμφανίζει σκηνές και φωτογραφίες του Μπραντ Πιτ από το επίσημο υλικό. Για να δουν την ταινία, οι χρήστες καλούνται να δημιουργήσουν λογαριασμό και να δώσουν στοιχεία τραπεζικής κάρτας — με τους απατεώνες να «αδειάζουν» στη συνέχεια τους λογαριασμούς τους, χωρίς φυσικά να προσφέρουν καμία πρόσβαση.

Άλλο σενάριο παραπλάνησης εκμεταλλεύεται μια πραγματική συνεργασία McDonald’s – Apple σε χώρες της Λατινικής Αμερικής, όπου διατίθενται θεματικά γεύματα Formula 1 με μινιατούρες. Μέσω ψεύτικου site, οι επιτήδειοι υπόσχονται δωρεάν συλλεκτικά αυτοκινητάκια εφόσον οι χρήστες ολοκληρώσουν ένα κουίζ και πληρώσουν μόνο τα «έξοδα αποστολής». Στην πραγματικότητα, οι δράστες αποσπούν τα στοιχεία πληρωμών και προσωπικά δεδομένα, τα οποία μπορούν να πουλήσουν ή να χρησιμοποιήσουν σε επιθέσεις phishing.

Η Kaspersky προειδοποιεί ότι μέχρι στιγμής η συγκεκριμένη απάτη εντοπίζεται κυρίως σε πορτογαλόφωνες χώρες, αλλά η παγκόσμια απήχηση της ταινίας και η δυναμική των συλλεκτών αυξάνει τον κίνδυνο εξάπλωσης και σε άλλες περιοχές.

Τι μπορούν να κάνουν οι χρήστες

Οι ειδικοί συνιστούν στους χρήστες να ελέγχουν πάντα την αυθεντικότητα των ιστοσελίδων, να αποφεύγουν ύποπτες προσφορές, να περιορίζουν την κοινοποίηση προσωπικών δεδομένων και να χρησιμοποιούν ενημερωμένο λογισμικό ασφαλείας που μπλοκάρει phishing ιστότοπους.

Οι κυβερνοεγκληματίες συχνά εκμεταλλεύονται δημοφιλείς τίτλους και brands παγκόσμιας απήχησης — όπως η Apple ή τα McDonald’s — για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των θυμάτων τους. Γι’ αυτό, η Kaspersky συνιστά και στις ίδιες τις εταιρείες να παρακολουθούν διαρκώς το διαδίκτυο και τα social media για ύποπτες δραστηριότητες, να ενημερώνουν το κοινό για τις επίσημες πηγές αγοράς και να ενθαρρύνουν τους πελάτες να καταγγέλλουν ύποπτα περιστατικά.

Διαβάστε ακόμη 

Goldman Sachs: «Ταύρος» για τις ελληνικές μετοχές – Αναβαθμίζεται η τιμή στόχος για τον Γενικό Δείκτη (γραφήματα)

Οπτικές ίνες σε παγετώνες μπορεί να προβλέψουν φυσικές καταστροφές

Ρεύμα: Μεγάλη αλλαγή στα τιμολόγια από 1η Αυγούστου – Τι πρέπει να γνωρίζετε 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version