search icon

Τουρισμός

Grecotel: «Δυνατή» σεζόν και το 2024 παρά τη γεωπολιτική αστάθεια (pic)

«Εκτιμώ ότι το 2024 θα είναι μια χρονιά-ορόσημο για τον όμιλο, όπου θα πατήσουμε νέες κορυφές, θα εξελίξουμε τα υπάρχοντα προϊόντα μας και θα κερδίσουμε το στοίχημα για την εδραίωσή μας σε νέες αγορές», σύμφωνα με την κ. Μάρι Δασκαλαντωνάκη

Σημείο αναφοράς αποτέλεσε το 2023 για τον όμιλο Grecotel με υπέρβαση στόχων και έσοδα που ενδυναμώνουν τη θέση του, δίνοντας παράλληλα ώθηση στον στρατηγικό σχεδιασμό για το 2024, όπου προδιαγράφεται, με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα, ακόμα μία δυνατή σεζόν παρά τη γεωπολιτική αστάθεια.

«Η χρονιά χαρακτηρίζεται επιτυχημένη με μεγάλη αύξηση τζίρου όπως προβλέψαμε στο ξεκίνημα του καλοκαιριού. Αποδεικνύεται ότι το brand της Ελλάδας / Grecotel ισχυροποιείται και κερδίζει μερίδια στις διεθνείς αγορές με πολλές προοπτικές για το μέλλον», αναφέρει η διευθύνουσα σύμβουλος κυρία Μάρι Ν. Δασκαλαντωνάκη.

«Το 2023 ήταν μια ιδιαίτερα σημαντική χρονιά για τον όμιλο, καθώς εγκαινιάσαμε το THE DOLLI, το νέο, εμβληματικό ξενοδοχείο της Αθήνας και το Costa Botanica, από τη συλλογή LUX ME, Luxury All Inclusive Resorts, στη Βόρεια Κέρκυρα. Και τα δύο έχουν δημιουργήσει αίσθηση και πέτυχαν να διεισδύσουν δυναμικά σε σημαντικές αγορές για εμάς: στην αμερικανική για το DOLLI και στη βρετανική για το Costa Botanica, κερδίζοντας το στοίχημα που είχαμε βάλει».

Οι στόχοι του 2024

Ως προς τους στόχους για το 2024 «δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι διαφορετική η αξία της ανάπτυξης από την αξία της δημιουργίας. Για μας, όσο σημαντικό είναι να χτίζουμε και να επενδύουμε στο χαρτοφυλάκιο των ξενοδοχείων μας, άλλο τόσο είναι να χτίζουμε το ηθικό και ανθρώπινο κομμάτι. Αυτό μας διαφοροποιεί, έχοντας δημιουργήσει μια άτυπη Σχολή. Η Σχολή Grecotel είναι συνώνυμη με αξίες και αρετές που καλλιεργούμε συνεχώς. Χαρακτηρίζεται συχνά και ως Σχολή του Ρεθύμνου, απ’ όπου ξεκινήσαμε και όπου παραμένει ο κορμός μας. Γι’ αυτό και αποτελεί προτεραιότητά μας η υποστήριξη, η διά βίου μάθηση και η προσωπική ανάπτυξη των 6.700 εργαζομένων μας, που αποτελούν την καρδιά και το διαχρονικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Grecotel. Μέσα από την Grecotel Academy εκπαιδεύουμε την τρίτη γενιά ανθρώπων που έχουν γίνει υπερήφανοι πρεσβευτές της κουλτούρας μας». Η διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου στέκεται ιδιαίτερα στο θέμα της προσπάθειας εύρεσης προσωπικού σε σχέση με το παρελθόν, όπου η απόκλιση μεταξύ απαιτήσεων και διαθεσιμότητας καταρτισμένου ανθρωπίνου δυναμικού μεγαλώνει διαρκώς. Το 2023, η εταιρεία αντιμετώπισε τις νέες, για την Ελλάδα, προκλήσεις στην αγορά εργασίας, αναπτύσσοντας στρατηγικές συνεργασίες με τουριστικές σχολές και οργανώνοντας πολυήμερα roadshows του τμήματος προσωπικού σε όλη την επικράτεια της χώρας πριν από την έναρξη της σεζόν. Την ίδια στιγμή μεγαλώνουν οι ανάγκες σε υποδομές για τη φιλοξενία του προσωπικού, λόγω έλλειψης ντόπιων εργαζομένων. Συν τοις άλλοις, έχει παγιωθεί πλέον το αυξημένο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας (το οποίο έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με το 2019): «Ο όμιλος επενδύει στην πράσινη ενέργεια, ανανεώνοντας τις υποδομές στα ξενοδοχεία του, τοποθετώντας νέες τεχνολογίες θέρμανσης και ψύξης που συμβάλλουν στη μείωση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη διατήρηση του κόστους ενέργειας σε χαμηλότερα επίπεδα από τα αναμενόμενα».

Για το 2024, στρατηγική απόφαση είναι να συνεχίσει να αποτελεί η Grecotel ένα ατόφιο, ελληνικό brand name φιλοξενίας. Μια αμιγώς ελληνική επιλογή, που διαθέτει και διαχειρίζεται αποκλειστικά ένα πολυεπίπεδο χαρτοφυλάκιο ιδιοκτησιών με ξενοδοχεία υψηλών προδιαγραφών στις πιο προβεβλημένες τοποθεσίες των μεγαλύτερων τουριστικών προορισμών της Ελλάδας. «Στα 50 σχεδόν χρόνια πορείας μας, το πνεύμα της Grecotel είναι σήμερα πιο δυνατό και επίκαιρο από ποτέ. Γιατί είμαστε ένας όμιλος με ρίζες και ψυχή που γνωρίζει πως θέλει ένα ξενοδοχείο να στέκεται στην Ελλάδα και στον κόσμο». Την επόμενη τουριστική σεζόν, σύμφωνα με την κυρία Δασκαλαντωνάκη, «αναμένουμε ακόμα μία δυνατή σεζόν παρά τη γεωπολιτική αστάθεια. Εκτιμώ ότι το 2024 θα είναι μια χρονιά-ορόσημο για τον όμιλο, όπου θα πατήσουμε νέες κορυφές, θα εξελίξουμε τα υπάρχοντα προϊόντα μας, θα εμπλουτίσουμε την πολυεπίπεδη εμπειρία που προσφέρουμε στους πελάτες μας και θα κερδίσουμε το στοίχημα για την εδραίωσή μας σε νέες αγορές».

Προκλήσεις και πρωτοβουλίες

Σε σχέση με τις νέες προκλήσεις, η μεγάλη αύξηση στις τιμές των τουριστικών πακέτων δημιουργεί ανησυχία ιδιαίτερα για την υψηλή περίοδο όπου αναμένεται δυσκολία στο να επιτευχθούν υψηλές πληρότητες. «Χρειάζεται να εμπνεύσουμε ξανά τους ανθρώπους μας, επενδύοντας στη διά βίου εκπαίδευση, τη συμπερίληψη, τη δίκαιη εργασιακή εξέλιξη και σε μια πιο ανταποδοτική σχέση με τις τοπικές κοινωνίες. Η ηγετική θέση μας στον ξενοδοχειακό κλάδο σημαίνει και μια μεγάλη ευθύνη. Την ευθύνη να εμπνέουμε θετικά, να δρούμε πρωτοποριακά, να προσφέρουμε έμπρακτα. Η μεγαλύτερη όμως πρόκληση που πιστεύω πως αντιμετωπίζει ο τουρισμός διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα είναι οι κανόνες που πρέπει να θέσουμε για μια βιώσιμη ανάπτυξη. Σε αυτό το ζωτικό θέμα για τον κλάδο και τη χώρα έχουμε μεγάλη ευθύνη να συνεργαστούμε όλοι και να δράσουμε άμεσα».

Στο ερώτημα τί πρέπει να γίνει ώστε να συνεχιστεί το success story του ελληνικού τουρισμού με τον ενεργό ρόλο και της Πολιτείας η κ. Δασκαλαντωνάκη αναφέρει ότι «Είναι απαραίτητες οι συμπράξεις και οι σύνθετες πολιτικές που θα ωθήσουν τον βιώσιμο και ανθρωποκεντρικό τουρισμό, ενώ αναγκαία είναι και η συλλογική συνεργασία Πολιτείας – ξενοδόχων – φορέων για να εξελίξουμε τις υποδομές, να διευκολύνουμε το οικονομικό περιβάλλον, και να εξασφαλίσουμε τους πελάτες και τους εργαζομενούς μας. Φτάσαμε στο σημείο που το τεράστιο έλλειμμα υποδομών τόσο σε κεντρικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο υποβαθμίζει τη συνολική εμπειρία του επισκέπτη της χώρας όσο δυσκολεύει τη ζωή των κατοίκων. Οι υποδομές πρέπει να είναι στο εξής η πρώτη προτεραιότητα. Επιπλέον, όσο επιτακτικό είναι πια το ζήτημα της διαχείρισης των μεγάλων και καθιερωμένων προορισμών, άλλο τόσο είναι το branding και η προβολή προορισμών των ασθενέστερων τουριστικά Περιφερειών και των υποδομών τους. Η τουριστική κίνηση στη χώρα σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διαχυθεί ισόρροπα στους διαφορετικούς προορισμούς και θα πρέπει να ενισχυθεί η τοπική κουλτούρα μέσω της ανάδειξης της παραγωγικής και πολιτιστικής ταυτότητας της κάθε περιοχής».

Η ελληνική Πολιτεία θα πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλία ώστε να επιδοτηθεί η εργασία και όχι η ανεργία, προκειμένου σημαντικό κεφάλαιο του ανθρώπινου δυναμικού να επανενταχθεί αποτελεσματικά στην αγορά εργασίας και να ενισχυθούν οι δομές επιμόρφωσης του διαθέσιμου ανθρώπινου δυναμικού. Επίσης, στο κομμάτι της αειφορίας, να στηρίξει την ενεργειακή μετάβαση και να διευκολύνει την μεταστροφή του κλάδου στην αειφορία με την ενσωμάτωση των ΑΠΕ.

Διαβάστε ακόμη

«Ένεση» 2 δισ. τον μήνα φέρνει επενδύσεις 85 δισ. σε 5 χρόνια

Στέλιος Σακαρέτσιος (Κτηματολόγιο): Στόχος το 2024 να ολοκληρωθεί το 80% της κτηματογράφησης

Αμερικανικές εκλογές: Αυτές είναι οι επενδυτικές επιλογές αναλόγως με τον νικητή

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version