search icon

Τεχνολογία

Τεχνητή νοημοσύνη: Γιατί η η Apple δεν ακολουθεί τις Microsoft, Alphabet και Amazon

Σε αντίθεση με τις ανταγωνίστριες Microsoft, Alphabet και Amazon οι οποίες αναπτύσσουν chatbots όπως το chatGPT, η Apple παραμένει άφαντη

Όσοι παρακολουθούν τις εξελίξεις γύρω από τις εταιρείες που εντάσσονται στον αγώνα δρόμου για τα λεγόμενα «μεγάλα γλωσσικά μοντέλα» και την Τεχνητή Νοημοσύνη, θα διαπιστώσουν μια ηχηρή απουσία: Πρόκειται για την Apple η οποία, σε αντίθεση με τις ανταγωνίστριες Microsoft, Alphabet και Amazon οι οποίες αναπτύσσουν chatbots όπως το chatGPT, παραμένει άφαντη.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η απουσία αυτή είναι πιθανό να οφείλεται στην παραδοσιακή στάση της Apple, να περιμένει να ωριμάσει μια νέα τεχνολογία πρoτού την υιοθετήσει. Όμως η παρατεταμένη αναμονή θα μπορούσε να την αφήσει πίσω στον αγώνα του ΑΙ.

Εννοείται πως η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι κάτι νέο για τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό. Η φωνητική βοηθός της Siri, που χρησιμοποιεί αναγνώριση ομιλίας και μηχανική μάθηση για να κατανοήσει ένα αίτημα και να δώσει μια λύση, κυκλοφόρησε πριν από 12 χρόνια. Αγόρασε επίσης την εφαρμογή αναγνώρισης μουσικής Shazam και τη δημιουργό εξατομικευμένων περιοδικών Texture, οι οποίες ενσωματώθηκαν στο οικοσύστημα της Apple. Ο διευθύνων σύμβουλος Τιμ Κουκ δήλωσε στους επενδυτές τον Φεβρουάριο ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αποτελέσει σημαντικό τομέα εστίασης για την Apple και ανέφερε τρόπους με τους οποίους η εταιρεία τη χρησιμοποιεί ήδη για λειτουργίες όπως η ανίχνευση προβλημάτων στο Apple Watch και το iPhone.

Αλλά η τεχνολογία μεγάλων γλωσσικών μοντέλων που τροφοδοτεί το ChatGPT της OpenAI είναι διαφορετική από αυτό που προσφέρει σήμερα η Apple. Το Siri είναι προγραμματισμένο να απαντά σε απλές ερωτήσεις, όπως «τι ώρα είναι». Το ChatGPT ακούγεται πιο ανθρώπινο επειδή τροφοδοτείται από ένα μεγάλο γλωσσικό μοντέλο, το οποίο έχει εκπαιδευτεί για να παράγει κείμενο με βάση τεράστια σύνολα δεδομένων που προέρχονται από τον ιστό.

Είναι πολύ πιθανό η Apple να εργάζεται αθόρυβα στο παρασκήνιο για τη δική της είσοδο στον τομέα, επικεντρωμένη προς το παρόν στα προϊόντα εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας τα οποία αναμένεται να λανσάρει τον Ιούνιο με ένα πολυαναμενόμενο headset που θα μπορούσε να κοστίζει 3.000 δολάρια.

Η πολιτική της Apple ως προς τα προσωπικά δεδομένα καθιστά επίσης πιο δύσκολη, σύμφωνα με το Bloomberg, την προσπάθεια δημιουργίας μεγάλων γλωσσικών μοντέλων. Τα στελέχη με επικεφαλής CEO Τιμ Κουκ επισημαίνουν διαρκώς την σημασία που έχει η προστασία της ιδιωτικής ζωής, ενώ παράλληλα αυστηροποιούν το οικοσύστημα της Apple για να περιορίσουν τη ροή των προσωπικών δεδομένων. Ωστόσο, τα γλωσσικά μοντέλα που τροφοδοτούν το ChatGPT απορροφούν τεράστιες ποσότητες πληροφοριών, συχνά από αδιαφανείς πηγές, προκειμένου να μιμηθούν αυτό που θα μπορούσε να δημιουργήσει ένας άνθρωπος. Αυτή η προσέγγιση είναι αντίθετη με την πιο συντηρητική οπτική της Apple όσον αφορά τη συλλογή και τη χρήση δεδομένων.

Η Apple έχει μείνει πίσω σε σχέση με άλλες μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες στην πρόσληψη ερευνητών τεχνητής νοημοσύνης τα τελευταία οκτώ χρόνια, ενώ μια σειρά από αποχωρήσεις υψηλόβαθμων στελεχών πιο πρόσφατα μπορεί επίσης – σύμφωνα πάντα με το οικονομικό πρακτορείο – να εμποδίσει τις προσπάθειές της για τεχνητή νοημοσύνη. Πέρυσι, η εταιρεία έχασε τον διευθυντή του τομέα μηχανικής μάθησης, τον διάσημο ερευνητή AI Ian Goodfellow, ο οποίος ενοχλήθηκε από την πολιτική επιστροφής στο γραφείο. Η φαινομενική απροθυμία της Apple να είναι πιο ευέλικτη για να κρατήσει τον Goodfellow υποδήλωνε ότι τότε δεν έδινε την απαιτούμενη σημασία στην προσπάθεια ανάπτυξης AI.

Πιο πρόσφατα η Apple έχασε επίσης τον Michael Abbott, τον επικεφαλής cloud computing, ενός κρίσιμου τμήματος για την κατασκευή και την ανάπτυξη υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης.

Άλλωστε, αν η Apple ακολουθήσει τον δρόμο της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, είναι πιο πιθανό να το κάνει στον τομέα του οπτικού και ηχητικού περιεχομένου, προσφέροντας ίσως συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που διαμορφώνονται με βάση τις φωτογραφίες ή τη μουσική που έχει δημιουργήσει ο ίδιος ο πελάτης. Αυτό θα συνδεόταν με τα ιστορικά πλεονεκτήματα της Apple στην κατασκευή τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται από δημιουργικούς επαγγελματίες και για την κατανάλωση περιεχομένου όπως μουσική και ταινίες.

Διαβάστε ακόμη 

«Πράσινες» οι πιο ανθεκτικές επενδύσεις της χρονιάς

Ποιοι παράγοντες θα επηρεάσουν τις τιμές του πετρελαίου μέχρι το τέλος του έτους

ΕΝΦΙΑ 2023: Ξεκίνησε η ανάρτηση των εκκαθαριστικών – Σε 10 δόσεις η πληρωμή

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version